Strona 1 z 2

Słabe ładowanie

: pn 27 kwie 2009, 17:18
autor: maciek1765
Witam. Mam problem z moto (vfr 800) ostatnio robiłem krótką trasę około 20 km jadąc powoli(niskie obroty) zgasiłem moto i już nie mogłem go odpalić. Na szczęście znalazł się ziomek z moto i jakoś udało się odpalić. W drodze powrotnej trochę piłowałem zgasiłem moto i bez problemu odpalił nawet po pewnym czasie. Akumulator jest w pełni sprawny bo sprawdzony. Co może być tego przyczyną?? alternator?? i jak by można było prosić to jak ktoś by miał manuala w jakimś polskim tłumaczeniu do vfr 800 z 98r. to mógłby podesłać. Z góry dzięki

: pn 27 kwie 2009, 17:29
autor: Gregory
Sprawdź ładowanie, na niskich, średnich i dość wysokich obrotach. Dobry alternator daje ładowanie ok 13,2-13,4. Może masz regel zepsuty i z opóźnieniem załacza to dobre ładowanie ;-) Miernik i do garażu ;-)

: pn 27 kwie 2009, 18:10
autor: maciek1765
Ale to co muszę ściągać dekiel od silnika.Czy da rade jakoś inaczej?? może głupie pytanie ale w elektryce jestem kompletnie zielony. Czy na kablach to sprawdzić??

: pn 27 kwie 2009, 18:22
autor: Gregory
ładowanie możesz sprawdzić na akumulatorze. Miernik dajesz do plusa i minusa i patrzysz na pomiar miernika.

: pn 27 kwie 2009, 18:30
autor: maciek1765
no tak ale akumulator jest dobry bo był sprawdzany

: pn 27 kwie 2009, 18:35
autor: Gregory
Jak odpalisz moto to na akumulatorze możesz sprawdzić ładowanie, bo są do niego klemy podpięte. Akumu może być dobre, ale przez złe ładowanie możesz go szybko załatwić

: pn 27 kwie 2009, 18:39
autor: Tomkoz
Podkręć obroty na biegu jałowym.
Ja miałem kiedyś obroty poniżej 900 obr/min. Po wymianie reglera kumpel podkręcił mi na 1100 obr/min i teraz jest cool. Nie pytaj gdzie się podkręca, bo tego nie wiem :mrgreen:
Ale generalnie, jeśli występuje taki problem, to pierwsze do sprawdzenia i wymiany idzie regler!!

: pn 27 kwie 2009, 18:42
autor: maciek1765
może być bo obroty są niskie

: pn 27 kwie 2009, 18:52
autor: Gregory
Nie pytaj gdzie się podkręca, bo tego nie wiem :mrgreen:
Pod prawą owiewką masz pokrętło. Gdzies ok. 20-30 centymetrów nad wysokością nóżki.
Obroty powinny być min 1000.

Ale ładowanie tak sobie sprawdź. Ustaw miernik na DCV 20 i zobacz jakie masz napięcie.
Pewnie, skończy się to wymianą regera :neutral:

: pn 27 kwie 2009, 20:04
autor: ppamula
maciek1765, Nie tak od razu.
Jak się jedzie wolno w korku z obrtotami od wolnych (1500) do 3000 i to przez długi czas to akumulator nie nadąża się ładować a przecież światła cały czas czerpią prąd i aku się rozłarowuje. Zauważysz to na pewno bo na wolnych obrotach światła i kontrolki lekko przygasają.

Zobacz przy jakich obrotach się zaczynają jaśniej palić i na takiej jasności już zostają i napisz to.

: wt 28 kwie 2009, 10:59
autor: Gienio
Gregory kolega z tego co wyczytalem nie ma v-teka, tylko starszy model, wiec obroty sie reguluje gdzie indziej, z prawej str masz dziurke w ramie i srubokretem krecisz

: wt 28 kwie 2009, 19:29
autor: maciek1765
no 98 rocznik. muszę znaleźć trochę czasu i to zrobić

: wt 28 kwie 2009, 22:57
autor: Gregory
Gienio pisze:Gregory kolega z tego co wyczytalem nie ma v-teka, tylko starszy model, wiec obroty sie reguluje gdzie indziej, z prawej str masz dziurke w ramie i srubokretem krecisz
Sorki, moje niedopatrzenie :sad:

: pt 22 maja 2009, 15:22
autor: maciek1765
Czy jest ktoś z Olsztyna lub z bliskich okolic kto ma sprawny regulator napięcia pasujący do vfr 800 z 98roku a leży gdzieś nie używany lub mógłby mi pożyczyć na jakaś godzinę lub dwie ?? chodzi o to że chcę się upewnić czy mam padnięty regulator bo nie ma sensu żebym w razie czego wywalił 400 stówy a to okazał by się alternator

ładowanie

: pn 01 cze 2009, 18:39
autor: Marecki800Fi
Panowie
ostatnio padł mi akumulator - pewnie ze starości - 2 lata jeździł u mnie, a wcześniej ..... wie?
i z ciekawości zapędziłem się z miernikiem do garażu i mam takie pytanie
- przy jakich obrotach powinno być to właściwe ładowanie?
u mnie sprawa wygląda tak:
bez dotykania gazu na światłach , na aku odczytuję 12,84
bez gazu bez swiateł 13,42
gdzieś wyczytałem ( lecz gdzie ? ) że ładowanie powinno się sprawdzać przy około 5000 tys obr - to wydaje mi się dość rozsądne biorąc pod uwagę że 5000 obr w trasie to taka spokojna jazda
przy 5000 obr + światła odczytałem 13,6
przy 5000 bez świateł 13,80
jak to z tym jest?