Strona 1 z 3
angielska lampa i nie moge przejsc przegladu :(
: sob 16 maja 2009, 01:14
autor: butcho
Vitka.Czy ktoś przeskoczył ten problem zeby majac angielskia lampe przejsc przeglad na stacji diagnostycznej.Wszedzie mowia mi ze nie da rady bo to na ruch lewostronny.Slyszalem o naklejkach ale nigdzie nie mozna ich dostać.Sa jakieś inne metody zeby przejsc przeglad pierwszy bo mi sie konczy za tydzień.Musze kupic lampe europejska??
: sob 16 maja 2009, 01:28
autor: SOWA
1.Możesz zmienić stacje kontroli. To najprostszy sposób.
2. Możesz wykonać w gnieździe żarówki zmiany powodujące osadzenie żarówki pod innym kontem w stosunku do odbłyśnika, a polegające na dokonaniu stosownych nacięć w celu właściwego dla Europy ustawienia żarówki. To pracochłonne, ale najlepsze rozwiązanie. Niestety nie zapewnia asymetrii, ale koryguje efekt oślepiania.
3. Możesz kupić europejski reflektor.
: sob 16 maja 2009, 05:43
autor: moskittiero
SOWA pisze:1.Możesz zmienić stacje kontroli. To najprostszy sposób.
proszę tylko nie tak i jak sądzę, nie tylko w swoim imieniu
SOWA pisze:
3.Możesz kupić europejski reflektor.
niestety rozwiązanie najlepsze ale i najdroższe, ale skoro motocykl był tańszy i rozważałeś zakup nieprzystosowanego do ruchu u nas to...
: sob 16 maja 2009, 11:00
autor: butcho
Czy ktoś spotkał sie z naklejkami bo moj koleżka ma stacje diagnostyczna ale niestety nie robi motocyklów i powiedział ze jak anglik przyjechał na przeglad i miał naklejki na lampach to przepuscił mu przegląd bo nie oślepiał.Czy ktoś spotkał sie z tymi naklejami chociaz w teorii dla motocyklów czy to tylko na osobówki jest?
: sob 16 maja 2009, 11:17
autor: butcho
Tak wygladaja te naklejki ale nie wiem czy da sie to zaadoptować do motocykla.Jak myślicie mam dzielenie lampy przedniej.
http://cgi.ebay.co.uk/Beam-Bender-HeadL ... 1|294%3A50
: sob 16 maja 2009, 11:40
autor: orzyl
a czy probowales uniesc prawy klosz a lewy opuscic ? i lekko przekręcić żarówki w gniazdach ? ja tak mam i mi przechodzi przegląd "ten pełny normalny" a nie "inny"
: sob 16 maja 2009, 14:01
autor: butcho
troche mam za malo wiedzy zeby wykonać taki myk.A co z naklejkami, takie moglbym zalatwić.Czy to bedzie miec sens na lampie w VFRce?
: sob 16 maja 2009, 19:56
autor: Szozdul
Zrob tak jak pisze orzyl przestaw srubokretem wysokosc swiecenia - bardzo proste, zmień stacje diagnostyczną i na pewno przejdzie. I nie bedziesz nikogo oslepiac. najlepiej postaw motocykl przed scianą i wyrównaj światlo zeby w miare rowno swiecily

czyli lewa w dol prawa w gore.
: sob 16 maja 2009, 20:38
autor: mpolbrat
SOWA pisze:1.Możesz zmienić stacje kontroli. To najprostszy sposób.
2. Możesz wykonać w gnieździe żarówki zmiany powodujące osadzenie żarówki pod innym kontem w stosunku do odbłyśnika, a polegające na dokonaniu stosownych nacięć w celu właściwego dla Europy ustawienia żarówki. To pracochłonne, ale najlepsze rozwiązanie. Niestety nie zapewnia asymetrii, ale koryguje efekt oślepiania.
3. Możesz kupić europejski reflektor.
Problem w tym ,że anglik ma inne lustra i mieszanie żarówką h7 niewiele pomoże poza kiepską widocznością.Kup używane lampy prawostronne tak dla własnego bezpieczeństwa.
A tak na marginesie to lubicie jak WAM ktoś w oczy świeci?Ja nie lubie.
: ndz 17 maja 2009, 22:25
autor: Szozdul
SOWA jestes pewien ze byly to lampy z UK? W USA są lampy z lustrami które swieca na plasko, w UK swiecą z lewej w gore, a u nas i inny ruch prawostronny prawa w góre - te załamanie swiatła
: wt 19 maja 2009, 09:10
autor: DARAYAVAHUS
Może to coś pomoże:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=74878
To, że motocykl przyjechał z UK nie znaczy wcale, że ma tamtejsze lampy...
Ja mam np. u siebie E13. A moto z UK.
: wt 19 maja 2009, 11:21
autor: Radarro
Mam dokładnie tak jak pisze owners powyżej - moto z UK, ale lampa z homo na Europe, mam chyba Luxemburg.
Sprawdź to i jak cos to masz papier dla SKP. Muszą Cię z tym puścić.
A jak nie, to zmień stację niestety. Takie realia.
: wt 19 maja 2009, 11:59
autor: moskittiero
Radarro pisze:A jak nie, to zmień stację niestety. Takie realia.
A skoro nie chciałby to delikatnie mu trzeba wytłumaczyć, bo skoro lampa ma homologację na inne kraje europy to gość nie ogarnia co leży w jego zakresie.
: wt 19 maja 2009, 16:18
autor: butcho
Na mojej lampie jest tylko oznaczenie H4 x 2.
: wt 19 maja 2009, 17:56
autor: DARAYAVAHUS
butcho pisze:Na mojej lampie jest tylko oznaczenie H4 x 2
Tak więc na jakiej podstawie diagnosta twierdzi, że lampa jest niewłaściwa do ruchu po naszym pięknym kraju? No, chyba że ewidentnie jakoś mocno wali nie w tą stronę, co trzeba...
A co do mieszania obłyśnikami i ustawiania żarówek... Śmiało kolego bierz śrubokręt w dłoń i kombinuj. Przecieżtam nic nie można zepsuć, wydawało by się... A nawet, to już nie będziesz miał dylematu. Po prostu nowa lampa i już

Ale dam sobie paznokcie obciąć, że sobie poradzisz z ustawieniem tej lampy bardziej przyjaźnie do naszych warunków drogowych.
A tak sobie myślę, że jak nie masz na kloszu oznaczenia E, tzn. że nie jest to wersja europejska? To by znaczyło, że nie jest to wersja tym bardziej z wysp królowej... Więc o co temu diagnoście może chodzić?
