zapala sie Czerwona kontrolka "Fi"

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
dziumik
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: sob 23 maja 2009, 10:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

zapala sie Czerwona kontrolka "Fi"

Post autor: dziumik » sob 23 maja 2009, 10:52

Witam
Mam problem z moja VFR 800Fi z rocznika 99.
Odpalam silnik, przejade sie zaledwie kilka set metrow i zapala sie czerwona kontrolka Fi. Kiedy juz sie zapali i wcisne np sprzeglo albo po prostu przeskocze na neutralny bieg obroty powoli spadaja do zera, silnik sie zaczyna dławic i sie wyłącza... Rozmawialem z moim mechanikiem i on polecil mi przeprowadzic diagnostyke komputerowa bo twierdzi ze moze byc walniety jakis czujnik, a on sprawdzac tego metoda "wymienic i zobaczyc czy dziala" nie chce. Zauważyłem rowniez ze wg. komputera i informacji ktore mi wyswietla na zegarach silnik mi sie bardzo szybko grzeje, jednak wydaje mi sie ze tak nie jest poniewaz na wyswietlaczu temp dochodzi nawet do 116C a plyn w zbiorniczku nawet nie "bulgoce"... Jezeli ktos cos podejrzewa to bardzo prosze o odpowiedz. Nie mam za bardzo mozliwosci przeprowadzic tego badania komuterowego bo do najblizszego salonu mam naprawde spooooro km. pozdrawiam i z gory dziekuje za odp.

Awatar użytkownika
ppamula
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 3539
Rejestracja: czw 20 lip 2006, 08:12
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ppamula » sob 23 maja 2009, 11:06

Objawy typowe związane z zatkaniem filtru paliwa, ale grzanie się silnika to coś innego jakby uszkodzony termostat. Tylko termostat to niezależna sprawa.

A propos przy przegrzaniu się silnika nic nie bulgocze w zbiorniczku wyrównawczym.

Awatar użytkownika
dziumik
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: sob 23 maja 2009, 10:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

Post autor: dziumik » sob 23 maja 2009, 11:26

Hmmm, moze faktycznie ten filtr bym wymienil, no i powiedzmy termostat, czy to tlumaczyloby zapalanie sie tej kontrolki Fi i wylaczanie silnika poprzez spadek tych obrotow?

Awatar użytkownika
mario71
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 29 kwie 2007, 20:51
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: mario71 » sob 23 maja 2009, 11:36

Spadały mi obroty i zapalała sie f1 przy zrypanym reglu

dziumik

Post autor: dziumik » ndz 24 maja 2009, 11:53

a sluchaj mario71, jaki regulator kupiles? taki moze byc?

http://allegro.pl/item643057954_regulat ... 00_98.html

Awatar użytkownika
mario71
teksciarz
teksciarz
Posty: 107
Rejestracja: ndz 29 kwie 2007, 20:51
Imię: Mariusz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zamość

Post autor: mario71 » ndz 24 maja 2009, 12:04

Zobacz temat ponizej regulator made in poland, w środę ma dotrzeć do mnie, bo gość ma parę zamówień, a robi to w domu pod zamówienia. Sprawdz ładowanie akumul , bo moze to co innego.

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » ndz 24 maja 2009, 13:27

Jak sie zapala kontrolka to błąd pownien być zapisany w komputerze . Temperatura nie ma z tym nic wspólnego , choć nie może taka być - zapowietrzony układ , uszkodzony czujnik itp.

Na czym miałoby polegać ; badanie komputerowe ; ???

DZIUMIK

Post autor: DZIUMIK » ndz 24 maja 2009, 20:21

Badanie komputerowe miałoby na celu wskazanie wlasnie uszkodzonej czesci czy jakiegos czujnika. Bynajmniej tak mi mowil mechanik. Wiem ze idzie jakos ustalic to domowymi sposobami poprzez liczenie "mrugniec" ale za cholere nie wiem jak sie za to zabrac :???:

Fazer72
pisarz
pisarz
Posty: 373
Rejestracja: pt 05 paź 2007, 20:31
Imię: Grzegorz
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czę100chowa
Kontakt:

Post autor: Fazer72 » ndz 24 maja 2009, 22:08

DZIUMIK pisze:tak mi mowil mechanik
Bez urazy ale gość nie ma pojęcia
DZIUMIK pisze:za cholere nie wiem jak sie za to zabrac
na górze tej strony jest przycisk z napisem : szukaj :
Podaj kody błędu to postaramy sie pomóc

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pn 25 maja 2009, 10:54

może Ci ułatwię chociaż już było - jak zdejmiesz kanapę (nie potrzeba nawet zadupka zdejmować), to po lewej stronie moto mniej więcej na wysokości regulatora zobaczysz pod plastikiem zadupka małą kostkę na jeden wtyk, w którą nic nie jest wpięte. Teraz zorganizuj tylko zworkę(czyt. kawałek druta metalowego ;) ) i wetknij dwie końcówki w obydwa wejścia kostki. Przekręć kluczyk, włącz zapłon i obserwuj kontrolkę FI. Jedno długie mignięcie (chyba 1 czy 2s) jest liczone jako 10, krótkie jako 1,
czyli np 2 długie mignięcia i 3 krótkie to błąd nr 23.
Tak jak pisze Fazer podaj nr błędu to pomożemy w zlokalizowaniu problemu.

pozdro i powodzenia

dziumik

Post autor: dziumik » pn 25 maja 2009, 11:03

Dzieki chłopaki, jak tylko odbiore motocykl od mechanika, a to bedzie w srode to od razu sie za to zabiore. Nie wkurza mnie to ze znowu kase trzeba wydac tylko ze nie wiem co sie zepsuło i moja hania musi stac ;)

Awatar użytkownika
dziumik
bywalec
bywalec
Posty: 28
Rejestracja: sob 23 maja 2009, 10:39
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Koronowo
Kontakt:

Post autor: dziumik » pn 25 maja 2009, 13:46

Słuchajcie, udalo mi sie zrobic ta diagnozę, złożyłem zworke i faktycznie kontrolka Fi zaczela migac. Wiec tak najpierw bylo jedno mrugniecie sekunda przerwy i osiem krótkich mrugniec. Potem minimalnie dłuższa przerwa i dziewięć krótkich mrugniec.
Po tych dwuch sesjach wszystko sie powtarzało. Wychodzi na to ze mam błąd nr 18 i 9. Bynajmniej tak mi sie wydaje. Jak myslice, co to moze byc za usterka? Pozdrawiam i dziekuje za pomoc, naprawde juz dawno nie spotkałem sie z taka życzliwością. Dzieki

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pn 25 maja 2009, 15:01

Ja jestem w robocie jeszcze - może któryś z chłopaków który ma dostęp do manuala teraz napisze Ci szybciej - jeśli nie to w domu sprawdzę i za jakieś 2 godz dostaniesz odpowiedź ;)
pozdrowionka

Awatar użytkownika
mario_blues
pisarz
pisarz
Posty: 348
Rejestracja: śr 15 sie 2007, 15:34
Imię: Mariusz
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Łódź, Głowno
Kontakt:

Post autor: mario_blues » pn 25 maja 2009, 17:27

OK,

błąd nr 9 to IAT Sensor - nie wiem za co odpowiada ten czujnik. Umiejscowiony jest bezpośrednio pod zbiornikiem paliwa po lewej stronie motocykla, na wysokości pomiędzy cylindrami. Wypnij, przeczyść, wepnij z powrotem i zrób test błędu.


błąd nr 18 - Cam Pulse Generator. Jak już zdejmiesz bak i sprawdzisz IAT, to nie montuj jeszcze zbiornika ;) W manualu pokazane jest żeby wypiąć i sprawdzić styki w kostce pod taką gumą o kształcie zblizonym do grzyba :) po lewej stronie pod zbiornikiem, też pomiędzy cylindrami. Dalej jak w przypadku 8.

Generalnie instrukcja jako pierwszy krok przewiduje sprawdzenie połączeń, wyczyszczenie styków w tych miejscach. Dalszej procedury nie opisze bez rysunków - obowiązkowo ściągnij cały service manual i działaj wg zaleceń. W razie pytań wal śmiało, tutaj albo na PW.

Manual bez problemu znajdziesz - na tu http://www.gofastvideo.com/video/408/Ho ... Shop-Guide

W tytule wpisane jest shop guide, ale oprócz tego w pdf'ie zawarty jest kompletny manual z tego co piszą.

pozdrawiam i powodzonka

dziumik

Post autor: dziumik » pn 25 maja 2009, 20:35

dzieki mario_blues, zaraz sciagne manuala i bede dzialal :) Mam nadzieje ze wkoncu uda mi sie naprawic moje malenstwo :) odezwe sie jak juz cos sie wyjasni ;) pozdrawiam serdecznie

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości