ladowanie po raz kolejny
- Kajzer
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ladowanie po raz kolejny
U mnie takie dodatkowe kabelki działają bezawaryjnie czwarty rok.
- majki
- Posty: 9
- Rejestracja: pt 23 sie 2013, 07:50
- Imię: Łukasz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: ladowanie po raz kolejny
Witam panowie. Zwracam się z prośbą o rozwiązanie zagadki.
Sprawa dotyczy ładowania w Hondzie VFR 750F RC36I. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić ładowanie i okazało się, że dochodziło ono do 20V. Wymieniłem regulator napięcia na nowy. Podłączyłem do instalacji, zmierzyłem napięcie ładowania i wszystko wydawało się być w porządku (ok 13,8V na 5000 obrotach i włączonych światłach), miesiąc wcześniej jeszcze podładowałem aku pod prostownikiem. Po tygodniu wybrałem się na przejażdżkę i na pierwszym postoju,
około 1km dalej nie mogłem już go odpalić. Wziąłem na pych i zrobiłem 30km. Po powrocie do garażu pomiary wykazały napięcie ładowania 13,6V bez obciążenia z obciążeniem 12,6V.
Jako, że aku padło tak szybko (najprawdopodobniej usmażone przez poprzedni regulator) wymieniłem na nowy. Wyniki nie zmieniły się poza napięciem aku, ale przynajmniej mogłem odpalić maszynę.
Postanowiłem zrobić dokładniejsze pomiary:
- Napięcie na wyjściu z alternatora odpiętego od regulatora 17V na niskich obrotach, na 5000 60V na każdej parze, brak przebicia na masę i rezystancja taka jak w manualu.
- Nowy regulator, napięcie bez obciążenia 13,6V na światłach 12,7V. Napięcie na uzwojeniu alternatora bez świateł na minimalnych obrotach 17V na 5000 na dwóch parach 60V na jednej 17V. Po zamianie kolejności przewodów w regulatorze pokazywało 17V na innej parze, reszta w normie.
- Podłączyłem więc stary regulator, ładowanie prawidłowe natomiast na uzwojeniu alternatora na każdej parze 12V, bez znaczenia czy z obciążeniem czy bez, niskie czy wysokie obroty. Jednak regulator ten grzeje się znacznie mocniej od nowego.
Dodatkowo sprawdzałem regulatory przymocowane do ramy motocykla i odłączone od niej i nie miało to wpływu na wyniki. Pomiarów dla pewności dokonałem dwoma sprawnymi multimetrami.
Teraz pytania. Uzwojenie alternatora do wymiany czy podciągnięcie dodatkowych kabli do aku, a może jakiś inny pomysł?
Sprawa dotyczy ładowania w Hondzie VFR 750F RC36I. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić ładowanie i okazało się, że dochodziło ono do 20V. Wymieniłem regulator napięcia na nowy. Podłączyłem do instalacji, zmierzyłem napięcie ładowania i wszystko wydawało się być w porządku (ok 13,8V na 5000 obrotach i włączonych światłach), miesiąc wcześniej jeszcze podładowałem aku pod prostownikiem. Po tygodniu wybrałem się na przejażdżkę i na pierwszym postoju,
około 1km dalej nie mogłem już go odpalić. Wziąłem na pych i zrobiłem 30km. Po powrocie do garażu pomiary wykazały napięcie ładowania 13,6V bez obciążenia z obciążeniem 12,6V.
Jako, że aku padło tak szybko (najprawdopodobniej usmażone przez poprzedni regulator) wymieniłem na nowy. Wyniki nie zmieniły się poza napięciem aku, ale przynajmniej mogłem odpalić maszynę.
Postanowiłem zrobić dokładniejsze pomiary:
- Napięcie na wyjściu z alternatora odpiętego od regulatora 17V na niskich obrotach, na 5000 60V na każdej parze, brak przebicia na masę i rezystancja taka jak w manualu.
- Nowy regulator, napięcie bez obciążenia 13,6V na światłach 12,7V. Napięcie na uzwojeniu alternatora bez świateł na minimalnych obrotach 17V na 5000 na dwóch parach 60V na jednej 17V. Po zamianie kolejności przewodów w regulatorze pokazywało 17V na innej parze, reszta w normie.
- Podłączyłem więc stary regulator, ładowanie prawidłowe natomiast na uzwojeniu alternatora na każdej parze 12V, bez znaczenia czy z obciążeniem czy bez, niskie czy wysokie obroty. Jednak regulator ten grzeje się znacznie mocniej od nowego.
Dodatkowo sprawdzałem regulatory przymocowane do ramy motocykla i odłączone od niej i nie miało to wpływu na wyniki. Pomiarów dla pewności dokonałem dwoma sprawnymi multimetrami.
Teraz pytania. Uzwojenie alternatora do wymiany czy podciągnięcie dodatkowych kabli do aku, a może jakiś inny pomysł?
"VFR to jest to,..."
- Kajzer
- teksciarz
- Posty: 188
- Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
- Imię: Jarek
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
Re: ladowanie po raz kolejny
Dodatkowe kable nie zaszkodzą RC 36 ma kabel wychodzący z regulatora na masę więc odłączenie reglera od masy nie powinno zmieniać wartości pomiarowych.
- majki
- Posty: 9
- Rejestracja: pt 23 sie 2013, 07:50
- Imię: Łukasz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: ladowanie po raz kolejny
Odłączałem obudowę regulatora od masy bo słyszałem że czasami może mieć przebicie i wtedy trochę gorsze wyniki daje.
"VFR to jest to,..."
- majki
- Posty: 9
- Rejestracja: pt 23 sie 2013, 07:50
- Imię: Łukasz
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: ladowanie po raz kolejny
Dodatkowe kable nie pomogły. Ktoś ma jakiś lepszy pomysł? Jedyna rzecz której jeszcze nie wymieniałem to uzwojenie alternatora. A jeśli wymiana, to używa czy przezwajanie?
"VFR to jest to,..."
- radomki
- teksciarz
- Posty: 144
- Rejestracja: pt 25 sty 2013, 06:33
- Imię: Krystian
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zgorzelec
Re: ladowanie po raz kolejny
Ktoś kiedyś wspominał na forum ,że orginalna używka lepsza od przewijanego
- Robert De
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ladowanie po raz kolejny
I ja mam pytanie.
Padło mi ładowanie, kupiłem ten mocniejszy regulator ze strony http://www.reg_mot.republika.pl/ i tak.
Ładowanie przy załączonych światłach drogowych i 5000obr/min 14,2V.
Jadę dzisiaj do pracy i tak:
Ładowanie przy jeździe 14,2V. Jak się rozgrzał silnik to samo, ale jak się zatrzymałem na skrzyżowaniu spadło do 13,6V. Podjeżdżam do kolejnego skrzyżowania, stoję na światłach i ładowanie powoli spada (nie zwróciłem uwagi czy chodził wentylator). Wjeżdżam na na parking. Patrzę na wskaźnik, a tam 12,8V z tym, że wtedy chodził wentylator. Jak się wyłączył to na wolnych 13,6V przy gazowaniu lekkim 14,2V. Jest ok czy coś nie porządku?
Robert
Padło mi ładowanie, kupiłem ten mocniejszy regulator ze strony http://www.reg_mot.republika.pl/ i tak.
Ładowanie przy załączonych światłach drogowych i 5000obr/min 14,2V.
Jadę dzisiaj do pracy i tak:
Ładowanie przy jeździe 14,2V. Jak się rozgrzał silnik to samo, ale jak się zatrzymałem na skrzyżowaniu spadło do 13,6V. Podjeżdżam do kolejnego skrzyżowania, stoję na światłach i ładowanie powoli spada (nie zwróciłem uwagi czy chodził wentylator). Wjeżdżam na na parking. Patrzę na wskaźnik, a tam 12,8V z tym, że wtedy chodził wentylator. Jak się wyłączył to na wolnych 13,6V przy gazowaniu lekkim 14,2V. Jest ok czy coś nie porządku?
Robert
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: ladowanie po raz kolejny
Jeżeli rośnie temp pracy reglera to jest mniejsze ładowanie.
Masz dobrze
Masz dobrze
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- brat_be
- teksciarz
- Posty: 139
- Rejestracja: pn 14 kwie 2014, 08:55
- Imię: Sławek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa / Przasnysz
Re: ladowanie po raz kolejny
Też potwierdzam, że masz dobrze.
Ja mam podobnie: podczas jazdy mam 14,4 V - 14,3 V (jak rozgrzany), a dojeżdżam do skrzyżowania i na wolnych mam nawet 13,1 V, a jak załączy wentylator, to spada do 12,8 V.
Ja mam podobnie: podczas jazdy mam 14,4 V - 14,3 V (jak rozgrzany), a dojeżdżam do skrzyżowania i na wolnych mam nawet 13,1 V, a jak załączy wentylator, to spada do 12,8 V.
V-TEC '03 od St@rego
- Robert De
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ladowanie po raz kolejny
No to mnie pocieszyliście. Dzięki Panowie
- Robert De
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ladowanie po raz kolejny
A jeszcze pytanie mam. W oryginalnym regulatorze jest 8 przewodów. W tym, który założyłem 7. Ten cienki, po konsultacji z producentem, pominąłem. Nie jest do niczego podłączony. Mógłby mi ktoś wyjaśnić do czego on jest potrzebny i czy może mieć jakikolwiek wpływ na pracę silnika? W necie bardzo różnie piszą na ten temat.
Dzięki i pozdrawiam
Robert
Dzięki i pozdrawiam
Robert
- Robert De
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ladowanie po raz kolejny
To jak? Nikt nie wie? A może ma ktoś schemat z tym piątym przewodem? W serwisówce go nie ma.
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: ladowanie po raz kolejny
Chyba sobie sam odpowiedziałeś, pewnie trzeba tam podpiąć plus po stacyjce.Robert De pisze: Ten cienki, po konsultacji z producentem, pominąłem.
Robert
- Robert De
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ladowanie po raz kolejny
Cześć.brylek22 pisze:Chyba sobie sam odpowiedziałeś, pewnie trzeba tam podpiąć plus po stacyjce.Robert De pisze: Ten cienki, po konsultacji z producentem, pominąłem.
Robert
Tak dla pełnego zrozumienia. Mam w regulatorze 7 przewodów. 3 do statora i 2x+ oraz 2x-. W kostce z moto jest 5 przewodów i widzę, że ten piąty idzie jako plus ze stacyjki przez skrzyneczkę bezpieczników.
Idzie również do:
-Bank angle sensor
--Engine stop switch
No i jako ten piąty do regulatora.
Czyli według mnie to jest + podawany ze stacyjki do regulatora w jakimś celu. Może jako monitor napięcia i według niego regulator ustala poziom ładowania? Jeżeli tak, to niepodpięcie go w moim przypadku, nie powinno powodować żadnych skutków ubocznych. Ładowanie mam w porządku.
Tylko czy ja mam dobry schemat... Ma ktoś porządny schemat?
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: ladowanie po raz kolejny
dobrze kombinujesz to przewód próbkowania napięcia dla regulatora ,w twoim przypadku nie jest on do niczego potrzebny ,a jeśli chcesz to podepnij sobie gniazdo zapalniczki
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości