ladowanie po raz kolejny
- Robert De
- zadomowiony
- Posty: 85
- Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
- Model VFR: 800 FI 2001r
- Imię: Robert
- województwo: dolnośląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wrocław
Re: ladowanie po raz kolejny
Dziękuję Peter. Pomysł z gniazdem bardzo dobry. No to muszę szukać gdzie indziej problemu z nierówną pracą moto
Pozdrawiam
Robert
Pozdrawiam
Robert
- UncleKlaus
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
- Model VFR: 800fi
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
To ja też mam pytanie - trochę podobne.
Wyniki pomiarów diod w reglerze wskazują na uszkodzenie jednej z nich (o ile dobrze rozumuje):
394 0 0
526 505 521
391 528 527
0 0 0
Rozumiem, że muszę kupić nowy regulator i wiem, że najlepiej byłoby Tourmaxa, ale... no, szukam opcji budżetowej.
Mam 800 Fi z '98r. Czy taki do roczników '00-'01 będzie pasował? Konkretnie mam na myśli taki:
http://allegro.pl/ir-regulator-napiecia ... 66213.html
Rozumiem, że tam jest ten jeden dodatkowy kabelek z regulatora - czy mogę go po prostu pominąć, zaizolować i zostawić?
Druga opcja, to taka, jak opisana tutaj:
viewtopic.php?p=299537#p299537
Czyli regulator od Horneta 900. Na przykład taki:
http://allegro.pl/honda-hornet-cb-900-r ... ml#thumb/1
lub taki:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-or ... ml#thumb/1
Która opcja lepsza?
Wyniki pomiarów diod w reglerze wskazują na uszkodzenie jednej z nich (o ile dobrze rozumuje):
394 0 0
526 505 521
391 528 527
0 0 0
Rozumiem, że muszę kupić nowy regulator i wiem, że najlepiej byłoby Tourmaxa, ale... no, szukam opcji budżetowej.
Mam 800 Fi z '98r. Czy taki do roczników '00-'01 będzie pasował? Konkretnie mam na myśli taki:
http://allegro.pl/ir-regulator-napiecia ... 66213.html
Rozumiem, że tam jest ten jeden dodatkowy kabelek z regulatora - czy mogę go po prostu pominąć, zaizolować i zostawić?
Druga opcja, to taka, jak opisana tutaj:
viewtopic.php?p=299537#p299537
Czyli regulator od Horneta 900. Na przykład taki:
http://allegro.pl/honda-hornet-cb-900-r ... ml#thumb/1
lub taki:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-or ... ml#thumb/1
Która opcja lepsza?
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Model VFR: 800 FI 99'
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: ladowanie po raz kolejny
Tak dla upewnienia się, co o tym sądzicie?
Ladowanie podczas jazdy na światłach mam 14,1-2.
Na biegu jałowym bez świateł 14,2-3
Na biegu jałowym ze światłami ok. 13,0 +/-, gdy tylko min. ruszę manetka i obroty wzrosną do Ok. 1400 -1500 na minute napięcie rośnie do 14,1
Wszystko Ok?
Ladowanie podczas jazdy na światłach mam 14,1-2.
Na biegu jałowym bez świateł 14,2-3
Na biegu jałowym ze światłami ok. 13,0 +/-, gdy tylko min. ruszę manetka i obroty wzrosną do Ok. 1400 -1500 na minute napięcie rośnie do 14,1
Wszystko Ok?
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Model VFR: nima
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: ladowanie po raz kolejny
yes
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
-
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
- Model VFR: 800 vtec
- Imię: Adam
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
Re: ladowanie po raz kolejny
Też tak mam.
- G#R
- teksciarz
- Posty: 198
- Rejestracja: pn 05 wrz 2011, 21:24
- Model VFR: 800 FI 99'
- Imię: Piotr
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lublin
Re: ladowanie po raz kolejny
dzięki
-
- Posty: 13
- Rejestracja: wt 08 mar 2016, 09:26
- Model VFR: 800 Fi
- Imię: Dominik
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
Witam
Mam również problem z ładowaniem, maszyna VFR 800 Fi.
Sprawdziłem alternator: po odpięciu regulatora zmierzone napięcie zmienne na trzech kabelkach żółtych (zmierzone trzy pary - każdy z każdym) odpowiednio od ok 18 V na niskich obrotach do ok 50 przy średnich obrotach. Nie wiem jak dokładnie sprawdzić regulator napięcia poza pomiarem prądu na aku. Napięcie na aku mam niskie na załączonych światłach także tylko pozycyjnych ale po odpięciu bezpiecznika od świateł i całej deski rozdzielczej jest ok. Bez świateł jest od 12,8 na niskich obrotach do ponad 14 na średnich i wysokich ale już po włączeniu świateł jest 12,6 na niskich i max 13 na średnich i do 13,5 na wysokich.
Czyściłem kostki alternatora, regulatora, bezpiecznika tego głównego i tego w białej obudowie chyba właśnie pomiędzy regulatorem, a aku, czyściłem także połączenie główne masy po prawej stronie pod bakiem przy ramie.
Pytanie czy zmieniać regulator, Czy puścić dodatkowe kable od regulatora do aku (sposób szatana o ile się nie mylę).
Czytałem różne wątki ale są tak rozbudowane i nigdzie nie znalazłem dokładnej odpowiedzi jak sprawdzić sam regulator poza napięciem.
Mam również problem z ładowaniem, maszyna VFR 800 Fi.
Sprawdziłem alternator: po odpięciu regulatora zmierzone napięcie zmienne na trzech kabelkach żółtych (zmierzone trzy pary - każdy z każdym) odpowiednio od ok 18 V na niskich obrotach do ok 50 przy średnich obrotach. Nie wiem jak dokładnie sprawdzić regulator napięcia poza pomiarem prądu na aku. Napięcie na aku mam niskie na załączonych światłach także tylko pozycyjnych ale po odpięciu bezpiecznika od świateł i całej deski rozdzielczej jest ok. Bez świateł jest od 12,8 na niskich obrotach do ponad 14 na średnich i wysokich ale już po włączeniu świateł jest 12,6 na niskich i max 13 na średnich i do 13,5 na wysokich.
Czyściłem kostki alternatora, regulatora, bezpiecznika tego głównego i tego w białej obudowie chyba właśnie pomiędzy regulatorem, a aku, czyściłem także połączenie główne masy po prawej stronie pod bakiem przy ramie.
Pytanie czy zmieniać regulator, Czy puścić dodatkowe kable od regulatora do aku (sposób szatana o ile się nie mylę).
Czytałem różne wątki ale są tak rozbudowane i nigdzie nie znalazłem dokładnej odpowiedzi jak sprawdzić sam regulator poza napięciem.
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Model VFR: Fi '01
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: ladowanie po raz kolejny
Ja w rc36 puściłem nowe grube przewody od altka do reglera i dalej na aku. Ta operacja poprawia ładowanie, a na bank jest tańsza od wymiany regulatora. Nic skomplikowanego - nawet ja sobie poradziłem.
Co do sprawdzenia układu ładowania, w tym reglera to znalazłem taką instrukcję (przed zabawą niech ktoś bardziej obeznany potwierdzi słuszność tych pomiarów)
Sprawdzenie obwodu ładowania w moto
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
13,0 13,2 V idź do punktu 2
poniżej 12,3 V aku do bani
12,3 V 13,0 doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna w aku i do kabla w moto multimetr)
poniżej 2,5 A idź do punktu 4
powyżej 2,5 A idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
poniżej 2,5 A regulator do wymiany
powyżej 2,5 A zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
0,1 1,0 oma (20 st. C) idź do punktu 5
poza powyższym zakresem alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V USZKODZONY AKU
sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku czerwono/biały z zielonym napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora żółty z żółtym 0,3 0,5 oma
c) obwód masy zielony z masą powinno być przewodzenie (?)
wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) regulator do wymiany
któraś z powyższych nie halo przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w
obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.
Co do sprawdzenia układu ładowania, w tym reglera to znalazłem taką instrukcję (przed zabawą niech ktoś bardziej obeznany potwierdzi słuszność tych pomiarów)
Sprawdzenie obwodu ładowania w moto
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
13,0 13,2 V idź do punktu 2
poniżej 12,3 V aku do bani
12,3 V 13,0 doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna w aku i do kabla w moto multimetr)
poniżej 2,5 A idź do punktu 4
powyżej 2,5 A idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
poniżej 2,5 A regulator do wymiany
powyżej 2,5 A zwarcie w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch)
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
0,1 1,0 oma (20 st. C) idź do punktu 5
poza powyższym zakresem alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku)
napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V USZKODZONY AKU
sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku czerwono/biały z zielonym napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora żółty z żółtym 0,3 0,5 oma
c) obwód masy zielony z masą powinno być przewodzenie (?)
wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) regulator do wymiany
któraś z powyższych nie halo przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w
obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie.
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: wt 08 mar 2016, 09:26
- Model VFR: 800 Fi
- Imię: Dominik
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
KidRackBrawura dzięki jednak nie do końca rozumiem co i jak, gdzie robić pomiary i czy na odłączonych kostkach, wyłączonym silniku itp.
Pomiary jakie zrobiłem to ten z pkt2 (nie wiem czy dobrze( aku podłączone tylko na + a pomiędzy - i aku wpięty multimetr, pomiar coś ok 0,2 A czy to nie za mało?
Próbowałem pomierzyć omy na kości z alternatora ale wychodziło 0,000
Zrobiłem jeszcze jeden pomiar na wyjściu z reglera w stronę aku i pomiar na biało-czerwonych z zielonymi (na dwuch parach) pokazywał ponad 16 V ale na odłączonej kości tej w stronę aku właśnie, jak podłączyłem kość do pomiary z dupy niskie takie jak na aku czyli od 12,5 do 13 max.
Proszę o jakieś sugestie dla laika i instrukcje łopatologiczne.
Spróbuję jeszcze podmienić aku i podpiąć dodatkowe kable pod regulator i do aku sposobem szatana, czy wystarczy podpiąć jeden czerwono-biały i jeden zielony?
Pozdrawiam wytrwałych w tym temacie.
Pomiary jakie zrobiłem to ten z pkt2 (nie wiem czy dobrze( aku podłączone tylko na + a pomiędzy - i aku wpięty multimetr, pomiar coś ok 0,2 A czy to nie za mało?
Próbowałem pomierzyć omy na kości z alternatora ale wychodziło 0,000
Zrobiłem jeszcze jeden pomiar na wyjściu z reglera w stronę aku i pomiar na biało-czerwonych z zielonymi (na dwuch parach) pokazywał ponad 16 V ale na odłączonej kości tej w stronę aku właśnie, jak podłączyłem kość do pomiary z dupy niskie takie jak na aku czyli od 12,5 do 13 max.
Proszę o jakieś sugestie dla laika i instrukcje łopatologiczne.
Spróbuję jeszcze podmienić aku i podpiąć dodatkowe kable pod regulator i do aku sposobem szatana, czy wystarczy podpiąć jeden czerwono-biały i jeden zielony?
Pozdrawiam wytrwałych w tym temacie.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: wt 08 mar 2016, 09:26
- Model VFR: 800 Fi
- Imię: Dominik
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
Chciałbym się upewnić czy mam walnięty regulator, czy jest ktoś z Krakowa chętny do pomocy - podmieniłbym regulator i upewnił w 100 %
- UncleKlaus
- Posty: 9
- Rejestracja: ndz 01 mar 2015, 16:31
- Model VFR: 800fi
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: ladowanie po raz kolejny
To tak tylko dla potomności - u mnie regler od Horneta 900 robi robotę.
-
- bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 16 lut 2011, 10:40
- Model VFR: VFR1200fd
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Abingdon UK
Re: ladowanie po raz kolejny
Witam.
Ja u siebie walcze z ladowaniem od roku.
Juz trzy regulatory stopione maja wtyczki i sie nadaja na smietnik (powiedzmy, bo spalone chyba nie sa tylko wtyczki maja spalone).
Najpierw zamowilem regulator z PL. Pochodzil nie cale pol roku, odeslalem i przyslali mi nowy ale w miedzy czasie kupilem regulator w UK bo wtyczka troj-fazowa juz nie istniala wiec kupilem MOSFET-a ktory przychodzi w nowymi wtyczkami od strony alternatora. Pochodzil od Lipca i wytopila sie nowa wtyczka na dwoch przewodach.
Jakis tydzien temu dostalem nowy regulator z PL i wczoraj z UK MOSFET-a.
Jeszcze nie sprawdzalem przewodow od generatora czy nie maja przebicia ale cos napewno jest nie tak od strony alternator poniewaz nie sadze aby oba regulatory byly uszkodzone.
Teraz przylutowalem przewody do ragulatora na stale i zajmne sie tym w weekend.
Czy moglbym kupic alternator z jakiejs innej Hondy, wtycze twoj-fazowa moge przerobic aby pasowala do mojego regla.
Wyglada na to ze wtyczka z VTR1000 jest taka sama jak w mojej VFR800FIY, moze jakas CBR-ka?
Pozdrawiam
Jocker01
Ja u siebie walcze z ladowaniem od roku.
Juz trzy regulatory stopione maja wtyczki i sie nadaja na smietnik (powiedzmy, bo spalone chyba nie sa tylko wtyczki maja spalone).
Najpierw zamowilem regulator z PL. Pochodzil nie cale pol roku, odeslalem i przyslali mi nowy ale w miedzy czasie kupilem regulator w UK bo wtyczka troj-fazowa juz nie istniala wiec kupilem MOSFET-a ktory przychodzi w nowymi wtyczkami od strony alternatora. Pochodzil od Lipca i wytopila sie nowa wtyczka na dwoch przewodach.
Jakis tydzien temu dostalem nowy regulator z PL i wczoraj z UK MOSFET-a.
Jeszcze nie sprawdzalem przewodow od generatora czy nie maja przebicia ale cos napewno jest nie tak od strony alternator poniewaz nie sadze aby oba regulatory byly uszkodzone.
Teraz przylutowalem przewody do ragulatora na stale i zajmne sie tym w weekend.
Czy moglbym kupic alternator z jakiejs innej Hondy, wtycze twoj-fazowa moge przerobic aby pasowala do mojego regla.
Wyglada na to ze wtyczka z VTR1000 jest taka sama jak w mojej VFR800FIY, moze jakas CBR-ka?
Pozdrawiam
Jocker01
- Samson1983
- pisarz
- Posty: 433
- Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
- Model VFR: Triumph Tiger 1050
- Imię: Sławek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem
Re: ladowanie po raz kolejny
Hmm trochę szkoda tych regulatorów ale...źle się zabrałeś do tematu
Wtyczki się jarają bo mają kiepski styk na wsuwkach - to normalne. Jak nie ma styku to upalić też może regulator.
Po pierwsze musisz sprawdzić jakie masz ładowanie na wyjściu z altka na wszystkich fazach. Na wolnych rpm i na roboczych powiedzmy (5000rpm).
Już nie pamiętam ale na wyjściu z altka u mnie było:
- wolne coś koło 20 / 25 V
- robocze 5000 rpm 70V
- 10000/11000 rpm dochodziło do 100V
To są prawidłowe wskazania, jakiś mały odchył może być.
Pomierz jak trzeba.
A rozwiązanie Twojego problemu to wywalenie kostki, polutowanie przejścia altek-regler na stałe. Ja też wywaliłem kostkę między reglerem a instalacją, ta druga.(tylko ładnie to polutuj a nie po smarkaj, kable kwasem potraktuj przed lutowaniem).
Czyszczenie mas / w tym kostki zbiorczej mas.
No i jedyne słuszne rozwiązanie regulator od VFR 1200 wtedy zapomnisz o problemie ładowania
Wtyczki się jarają bo mają kiepski styk na wsuwkach - to normalne. Jak nie ma styku to upalić też może regulator.
Po pierwsze musisz sprawdzić jakie masz ładowanie na wyjściu z altka na wszystkich fazach. Na wolnych rpm i na roboczych powiedzmy (5000rpm).
Już nie pamiętam ale na wyjściu z altka u mnie było:
- wolne coś koło 20 / 25 V
- robocze 5000 rpm 70V
- 10000/11000 rpm dochodziło do 100V
To są prawidłowe wskazania, jakiś mały odchył może być.
Pomierz jak trzeba.
A rozwiązanie Twojego problemu to wywalenie kostki, polutowanie przejścia altek-regler na stałe. Ja też wywaliłem kostkę między reglerem a instalacją, ta druga.(tylko ładnie to polutuj a nie po smarkaj, kable kwasem potraktuj przed lutowaniem).
Czyszczenie mas / w tym kostki zbiorczej mas.
No i jedyne słuszne rozwiązanie regulator od VFR 1200 wtedy zapomnisz o problemie ładowania
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?
-
- bywalec
- Posty: 30
- Rejestracja: śr 16 lut 2011, 10:40
- Model VFR: VFR1200fd
- Imię: Mariusz
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Abingdon UK
Re: ladowanie po raz kolejny
Witam. Dzięki za odpowiedź. Mam teraz wybór regulatorów więc napewno coś zmontuje założę wtyczki ale kupię lepszej jakości które będą dobrze styka o ile alternator jest sprawny. Te styki są rzeczywiście bardzo słabe nawet na nowych wtyczkach.
Wczoraj wieczorem sprawdziłem ten ostatni regulator i jest z nim wszystko ok poza nadto pilna wtyczka.
Czyli mam teraz 4 regulatory do wyboru w tym 2 zupełnie nowe.
Wczoraj wieczorem sprawdziłem ten ostatni regulator i jest z nim wszystko ok poza nadto pilna wtyczka.
Czyli mam teraz 4 regulatory do wyboru w tym 2 zupełnie nowe.
- KidRackBrawura
- pisarz
- Posty: 313
- Rejestracja: pt 14 sty 2011, 18:50
- Model VFR: Fi '01
- Imię: Tomasz
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tuliszków
Re: ladowanie po raz kolejny
Dodam tylko, że wskazania altka podane przez Samsona mogą się różnić od Twoich. Ważne żeby między wszystkimi fazami były takie same.
It`s that old running wide problem again.
If in doubt, flat out.
If in doubt, flat out.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości