Strona 1 z 2
regulator ???
: ndz 02 mar 2008, 23:32
autor: jimmy
Witam
Tak czytam sobie o tych regulatorach i wydaje mi się że i mój też jest podejrzany.
Sprawa jest o tyle nietypowa albo typowa no sam nie wiem, że mój regler tak jak manual pisze przy 5000 obr 13,5V-16V daje ok 14V, czyli niby wszystko jest OK. Natomiast na wolnych obrotach przy włączonych śwaitłach ładowania nie ma ok 12V. Ładowanie pojawia się przy ok. 4000 obr. W trasie nie ma problemu gdyż i tak obroty są większe, natomiast w mieście przy częstych postojach na światłach i przy częstym odpalaniu i gaszeniu jest dupa blada. Nadmieniam że akumulator jest nówka, sam go w zeszłym roku zalewałem. Może ktoś miał podobny problem i mi coś podpowie. Z góry wielkie dzięki
: ndz 02 mar 2008, 23:46
autor: KolczyK
ladowanie do 14,8 nie 16 to raz
dwa - ładowanie standardowe aku na 2 sprawdzałem było około 12,4, załączysz swiatla.... przy 5 tys powinno miec okolo 14 nawet powyżej - moja nie ma i jeździ.
jimmy pisze:przy częstym odpalaniu i gaszeniu jest dupa blada.
w sensie aku pada ?
: pn 03 mar 2008, 00:05
autor: jimmy
mam manuala i jest napisane 13,5-16V, ale mniejsza z tym, przy jeździe w mieście i wogóle przy jeździe na niskich obrotach poniżej 4000 akumulator się rozładowuje i motocykl po zgaszeniu już nie odpala (akumulator już nie ma siły), ja mam wersję USA więc nie mogę zgasić albo włączyć światełm one po prostu palą się cały czas, więc mogę zmierzyć napięcie ładowania na wolnych obrotach tylko przy włączonych światłach, no teoretycznie mogę rozłączyć żarówki ale tego nie robiłem
: pn 03 mar 2008, 08:09
autor: SOWA
jimmy, właściwie to opisujesz ten sam problem, który miałem ja. No może masz trochę wyższe wartości. Skończyło się wymianą reglera. I nie ma to większego znaczenia czy mierzysz na światłach czy nie, bo regler obcina z ~90V, a na wolnych z ~20. Chyba, że masz trafiony alternator, ale to raczej rzadkość. No i czyste i konkretne styki.
: pn 03 mar 2008, 18:05
autor: Piszol
Sprawdź styki na kostce, klemy na akumulatorze ogólnie wszelkie połączenia może gdzieś jest przyśniedziałe tylko, na wszelki wypadek wazelina techniczna i "jazda"

Po oczyszczeniu i nasmarowaniu sprawdź jak po tych czynnościach wygląda ładowanie.
: pn 03 mar 2008, 19:58
autor: cichy
No to i ja się pdłączę pod temat:
czytalem o napieciu jekie powinno byc w moto.....dzis kupilem miernik i na ssaniu mialem 13.6-13,8 jak ssanie wyl to doszlo do 14.0-14.1ale jak podktecilem go na 5-9tys obr/min to spadalo do 13,5 czy to norma czy regler pada??
: wt 04 mar 2008, 09:05
autor: Krajan
cichy pisze:y to norma czy regler pada??
normalne

: pt 28 mar 2008, 20:58
autor: david117
A ja ponowie temat i prosze o podpowiedz oraz pomoc!!! Na jalowych obrotach ma napiecie ok 13-13,5... Mysle ze to jest ok, ale...

o dziwo jak do daje gazu i moto wchodzi na 4000 obrotow, to napiecie SPADA do 12,7-12,5

O CO CHODZI PANOWIE??? Dodam, ze ostatnio zrobilem rundke z moim plecaczkiem i o dziwo moto 2 razy mi zgaslo podczas jazdy, na szczescie zmienialem bieg, wiec nawet nie szarpnelo. Jak jade sam to z moto nic sie nie dzieje...

POMOCY!!! Pozdrawiam

: wt 01 kwie 2008, 22:18
autor: Fabiq
david117 pisze:ak jade sam to z moto nic sie nie dzieje.
zmienic plecak?!

: śr 02 kwie 2008, 12:55
autor: david117
Ni huhu...

Ja kocham swoj plecak

i nie zmienie na zaden inny

Pozdrawiam

: wt 15 kwie 2008, 17:16
autor: Gracko
u mnie też się zaczęło od tego ze motorek czasem po przejechaniu jakiejś bliżej nie określonej odległości nie chciał zapalać po jakimś krótkim postoju . Bywało ze gasła fura w czasie jazdy na sekunde ( fatalne uczucie ) , ale jakoś objechałem Grecje bez większych problemów , wróciłem pojeździłem trochę , przezimowałem motorek i tydzień temu na pierwszej przejażdżce zauważyłem że od czasu do czasu opadają mi wskazówki obroto i prędkościomierza do zera . Dodałem gazu podniosły się , włączyłem kierunek opadły więc wyłączyłem swiatła i pędziłem 50 km do domu na jak najwyższych obrotach i.... ostatnie 500 metrów pchałem będąc atrakcją dla pielgrzymów odiwedzających Łagiewnickie sanktuarium w krakowie w niedziele miłosierdzia bożego

. Tak czy tak dzisiaj przyszedł mi regler o nazwie cheng-lung i będę próbował Go zamontować

Szukałem tego Ducati ale nie znalazłem - może się nie zepsuje jakoś szybko

.
: śr 16 kwie 2008, 16:43
autor: david117
Ja zmienilem regler od Olka-motocykle i ładowanie ma piekne

Teraz tylko przejazdzka z plecaczkiem i sprawdzenie jak sie moto zachowuje w dwie osoby

Pozdrawiam

: wt 12 sie 2008, 01:52
autor: riczi1313
pany a ja mam takie zjawisko na wolnych obrotach czy ze światłmi czy bez ładowanie 13,6 v a po wyżej 4000 obrotów 14,5v latm jakieś 3 tygodnie i narazie moto pali akumulator jest naładowany ps nie znam się na prądach i czy mam wymienić regulator? czy on się już kończy??? jak by co to sobie sprawić nowy i wozić pod siedzeniem???

: wt 12 sie 2008, 01:53
autor: riczi1313
czy to coś innego ?? bo z tego co wiem to na wolnych powinno być 14,5 do 14,8 v podobno ale mam mentlik w głowie

: wt 12 sie 2008, 08:20
autor: rommi
riczi1313 pisze:bo z tego co wiem to na wolnych powinno być 14,5 do 14,8 v podobno ale mam mentlik w głowie
przy obrotach 5000 powinien ladować 14-14,8 V tak więc luz