Pompa paliwa
- ralph
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Pompa paliwa
Witam wszystkich. Zaobserwowalem ciekawa zaleznosc w mojej VFR-ce. Po dluzszej jezdzie albo po jezdzie agresywnej z chwila wylaczenia silnika, na pozycji stacyjki "ON" pracuje pompa paliwa. Sytuacja sie uspokaja kiedy trzacham motocyklem. Po chwili pompa przestaje halasowac i jest cicho. Podczas jazdy, paliwa nigdy nie brakuje, nie przerywa silnik wiec paliwo dochodzi. Co jest nie tak. ....Filtr paliwa wymienilem.
Dzieki i pozdrawiam
Dzieki i pozdrawiam
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
- Yaco
- klepacz
- Posty: 942
- Rejestracja: wt 22 lis 2005, 09:13
- Imię: Jacek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie wydaje mi się aby to był odgłos pracującej pompy - prawdopodobnie odpuszcza Ci ciśnienie z wężyków albo coś w tym stylu. Działająca pompa sygnalizuje pracujący układ zapłonowy, a przy tej konstrukcji oznacza to, że kręci się silnik. No chyba, że masz zwalony moduł i wali iskrę tylko na jeden gar...
Sprawdź to jeszcze raz, może to nie pompa?
PS. Rozumiem, że silnik gasisz czerwonym?
Sprawdź to jeszcze raz, może to nie pompa?
PS. Rozumiem, że silnik gasisz czerwonym?
Leję na rzędówki, single i śmierdzące cwajtakty...
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
Od dzisiaj jeżdżę jak rzodkiewka
- ralph
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Kiedy przekręcam stacyjke na "on" prawie za każdym razrm słychać stuknięcie spod lewego boczka pod siedzeniem. Wydaje mi się że jest to pompa paliwa, która dopompowuje ubytki benzyny do gaźników po postoju, (choć w poprzednim kawasaki miałem podciśnieniową pompę, a nie elektroniczną). I właśnie to urządzenie w sytuacjach przedstawionych wyżej wykonuje całe serie takich stuków gdy silnik nie pracuje a świecą się tylko kontrolki. Coś jakby jakiś luz lub nieszczelnośc albo zabrudzenie skoro pomaga na to kołysanie motocyklem. Tylko dlaczego motocykl pracuje bez zarzutu? .......a używam zawsze czerwonego przełącznika
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
w mojej vfr-ce pojawia się taki odgłos kiedy brakuje benzyny. Raz się tak stało ale kiedy zatankowałem to pompa uzupełniła benzynę w gaźnikach i ucichła. Problem drażniący mnie to ten sam odgłos, ale występuje po ostrej jeździe, kiedy benzyna w baku jest. A jedyne co pomaga w tej sytuacji to wstrząsy.
Jestem też zdania że działanie pompy nie ma nic wspulnego z pracą cylindrów. Uruchamia się wtedy gdy nie ma benzyny lub trzeba ją dostarczyć.Gdyby wypiąć pompę z wężyków i dać 12V, cały czas by pracowała bo nie miałaby czego zassać.
Jestem też zdania że działanie pompy nie ma nic wspulnego z pracą cylindrów. Uruchamia się wtedy gdy nie ma benzyny lub trzeba ją dostarczyć.Gdyby wypiąć pompę z wężyków i dać 12V, cały czas by pracowała bo nie miałaby czego zassać.
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
No tak pompa uruchamia sie wtedy gdy poziom paliwa w gaznikach spadnie i otworzy zaworki iglicowe , ale sterownik pompy pobiera impuls z cewki czwartego cylindra, jesli mowisz ze pomka Ci ciągle chodzi to moze masz pominięty ten sterownik i zrobione tak ze pompka chodzi non stop ? zdjęcie z instalacją pokazuje ze pompę włącza sterownik pobierajcy impuls z cewki 4Ralph pisze: Jestem też zdania że działanie pompy nie ma nic wspulnego z pracą cylindrów. Uruchamia się wtedy gdy nie ma benzyny lub trzeba ją dostarczyć.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- ralph
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Mam serwisówkę z takim schematem. Dziś zdjąłem czarną pokrywę z pompy i wyczyściłem styki przekaźnika pod tą pokrywą. Nie miałem śruby mocującej ten dekielek więc po wyczyszczeniu dobrałem jakąś śrubę. A tu ciekawe bo po przekręceniu stacyjki szedł bespiecznik i odcinał rozruch. więc po spaleniu 2 bespieczników nie wkręcałem tej śruby ale znowy będzie się tam kurzyło.
I jeszcze jedno czy na tym przekaźniku w pompce zawsze występuje iskra? Styki były brudne ale po wyczyszczeniu nadal skacze iskra. Może tam jest duży prąd i to normalne.... Ale może przez te brudne styki nie będzie już tych serii co mnie skłoniły do zadania tego tematu. Idę sprawdzić...
I jeszcze jedno czy na tym przekaźniku w pompce zawsze występuje iskra? Styki były brudne ale po wyczyszczeniu nadal skacze iskra. Może tam jest duży prąd i to normalne.... Ale może przez te brudne styki nie będzie już tych serii co mnie skłoniły do zadania tego tematu. Idę sprawdzić...
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
- ralph
- bywalec
- Posty: 34
- Rejestracja: ndz 06 sie 2006, 13:21
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Otwock
- Kontakt:
Koło pompy jest przekaźnik do kierunkowskazów a jeszcze obok jest puste miejsce i zaizolowana kostka. Może i czegoś tam brakuje ale jakaś przyczyna tego ewentualnego braku jest. Jechałem moto i narazie nie było serii stuków. A jeśli chodzi o iskrę i przekaźnik to jest ten pod okrągłą czarną pokrywą pompki przykręcaną na jedną śrubę. (Przekaźnik w samej pompie). A podczas pracy na wolnych obrotach pompka działa rytmicznie, jest zależna od pracy silnika(zwracam honor Seba)
-
- klepacz
- Posty: 901
- Rejestracja: ndz 19 mar 2006, 22:14
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Bartoszyce
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości