zapala sie Czerwona kontrolka "Fi"

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pn 10 sie 2009, 17:39

ok Mario ide odpiac aku i zobaczymy

lipa jest, ani odpiecie kompa ani reset bledow nie pomaga, ciagle to samo bledy jak byly tak sa

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » wt 11 sie 2009, 13:15

widocznie jest jakaś poważniejsza usterka, teraz jakiś kumaty w temacie mechanik powinien się przyjrzeć elementom wskazanym przez komputer

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » pn 17 sie 2009, 23:39

ok na ta chwile sprawa wyglada tak ze, zlałem paliwo z baku, nalałem swieżego i po problemie, przejechalem kilkadziesiat kilometrow i jest ok, nie strzela z wydechu, trzyma obroty, FI sie nie zapala, paliwo ktore zlalem z baku mialo kolor herbaty, roznica pomiedzy tym ktore kupilem i mialem w banieczce byla naprawde duza, mam nadzieje ze to tylko o to chodzilo, chodz po wprowadzeniu w tryb serwisowy bledy nadal sa, bede musial sie pofatygowac do kogos kto potrafi je skasowac zeby wszystko bylo ok na 100%

sito
bywalec
bywalec
Posty: 22
Rejestracja: ndz 31 sie 2008, 08:47
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

Post autor: sito » sob 22 sie 2009, 19:56

Witam miałem podobne jaja z kontrolką FI dziś odkryłem co było powodem . Zwarcie w kostce pod zegarami .objawy były następujące moto chodziło do czasu zapalenia świateł lub hamulca kontrolka zapalała się nie regularnie to gasła to migała podczas jazdy moto potrafił zgasnąć na luzie. wystarczyło poruszać na włączonym silniku przewodami wchodzącymi pod zegarami i już miałem po problemie trzeba zdjąć szachę i zegary ale po przeczyszczeniu styków jest ok. aha pokazywało mi błędy 1 i 9. Może kogoś to naprowadzi lub podsunie jakieś rozwiązanie bo nauczyłem się że w vfr mało co się psuje co najwyżej coś nie łączy styka czy dociska :) .pozdr

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: wheelman » pn 07 wrz 2009, 22:15

Ja mam trocheinny problem z FI. Kontrolka zwarla sie jakims cudem z kierunkami (miga razem z nimi), ze swiatlami mijania i drogowymi (wlacza sie jak wlaczam swiatla, po czym gasnie), ze swiatlem stopu (gdy naciskam stop zapala sie), i ogolnie swieci sobie podczas jazdy raz mocniej raz slabiej.
Gdy wyjme zarowki H4 i od kierunkow z oprawek to nei ma zadnych objawow, nic nie miga, jest dobrze. Po wlozeniu choc jednej zarowki H4 zaczynaja sie znowu cuda.
Sprobowalem uzyskac sygnal o bledzie i caly czas, rownomiernie miga kontrolka Fi (tak jakby byl to blad nr 10 lub np. brak bledow). Jakie moga byc przyczyny ? Brak masy ? jak tak to gdzie ? Zuzyte sciezki na zegarach ?

Awatar użytkownika
wheelman
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 92
Rejestracja: pt 22 cze 2007, 13:16
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Płock
Kontakt:

Post autor: wheelman » śr 09 wrz 2009, 17:53

I problem rozwiazany. Brak masy. Kostka ze zbiegajacymi sie masami (z lewej strony, miedzy akumulatorem a reglem) przytopila sie bo styki zasniedzialy i nei bylo dobrego przejscia.

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » ndz 25 paź 2009, 10:36

ostatnio znow powrocilo miganie kontrolki FI widocznie znikniecie problemu po zmianie paliwa to byl czysty przypadek, wiec tak stare bledy sa skasowane i pozostal blad nr 1 - MAP sensor i tak na oko wtyczka od MAP sensora wyglada na zdrowa, zrobilem pomiary tak ja w serwisowce, dwa pierwsze pomiary (ze str. 5-12) wychodza ok, ale pomiar ze str 5-13, wychodzi zly bo ok 2,5V, czy ktos mi moze powiedziec za co odpowiedzialny jest ten pomiar i gdzie szukac usterki, ja z angielskiego jestem cienki wiec nawet nie kminie co na ten temat prawi serwisowka

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 25 paź 2009, 11:50

No to przy pomiarze nr 3 (pierwszy schemacik ze strony 5-13) pisze tak:
1.
- Open or short circut in Light green/Yellow wire
(czyli przerwa albo zwarcie na kablach jasno-zielonym/zoltym)
2.
- Loose or poor contact on the ECM connectors
(czyli brak kontaktu lub zbyt slaby kontakt na konektorach z ECM - czyli komputera)

No to ja bym przyjzal sie tej wtycznce z MAP sensora i tym kablom z punktu 1 oraz sprawdzil polaczenia (czystosc stykow) na komputerze ktory jest pod klaplka pod siodlem.

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » ndz 25 paź 2009, 11:58

Kris2k dokladnie o ten pomiar mi chodzilo, kable przy wtyczce wygladaja zdrowo ale sprawdze jeszcze raz, no i zajrze pod kanape kiedys jeden z kabelkow od kompa mi sie urwal, dzieki przynajmniej wiem gdzie szukac, mysle ze MAP sensor bedzie sprawny, a problem bedzie z jakims stykiem

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » ndz 25 paź 2009, 14:29

kable przy wtyczce MAP sensora jak i przy kompie sa ok, chyba ze gdzies po drodze cos jest nie tak, tylko dziwi mnie wynik dzisiejszego pomiaru, tam gdzie wczoraj bylo 2,5V dzis wyszlo 4,1V, jak to mozliwe :?:
Ostatnio zmieniony ndz 25 paź 2009, 14:37 przez Gienio, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kris2k
klepacz
klepacz
Posty: 1395
Rejestracja: pt 03 paź 2008, 12:06
Imię: Krzysztof
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Post autor: kris2k » ndz 25 paź 2009, 14:34

Heh... no to musialoby byc to cos "po drodze".
Serwisowka podaje ze ma byc miedzy 4,75V a 5,25V.
Przy 4.1V tez pewnie blad nie zniknal?

No to chyba trzeba wiazke elektryczna przejzec na calej dlugosci.
Tylko z pradem to jest tak ze go nie widac i diagnozowanie tego czegos "po drodze" to jak szukanie igly w stogu siana niestety :/

A styki przy sensorze i ECU? Czyste? Niezasniedzaine? Posmarowane jakims srodkiem zwiekszajacym przewodnictwo?
Koncza mi sie pomysly :/

Gienio
klepacz
klepacz
Posty: 1807
Rejestracja: pn 17 lip 2006, 16:29
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: Gienio » ndz 25 paź 2009, 14:45

kris2k pisze:Przy 4.1V tez pewnie blad nie zniknal?
blad caly czas jest
styki czysciutkie, niczym nie smarowne (nie posiadam takiego ustrojstwa)
niestety z pradem zawsze tak jest ze jest to szukanie igly w stogu siana, chyba faktycznie trzeba bedzie cala wiazke po kolei przegladac

mpolbrat

Post autor: mpolbrat » wt 27 paź 2009, 10:59

Vitam. Miałem podobny problem z moją vfr v tec 2002. Zapalała mi się kontolka fi nawet w czasie jazdy i moto gasł na ok 1 sek. Po przeczyszczeniu i dokręceniu styków aku problem znikną na jakiś czas. W zeszły weekend natomiast pojawił się inny objaw. Po włączeniu kierunkowskazu moto sie wyłączył całkowicie i zaczęło migać podświetlanie wskaźników. Dodam, że dzieje się tak tylko w czasie jazdy po mieście czyli powoli ,częste postoje,dużo użądzeń elektrycznych powłączanych. Ponowne uruchomienie możliwe jest dopiero po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu. I jeszcze jedno. Mam słabe aku. Po przestoju ok tygodnia nie odpalę moto bez doładowania prostownikiem.(czyżby to była przyczyna?)

Awatar użytkownika
wasyl
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3148
Rejestracja: pn 12 lut 2007, 21:19
Imię: Daniel
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: wasyl » wt 27 paź 2009, 11:08

U mnie przyczyna takich zachowań był regulator.
Dawał za małe napięcie i stąd się to brało.
Po wymianie wszystko wróciło do normy
Jestem skromnym człowiekiem-a o swojej skromności mogę godzinami napierd.....

Nigdy nie jeździj szybciej, niż potrafi latać Twój anioł stróż !!!

mpolbrat

Post autor: mpolbrat » wt 27 paź 2009, 13:34

[quote="wasyl"]U mnie przyczyna takich zachowań był regulator.
Dawał za małe napięcie i stąd się to brało.
Po wymianie wszystko wróciło do normy[/quote]

Ładowanie sprawdzałem- 14v z okładem. Chyba,że raz działa a raz nie. A uszkodzony aku nie może być przyczyną? szybko traci prąd podczas dłuższych przestojów.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości