zapala sie Czerwona kontrolka "Fi"
- dziumik
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: sob 23 maja 2009, 10:39
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Koronowo
- Kontakt:
zapala sie Czerwona kontrolka "Fi"
Witam
Mam problem z moja VFR 800Fi z rocznika 99.
Odpalam silnik, przejade sie zaledwie kilka set metrow i zapala sie czerwona kontrolka Fi. Kiedy juz sie zapali i wcisne np sprzeglo albo po prostu przeskocze na neutralny bieg obroty powoli spadaja do zera, silnik sie zaczyna dławic i sie wyłącza... Rozmawialem z moim mechanikiem i on polecil mi przeprowadzic diagnostyke komputerowa bo twierdzi ze moze byc walniety jakis czujnik, a on sprawdzac tego metoda "wymienic i zobaczyc czy dziala" nie chce. Zauważyłem rowniez ze wg. komputera i informacji ktore mi wyswietla na zegarach silnik mi sie bardzo szybko grzeje, jednak wydaje mi sie ze tak nie jest poniewaz na wyswietlaczu temp dochodzi nawet do 116C a plyn w zbiorniczku nawet nie "bulgoce"... Jezeli ktos cos podejrzewa to bardzo prosze o odpowiedz. Nie mam za bardzo mozliwosci przeprowadzic tego badania komuterowego bo do najblizszego salonu mam naprawde spooooro km. pozdrawiam i z gory dziekuje za odp.
Mam problem z moja VFR 800Fi z rocznika 99.
Odpalam silnik, przejade sie zaledwie kilka set metrow i zapala sie czerwona kontrolka Fi. Kiedy juz sie zapali i wcisne np sprzeglo albo po prostu przeskocze na neutralny bieg obroty powoli spadaja do zera, silnik sie zaczyna dławic i sie wyłącza... Rozmawialem z moim mechanikiem i on polecil mi przeprowadzic diagnostyke komputerowa bo twierdzi ze moze byc walniety jakis czujnik, a on sprawdzac tego metoda "wymienic i zobaczyc czy dziala" nie chce. Zauważyłem rowniez ze wg. komputera i informacji ktore mi wyswietla na zegarach silnik mi sie bardzo szybko grzeje, jednak wydaje mi sie ze tak nie jest poniewaz na wyswietlaczu temp dochodzi nawet do 116C a plyn w zbiorniczku nawet nie "bulgoce"... Jezeli ktos cos podejrzewa to bardzo prosze o odpowiedz. Nie mam za bardzo mozliwosci przeprowadzic tego badania komuterowego bo do najblizszego salonu mam naprawde spooooro km. pozdrawiam i z gory dziekuje za odp.
a sluchaj mario71, jaki regulator kupiles? taki moze byc?
http://allegro.pl/item643057954_regulat ... 00_98.html
http://allegro.pl/item643057954_regulat ... 00_98.html
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
może Ci ułatwię chociaż już było - jak zdejmiesz kanapę (nie potrzeba nawet zadupka zdejmować), to po lewej stronie moto mniej więcej na wysokości regulatora zobaczysz pod plastikiem zadupka małą kostkę na jeden wtyk, w którą nic nie jest wpięte. Teraz zorganizuj tylko zworkę(czyt. kawałek druta metalowego ) i wetknij dwie końcówki w obydwa wejścia kostki. Przekręć kluczyk, włącz zapłon i obserwuj kontrolkę FI. Jedno długie mignięcie (chyba 1 czy 2s) jest liczone jako 10, krótkie jako 1,
czyli np 2 długie mignięcia i 3 krótkie to błąd nr 23.
Tak jak pisze Fazer podaj nr błędu to pomożemy w zlokalizowaniu problemu.
pozdro i powodzenia
czyli np 2 długie mignięcia i 3 krótkie to błąd nr 23.
Tak jak pisze Fazer podaj nr błędu to pomożemy w zlokalizowaniu problemu.
pozdro i powodzenia
- dziumik
- bywalec
- Posty: 28
- Rejestracja: sob 23 maja 2009, 10:39
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Koronowo
- Kontakt:
Słuchajcie, udalo mi sie zrobic ta diagnozę, złożyłem zworke i faktycznie kontrolka Fi zaczela migac. Wiec tak najpierw bylo jedno mrugniecie sekunda przerwy i osiem krótkich mrugniec. Potem minimalnie dłuższa przerwa i dziewięć krótkich mrugniec.
Po tych dwuch sesjach wszystko sie powtarzało. Wychodzi na to ze mam błąd nr 18 i 9. Bynajmniej tak mi sie wydaje. Jak myslice, co to moze byc za usterka? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc, naprawde juz dawno nie spotkałem sie z taka życzliwością. Dzieki
Po tych dwuch sesjach wszystko sie powtarzało. Wychodzi na to ze mam błąd nr 18 i 9. Bynajmniej tak mi sie wydaje. Jak myslice, co to moze byc za usterka? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc, naprawde juz dawno nie spotkałem sie z taka życzliwością. Dzieki
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
- mario_blues
- pisarz
- Posty: 348
- Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
- Imię: Mariusz
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Łódź, Głowno
- Kontakt:
OK,
błąd nr 9 to IAT Sensor - nie wiem za co odpowiada ten czujnik. Umiejscowiony jest bezpośrednio pod zbiornikiem paliwa po lewej stronie motocykla, na wysokości pomiędzy cylindrami. Wypnij, przeczyść, wepnij z powrotem i zrób test błędu.
błąd nr 18 - Cam Pulse Generator. Jak już zdejmiesz bak i sprawdzisz IAT, to nie montuj jeszcze zbiornika W manualu pokazane jest żeby wypiąć i sprawdzić styki w kostce pod taką gumą o kształcie zblizonym do grzyba po lewej stronie pod zbiornikiem, też pomiędzy cylindrami. Dalej jak w przypadku 8.
Generalnie instrukcja jako pierwszy krok przewiduje sprawdzenie połączeń, wyczyszczenie styków w tych miejscach. Dalszej procedury nie opisze bez rysunków - obowiązkowo ściągnij cały service manual i działaj wg zaleceń. W razie pytań wal śmiało, tutaj albo na PW.
Manual bez problemu znajdziesz - na tu http://www.gofastvideo.com/video/408/Ho ... Shop-Guide
W tytule wpisane jest shop guide, ale oprócz tego w pdf'ie zawarty jest kompletny manual z tego co piszą.
pozdrawiam i powodzonka
błąd nr 9 to IAT Sensor - nie wiem za co odpowiada ten czujnik. Umiejscowiony jest bezpośrednio pod zbiornikiem paliwa po lewej stronie motocykla, na wysokości pomiędzy cylindrami. Wypnij, przeczyść, wepnij z powrotem i zrób test błędu.
błąd nr 18 - Cam Pulse Generator. Jak już zdejmiesz bak i sprawdzisz IAT, to nie montuj jeszcze zbiornika W manualu pokazane jest żeby wypiąć i sprawdzić styki w kostce pod taką gumą o kształcie zblizonym do grzyba po lewej stronie pod zbiornikiem, też pomiędzy cylindrami. Dalej jak w przypadku 8.
Generalnie instrukcja jako pierwszy krok przewiduje sprawdzenie połączeń, wyczyszczenie styków w tych miejscach. Dalszej procedury nie opisze bez rysunków - obowiązkowo ściągnij cały service manual i działaj wg zaleceń. W razie pytań wal śmiało, tutaj albo na PW.
Manual bez problemu znajdziesz - na tu http://www.gofastvideo.com/video/408/Ho ... Shop-Guide
W tytule wpisane jest shop guide, ale oprócz tego w pdf'ie zawarty jest kompletny manual z tego co piszą.
pozdrawiam i powodzonka
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 53 gości