luzne styki? (okazalo sie ze regler)

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

luzne styki? (okazalo sie ze regler)

Post autor: sensi » wt 04 mar 2008, 00:06

witajcie. podczas ostatniej przejazdzki zauwazylem, ze przestal dzialac predkosciomierz. raz lapal raz nie. jakby tego bylo malo po zgaszeniu silnika nie moglem go ponownie odpalic. rozrusznik tylko terkotal jakby padl akumulator. zapalilem na pych, troche pojezdzilem i wszystko wrocilo do normy- licznik dziala, motor pali jak zloto. sprawdzilem akumulator- test pokazal ze jest ok. ladowanie w normie- 13.5 na wolnych. profilaktycznie podladowalem aku i na razie wszystko dziala. ale maly stresik zawsze rano jest czy odpali. ma ktos jakies pomysly co nawala i dlaczego te dwa zjawiska wystepuja razem? dzieki za wszelkie info
Ostatnio zmieniony śr 12 mar 2008, 10:54 przez sensi, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
WiktorVFR
klepacz
klepacz
Posty: 1452
Rejestracja: wt 05 cze 2007, 08:32
Imię: Wiktor
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk
Kontakt:

Post autor: WiktorVFR » wt 04 mar 2008, 06:07

nieznam sie za bardzo ale zdejmij szybe i sprawdz linke przedkosciomierza moze sie poluzowala sprawdz bezpieczniki moze ktorys niedomaga sprawdz klemy akumulatora moze zasniedzialy mozesz sie pokusic o sprawdzenie kostek ( u mnie pod prawym wypelnieniem owiewki) i psikniecie jakims WD40 podobnym specyfikiem

Awatar użytkownika
Krajan
klepacz
klepacz
Posty: 1273
Rejestracja: ndz 04 cze 2006, 22:59
Imię: Paweł
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Kontakt:

Post autor: Krajan » wt 04 mar 2008, 09:08

z tego co pamiętam RC 36 II ma elektroniczne zegary (bez linki)... raczej to jakiś słaby styk na kostkach.

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: sensi » wt 04 mar 2008, 12:44

ale czy luzny styk/kostka od licznika wplywalby na prace rozrusznika/akumulatora? poza tym wszystkie inne kontrolki i liczniki dzialaly bez zarzutu. jedyne co jeszcze zauwazylem to jakby aku bylo niedoladowywane w tym czasie albo odwrotnie- prad byl tylko z pradnicy (wyzsze obroty- rozjasnianie swiatel)

Awatar użytkownika
Daniel
klepacz
klepacz
Posty: 506
Rejestracja: czw 27 gru 2007, 19:11
Imię: Daniel
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: Daniel » wt 04 mar 2008, 22:15

To może być brak ładowania. Sprawdź kostkę regulatora napięcia i połączenie akumulatora. U mnie też kiedy padło, swirował obrotomierz. Potem nie mogłem odpalić...
Powodzenia.
Try before you die!

Awatar użytkownika
Fabiq
klepacz
klepacz
Posty: 1371
Rejestracja: sob 16 wrz 2006, 22:33
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Fabiq » ndz 09 mar 2008, 10:44

objawy:

niby odpala
podczas jazdy nie dzialajacy predkosciomierz, obrotomierz, wskaznik poziomu paliwa (raz dziala raz nie)
gdy wlaczysz kierunek motocykl gasnie lub przerywa
na postoju z zapalonymi swiatlami widac wyraznie ze raz swieca mocniej a raz ledwo, to samo z lampkami na desce

a to co pstryka gdy nie chce odpalic to elektromagnetyczny wlacznik rozrusznika pod kanapa ( przekaznik ) ktory zalaczasz przyciskiem od rozruchu na kierownicy, gdy go wciskasz prad idzie na elektromagnes ktory zwiera styki i zamyka obieg rozrusznika, prad idzie na rozrusznik jednak ten wymaga duzej mocy i sciaga resztke pradu z akumulatora - elektromagnes sie rozlacza, styki sie nie zwieraja, rozrusznik nie ciagnie pradu i znow jest pradu na tyle zeby elektromagnes sie zalaczyl ale jak sie zalaczy to prad sciaga rozrusznik i tak caly czas - efekt taki ze rozruch nie kreci a cos tyrka pod kanapa

rozwiazanie:

styki akumulatora sa slabe, trzeba odkrecic akumulator, wyciagnac, szczotka druciana wyczyscic ogniwa na akumulatorze, w motocyklu szczotka druciana oczyscic klemy akumulatora pozniej przeleciec papierem sciernym - zamontowac spowrotem akumulator - jesli problem powraca - wymienic akumulator

jesli naladowales akumulator zestawem prostownikowym - motocykl chodzi normalnie - ale po tygdoniu lub dwoch motocykl nie odpala, jest pstrykanie- zacznij od wymiany akumulatora

jesli motocykl odpala zawsze normalnie ale podczas jazdy widac wyraznie ze kierunkowskazy mrugaja z rozna predkoscia, czasem nie dziala obrotomierz i wskazniki na desce, widac ze swiatla sa raz mocne raz slabe nawet jesli trzymasz silnik na rownych obrotach ( 7000 obr ) to problem lezy w stykach kostki regulatora, nalezy kostke wyciagnac wyczyscic i dogniesc wsowki aby nie byly luzne, czesto widac to na pierwszy rzut oka czarna opalona kostka wewnatrz, luzny styk + duzy prad = iskrzenie + upalanie przewodow

jesli widac wyraznie ze wraz z roznymi obrotami wskaznik temperatury cieczy pokazuje rozne wartosci a styki regulatora sa opalone, przewody bardzo gorace az topi sie na nich izolacja, kierunkowskazy slabo swieca na dodatek z rozna predkoscia to oznacza ze na silnik i rame jest slaba masa, trzeba poszukac miejsc laczenia masy do elementow motocykla i przeczyscic styki, przewaznie masa jest przykrecona do bloku silnika gdzies w okolicy rozrusznika i pod zbiornikiem z glownej wiazki do ramy motocykla, nie wiem dokladnie jak to jest w VFR bo nigdy z tym problemu nie mialem w tym modelu ale inne motocykle przewaznie tak mialy ( cbr 900 rr , cbr 600 rr , yamaha yzf 750 ) , szczegolnie czeste dolegliwosci w motocyklach powypadkowych!
potrzeba cos?! dzwon 509 870 769

Awatar użytkownika
sensi
klepacz
klepacz
Posty: 584
Rejestracja: sob 12 sty 2008, 16:12
Imię: pawel
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: londyn

Post autor: sensi » wt 11 mar 2008, 00:16

fabiq serdeczne dzieki za wyczerpujace info. ile ja lat bede potrzebowal coby choc 1/10 tego sie nauczyc??? co do licznikow to tylko predkosciomierz nie chodzil a reszta przyrzadow funkcjonowala normalnie. posprawdzalem kostki (te ktore daly sie namacac hehe) i na razie dziala ok. zastanawiam sie czy to nie byl tylko jednorazowy wybryk. przy ladowaniu akumulatora przeczyscilem klemy, zaciski itp. zaciski przy reglerze takze nie ponadpalane i czyste ogolnie wszystko wyglada w normie. mam wrazenie ze to regler bo ostatnio moto padlo po wieczornej jezdzie. nastepnego dnia rano do pracy na pych, sloneczko ladne to jechalem bez swiatel a po poludniu odpalila od razu. na razie leje to maszyna stoi ale jutro postaram sie pojezdzic i zobacze. jak dalej lipa to z powrotem do sklepu- niech kurde sprawdzaja.

[ Dodano: 2008-03-12, 10:51 ]
coz- wlasnie dolaczylem do klubu reglerowcow. przynajmniej tak mi powiedziano. zaprowadzilem moto z reklamacja i bez problemu diabelskie pudelko wymienili. teraz najlepsze- normalnie zaplacilbym okolo 180 funciakow za taka przyjemnosc. ponad 50 f za godzine pracy serwisu- kurde!

dziekuje wszystkim za pomoc!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 50 gości