Strona 1 z 1

Regulatorowe pytanko :)

: ndz 27 kwie 2008, 23:38
autor: Gracko
Witam, kupiłem regler do swojej VFR bo stary padł . Podczas montażu okazało sie że kupiłem chyba regler do nowszego modelu bo miał trzy kostki zamiast dwóch . Zasięgnołerm opini znajomego i powiedział ze to prawdopodobnie do pompy paliwa i że nie musze tego podłączać, tak też uczyniłem . Niestey żeby było ciekawiej dzisiaj po powrocie z przejażdżki okazało się że akumulator podczas parkowania w garażu wydał z siebie dziwny dźwięk jak by coś pękło . Okazało sie że wydarło mi zatyczki od celi w akumulatorze . Wniosek z tego taki że nowy regler przeładowuje baterie , więc nie wiele myśląć kupiłem miernik i zmierzyłem że przy około 4-5 tyś obr. /min i włączonych światłach regler ładuje między 17-19V więc troche za dużo .

Nie znam się na tym wszystkim i męczy mnie teraz pytanie czy może to być wina tej jednej (najmniejszej) nie podpiętej nigdzie kostki , czy poprostu trafiłem na trefny regulator .

Regulator nazywa się chyba Sheng Lung czy jakoś tak i nabyłem go przez allegro w Dąbrowie Górniczej za 360 zł .

Będe bardzo wdzięczny za ewentualne podpowiedzi i odpowiedzi .

PS: Wiem ze te Ducati są lepsze , ale akurat nigdzie ich nie mogłem znaleźć a bardzo zależało mi na czasie :(.

: ndz 27 kwie 2008, 23:49
autor: arek
cześć

Regulator jest dobry, a ta dodatkowa kostka to jest jakby pomiar prądu w instalacji lub jak ktoś inny gdzieś pisał wzbudzenia regulatora. Bez podpięcia tego przewodu (z tego co pamiętam to jest chyba czarny, zresztą w tej trzeciej kostce jest tylko jeden) regulator podaje właśnie napięcie gdzieś około 17-18 V. A podpiąć go proponuję np. do przekaźnika od pompy paliwa - musisz znaleźć przewód który podaje +12 V w chwili włączenia zapłonu przełącznikiem na fajerze. Jak to zrobisz to regulator zacznie dawać normalny prąd, czyli ok. +14,5V. A poza tym to chyba teraz została ci dodatkowo wymiana aku - jak miałeś stary to pół biedy bo prawdopodobnie i tak za jakiś czas by padł jeżeli jeździłeś dużo na padniętym reglerze.

Powodzenia w naprawie

: pn 28 kwie 2008, 22:03
autor: Gracko
arek - zrobiłem jak napisałeś i wszystko gra :)

naprawde wielkie dzięki za pomoc !!!

: wt 12 sie 2008, 01:42
autor: riczi1313
pany a ja mam inne zjawisko przy wolnych obrotach i przy włączonych światłach miernik pokazuje mi 13,6 v ładowanie a przy 4 - 5 tyś obrotów 14,5 ps latm tak 3 tygodnie nieznam się na prądach czy moge tak śmigać ??? czy to jest wina regulatora??? :neutral:

: wt 12 sie 2008, 10:12
autor: bartek V
wszystko masz ok z regulatorem... nie masz sie czym nartwic 8)

: wt 12 sie 2008, 11:20
autor: Lucek
spoko siwezak
wyluzuj!
to ile chciales miec ladowania??