ladowanie po raz kolejny

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Kajzer » pn 01 cze 2015, 04:29

U mnie takie dodatkowe kabelki działają bezawaryjnie czwarty rok. :D

Awatar użytkownika
majki
Posty: 9
Rejestracja: pt 23 sie 2013, 07:50
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: majki » czw 11 cze 2015, 09:18

Witam panowie. Zwracam się z prośbą o rozwiązanie zagadki.
Sprawa dotyczy ładowania w Hondzie VFR 750F RC36I. Jakiś czas temu postanowiłem sprawdzić ładowanie i okazało się, że dochodziło ono do 20V. Wymieniłem regulator napięcia na nowy. Podłączyłem do instalacji, zmierzyłem napięcie ładowania i wszystko wydawało się być w porządku (ok 13,8V na 5000 obrotach i włączonych światłach), miesiąc wcześniej jeszcze podładowałem aku pod prostownikiem. Po tygodniu wybrałem się na przejażdżkę i na pierwszym postoju,
około 1km dalej nie mogłem już go odpalić. Wziąłem na pych i zrobiłem 30km. Po powrocie do garażu pomiary wykazały napięcie ładowania 13,6V bez obciążenia z obciążeniem 12,6V.
Jako, że aku padło tak szybko (najprawdopodobniej usmażone przez poprzedni regulator) wymieniłem na nowy. Wyniki nie zmieniły się poza napięciem aku, ale przynajmniej mogłem odpalić maszynę.
Postanowiłem zrobić dokładniejsze pomiary:
- Napięcie na wyjściu z alternatora odpiętego od regulatora 17V na niskich obrotach, na 5000 60V na każdej parze, brak przebicia na masę i rezystancja taka jak w manualu.
- Nowy regulator, napięcie bez obciążenia 13,6V na światłach 12,7V. Napięcie na uzwojeniu alternatora bez świateł na minimalnych obrotach 17V na 5000 na dwóch parach 60V na jednej 17V. Po zamianie kolejności przewodów w regulatorze pokazywało 17V na innej parze, reszta w normie.
- Podłączyłem więc stary regulator, ładowanie prawidłowe natomiast na uzwojeniu alternatora na każdej parze 12V, bez znaczenia czy z obciążeniem czy bez, niskie czy wysokie obroty. Jednak regulator ten grzeje się znacznie mocniej od nowego.

Dodatkowo sprawdzałem regulatory przymocowane do ramy motocykla i odłączone od niej i nie miało to wpływu na wyniki. Pomiarów dla pewności dokonałem dwoma sprawnymi multimetrami.

Teraz pytania. Uzwojenie alternatora do wymiany czy podciągnięcie dodatkowych kabli do aku, a może jakiś inny pomysł?
"VFR to jest to,..."

Awatar użytkownika
Kajzer
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: wt 08 cze 2010, 21:08
Imię: Jarek
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Kajzer » czw 11 cze 2015, 10:09

Dodatkowe kable nie zaszkodzą RC 36 ma kabel wychodzący z regulatora na masę więc odłączenie reglera od masy nie powinno zmieniać wartości pomiarowych.

Awatar użytkownika
majki
Posty: 9
Rejestracja: pt 23 sie 2013, 07:50
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: majki » czw 11 cze 2015, 13:06

Odłączałem obudowę regulatora od masy bo słyszałem że czasami może mieć przebicie i wtedy trochę gorsze wyniki daje.
"VFR to jest to,..."

Awatar użytkownika
majki
Posty: 9
Rejestracja: pt 23 sie 2013, 07:50
Imię: Łukasz
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: majki » pt 12 cze 2015, 07:15

Dodatkowe kable nie pomogły. Ktoś ma jakiś lepszy pomysł? Jedyna rzecz której jeszcze nie wymieniałem to uzwojenie alternatora. A jeśli wymiana, to używa czy przezwajanie?
"VFR to jest to,..."

Awatar użytkownika
radomki
teksciarz
teksciarz
Posty: 144
Rejestracja: pt 25 sty 2013, 06:33
Imię: Krystian
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zgorzelec

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: radomki » pt 12 cze 2015, 08:55

Ktoś kiedyś wspominał na forum ,że orginalna używka lepsza od przewijanego

Awatar użytkownika
Robert De
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Robert De » ndz 14 cze 2015, 23:47

I ja mam pytanie.
Padło mi ładowanie, kupiłem ten mocniejszy regulator ze strony http://www.reg_mot.republika.pl/ i tak.
Ładowanie przy załączonych światłach drogowych i 5000obr/min 14,2V.
Jadę dzisiaj do pracy i tak:
Ładowanie przy jeździe 14,2V. Jak się rozgrzał silnik to samo, ale jak się zatrzymałem na skrzyżowaniu spadło do 13,6V. Podjeżdżam do kolejnego skrzyżowania, stoję na światłach i ładowanie powoli spada (nie zwróciłem uwagi czy chodził wentylator). Wjeżdżam na na parking. Patrzę na wskaźnik, a tam 12,8V z tym, że wtedy chodził wentylator. Jak się wyłączył to na wolnych 13,6V przy gazowaniu lekkim 14,2V. Jest ok czy coś nie porządku?

Robert

Awatar użytkownika
śliniak290
klepacz
klepacz
Posty: 1842
Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
Imię: Wojciech
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa - Jelonki

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: śliniak290 » pn 15 cze 2015, 06:05

Jeżeli rośnie temp pracy reglera to jest mniejsze ładowanie.
Masz dobrze :D
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!

Awatar użytkownika
brat_be
teksciarz
teksciarz
Posty: 139
Rejestracja: pn 14 kwie 2014, 08:55
Imię: Sławek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa / Przasnysz

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: brat_be » pn 15 cze 2015, 15:12

Też potwierdzam, że masz dobrze. :)
Ja mam podobnie: podczas jazdy mam 14,4 V - 14,3 V (jak rozgrzany), a dojeżdżam do skrzyżowania i na wolnych mam nawet 13,1 V, a jak załączy wentylator, to spada do 12,8 V.
V-TEC '03 od St@rego :)

Awatar użytkownika
Robert De
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Robert De » pn 15 cze 2015, 22:20

No to mnie pocieszyliście. Dzięki Panowie :D

Awatar użytkownika
Robert De
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Robert De » ndz 21 cze 2015, 16:51

A jeszcze pytanie mam. W oryginalnym regulatorze jest 8 przewodów. W tym, który założyłem 7. Ten cienki, po konsultacji z producentem, pominąłem. Nie jest do niczego podłączony. Mógłby mi ktoś wyjaśnić do czego on jest potrzebny i czy może mieć jakikolwiek wpływ na pracę silnika? W necie bardzo różnie piszą na ten temat.
Dzięki i pozdrawiam
Robert

Awatar użytkownika
Robert De
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Robert De » czw 02 lip 2015, 23:22

To jak? Nikt nie wie? :D A może ma ktoś schemat z tym piątym przewodem? W serwisówce go nie ma.

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: brylek22 » pt 03 lip 2015, 06:36

Robert De pisze: Ten cienki, po konsultacji z producentem, pominąłem.
Robert
Chyba sobie sam odpowiedziałeś, pewnie trzeba tam podpiąć plus po stacyjce.

Awatar użytkownika
Robert De
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 85
Rejestracja: czw 19 lut 2015, 12:44
Imię: Robert
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Wrocław

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: Robert De » pt 03 lip 2015, 09:50

brylek22 pisze:
Robert De pisze: Ten cienki, po konsultacji z producentem, pominąłem.
Robert
Chyba sobie sam odpowiedziałeś, pewnie trzeba tam podpiąć plus po stacyjce.
Cześć.
Tak dla pełnego zrozumienia. Mam w regulatorze 7 przewodów. 3 do statora i 2x+ oraz 2x-. W kostce z moto jest 5 przewodów i widzę, że ten piąty idzie jako plus ze stacyjki przez skrzyneczkę bezpieczników.
Idzie również do:
-Bank angle sensor
--Engine stop switch
No i jako ten piąty do regulatora.

Czyli według mnie to jest + podawany ze stacyjki do regulatora w jakimś celu. Może jako monitor napięcia i według niego regulator ustala poziom ładowania? Jeżeli tak, to niepodpięcie go w moim przypadku, nie powinno powodować żadnych skutków ubocznych. Ładowanie mam w porządku.
Tylko czy ja mam dobry schemat... Ma ktoś porządny schemat? :)

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: ladowanie po raz kolejny

Post autor: PETER » wt 07 lip 2015, 12:43

dobrze kombinujesz to przewód próbkowania napięcia dla regulatora ,w twoim przypadku nie jest on do niczego potrzebny ,a jeśli chcesz to podepnij sobie gniazdo zapalniczki
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości