Strona 1 z 2
IAT sensor- problem??
: wt 20 maja 2008, 14:19
autor: juhass
Witam,
postanowiłem dzisiaj z ciekawości sprawdzić, czy moto wyrzuci mi jakieś błędy (chodzi ok, lampka FI nie zapala się podczas jazdy), no i powtarza się sekwencja: jedno zapalenie (przerwa) 9 mrugnięć.
Mam to interpretować jako 9 czy 10 mrugnięć?
9 to IAT sensor, natomiast 10- BARO.
Czy wogóle jest się czym przejmować w sytuacji gdy moto podczas jazdy nie zapala lampki FI, a błąd wykazuje dopiero tryb serwisowy?
Czy awaria IAT- sensora sprawia że zapala się FI? (w przypadku awarii komputer symuluje wartość dla 20 stopni C)
Proszę o odpowiedź, jestem świeży w vfr-ce i trochę mnie przeraża mnogość czujników, kabelków i innych takich w tym moto...
: wt 20 maja 2008, 21:03
autor: Fazer72
Mnie to na nr 19 wychodzi
: wt 20 maja 2008, 21:23
autor: whitespirit
Moto na stopke boczna odpalic i pozostawic na obrotach.
W manualu jest napisane ze jezeli FI -( multi function indicator ) sie nie zapala w pamieci nie ma zadnych zapisanych bledow...
Zapraszam przestudiowania od poczatku rozdzialu piatego Honda Manual.
Jest tam opisana funkcja - self-diagnosis reset procedure.
Z amnuala jezeli ma byc numer 19 bedzie to 19 mrugniec..
Pozdrawiam
: wt 20 maja 2008, 21:57
autor: Fazer72
Whitespirit Chyba mamy wymijające sie informacje ...
1 dłuższe i 9 krótkich to 19
a zczytać można przez założenie zworki we wtyczkę serw. i właczyć zapłon bez odpalania moto

: wt 20 maja 2008, 22:14
autor: whitespirit
Fazer72,
1.3 s mrugniecie oznacza 10
0.5 s mrugniecie oznacza 1
Pisza zeby odpalic jeseli mozna moto odpalic...
Jezeli nie mozna to zrobic bez otpalania...
Sczytanie bledow.
Stopka otwarta.
zamykamy obwod i kluczyk ON
Jezeli mryga znaczy ze w pamieci sa zapisane bledy. Liczymy...
Jezeli nie ma bledow swieci bez mrugania.
Kluczyk OFF
Reset pamieci
Zworka zamknieta i Kluczyk ON
zworka otwieramy i zamykamy od razu. Mamy na ponowne zamkniecie zworki 5sekund
FI ze swiatla stalego powinno przejsc w tryb mrugania.
Pamiec wyczyszczona.
Kluczyk OFF
GO!!!!!!!
: wt 20 maja 2008, 22:57
autor: juhass
Ok, mój błąd- to są 2 osobne błędy raczej- 1 i 9.
Teraz pytanie- czy one fizycznie "są" czy to tylko stara zawartość kompa z "kiedyś tam"? Normalnie lampka FI się nie zapala, przy odpalaniu moto gaśnie zaraz po tym jak pompka przestanie pompować paliwo...
Mam się czego obawiać? jak to sprawdzić, ew. gdzie??
: wt 20 maja 2008, 23:09
autor: Kornik
Po pierwsze zależy w jakich odstępach są te błyski jeśli to jest jedne długi i 9 krótkich to masz błąd nr 19
: wt 20 maja 2008, 23:13
autor: juhass
Jestem już na 100% pewien że chodzi o 2 osobne błędy, źle to zinterpretowałem i jak widać nie wyraziłem się jasno porzednio. Po lekturze serwisówki wiem że chodzi o błędy 1 i 9.
Teraz pytanie, jak w poprzednim poście- czy fizyczne występowanie problemów z podzespołami, którym odpowiada 1 i 9 błyśnięć powoduje zapalenie FI podczas _normalnej_ eksploatacji, tzn nie w trybie serwis?
: wt 20 maja 2008, 23:35
autor: Kornik
Jeśli podczas normalnej jazdy FI daje ci znać o sobie to znaczy że kupa i coś jest dupa, znaczy sie moto pragnie by go popieścić i naprawić co sie popsuło
: śr 21 maja 2008, 08:19
autor: Fazer72
Sprawdzić czy to błędy przeszłości , to by trzeba wyczyścić historie błędów , pojeździć i obserwować czy pojawią sie powtórnie . Ja miałem 2 błędy , servis ocenił je na 2800 zł , ja je usunołem i nie pojawiły ponownie
: śr 21 maja 2008, 11:20
autor: kiki
czyli kasowanie błędów to tylko w serwisie???
: śr 21 maja 2008, 11:25
autor: Fazer72
NIE . Kasuje sie zworką serwisową , tylko nie moge sobie przypomnieć jak .....

: śr 21 maja 2008, 22:26
autor: whitespirit
Fazer72 pisze:NIE . Kasuje sie zworką serwisową , tylko nie moge sobie przypomnieć jak .....

Zworka, kawalek kabla i tyle
Wyzej napisalem co i jak. Mam nadzieje ze tym informacje sa zgodne...
[ Dodano: 2008-05-21, 21:34 ]
juhass pisze:Jestem już na 100% pewien że chodzi o 2 osobne błędy, źle to zinterpretowałem i jak widać nie wyraziłem się jasno porzednio. Po lekturze serwisówki wiem że chodzi o błędy 1 i 9.
Teraz pytanie, jak w poprzednim poście- czy fizyczne występowanie problemów z podzespołami, którym odpowiada 1 i 9 błyśnięć powoduje zapalenie FI podczas _normalnej_ eksploatacji, tzn nie w trybie serwis?
TAK
Re: IAT sensor- problem??
: ndz 13 maja 2012, 22:22
autor: Klepak23
Podepnę się pod temat bo mam podobny problem tyle że w Vitku.
Wczoraj pogoda była typowo garażowa w związku z tym zabrałem się za zaległości serwisowe w moto.'
Poszukiwałem zgubionych świateł "długich" i tak lecąc od bezpiecznika prze kostki do manetki z włącznikami świateł znalazłem sprawcę zamieszania.
Zaśniedziałe piny w kostce, które przeczyściłem i światełka dają po oczach aż miło.
Zadowolony z roboty wybrałem się na mały locik testowy i zonk....
OBJAWY:
- na każdym biegu przy około 4-5 tys obrotów odcina lub coś podobnego w każdym bądź razie dalej nie idzie

- znajomy rzucił hasło że może przy majstrowaniu z elektryką, zrobiły się błędy i przeszła w tryb awaryjny. Może piszę bzdury ale elektryka to dla mnie czarna magia więc z góry prosze o zrozumienie
PYTANIA:
- czy ta wersja z trybem awaryjnym jest możliwa i czy takie są objawy?
- czy reset błędów w V-tecu odbywa się tak samo ja w zębatej VFR?
- gdzie w V-tecu jest złączka serwisowa?
- czy są jakieś inne pomysły co się mogło stać? Dodam że przy okazji zdjęcia owiewek sprawdzałem ładowanie, regler i akumulator. Wszystko w normie.
Z góry dzięki za pomoc. Za tydzień mam zaplanowany wyjazd a tutaj takie kwiatki

Re: IAT sensor- problem??
: wt 17 cze 2014, 21:43
autor: karmas
Witam, podłącze się do tematu.
A wiec moja vfr 800 boli IAT sensor tzn mruga do mnie na biegu jałowym 9 razy a podczas jazdy świeci się cały czas i bardzo razi w oko. Po wielkim trudzie wykręcenia czujnika sprawdziłem jego rezystancje w temperaturze pokojowej wynosiła ona 1.5 a po podgrzaniu troszkę atmosfery rezystancja spadała. Manual pisze ze powinno się mieścić miedzy 1 a 4. Czy mój wynik równy jest nowemu czujnikowi? czy diabeł tkwi w zawiłej poupychanej gdzie się tylko da przez Japończyka z małymi rączkami instalacji. Jak myślicie czujnik czy może coś więcej?
Pozdrawiam