Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
sopelek823
Posty: 15
Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: sopelek823 » wt 04 lip 2023, 21:38

Dla potomnych, ECM wymieniony, regulator napięcia zmieniony na fh027aa, 0 zmian, dalej jest to samo. Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł co sprawdzić bo szczerze mi się już skończyły pomysły..

Awatar użytkownika
MarcinMMz
teksciarz
teksciarz
Posty: 186
Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
Imię: MARCIN
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: MarcinMMz » śr 05 lip 2023, 09:13

Czy napięcie mapsensora mierzyłeś i czy mieści się w granicach jak opisuje to serwisówka?

sopelek823
Posty: 15
Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: sopelek823 » śr 05 lip 2023, 16:36

Na kablu żółto/czerw 5.1v, jasnozielony/żółty 4.2v zielono/czerw. Oporność 0.05. Z ECU wychodzą identyczne wartości jeżeli chodzi o mapsensor. oporność kabla jasnoziel/żółty między ECU a Mapsensor to 0.06

sopelek823
Posty: 15
Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: sopelek823 » śr 05 lip 2023, 17:20

Według serwisówki na kabelkach jasnozielony/żółty idący do mapsensora niby ma być od 4.75-5.25v a u mnie jest 4.2 v i co ciekawe na kablu jasnozielonym/czarnym idącym do barosensora jest identyczna sytuacja..

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: emil » śr 05 lip 2023, 23:13

Szarpie na luzie, tzn na postoju? Bo na biegach rozumiem, że w czasie jazdy. Drugi temat - ładowanie przy tych 10krpm jakie jest? I trzeci - jedziesz jednostajnie z taką samą prędkością i sobie szarpie (bo może niekoniecznie przygasa), czy jak dajesz w palnik, to są przerwy?

sopelek823
Posty: 15
Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: sopelek823 » czw 06 lip 2023, 08:22

Emil, to jest tak, na luzie bądź jak jadę i wcisne sprzęgło pięknie się wkręca, nic nie szarpie. Podczas jazdy niezależnie ile dam gazu wskazówka dochodzi w okolice 10 tyś obrotów i jest szarpnięcie, wskazówka spada o około +-500 obrotów i idzie dalej do odcięcia bez szarpnięć. Na 1 i 2 biegu tego nie ma, zaczyna być to odczuwalne od 3 biegu w wzwyż, na 3 szarpnie raz a na 5 biegu potrafi szarpnąć parę razy przy tych 10 tysiącach obrotów. Ładowanie przy 10 tysiącach obrotów 14.2v, zczytane z woltomierza który mam zamontowany. Mogę jechać spokojnie utrzymując 10 tysięcy obrotów szarpie, mogę od samego początku obrotomierza dać w palnik do końca i przy 10 tysiącach szarpnie.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: emil » czw 06 lip 2023, 13:58

Sprawdz połączenie stopki bocznej i jej czujnik w takim razie. Z zakresem obrotów to może być przypadek, ale skoro na luzie i na sprzęgle ok, sprawdź go, działa 0-1, ale nie pamietam już w której pozycji stopki jest otwarty a w której zamknięty. Sprawdź też czujnik sprzęgła przy klamce, bo to jeden obwód.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 496
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: diimon » czw 06 lip 2023, 14:37

Emil obstawiasz wibracje i odcinanie zapłonu? To jak nie pomoże czujnik bocznej stopki, jeszcze by został przełącznik na kierownicy i sama stacyjka do przejrzenia...

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: emil » czw 06 lip 2023, 16:47

Dokładnie. Skoro wszystko przejrzane, może być że coś wpada w rezonans akurat przy tych obrotach. Ale skoro na luzie i na sprzęgle nie, to raczej linia stopka, czujnik sprzęgła, clutchdiode (taki przekaźnik z 2 diodami przeciw sobie), jego gniazda i wszelakie połączenia w tym obwodzie.

Awatar użytkownika
diimon
pisarz
pisarz
Posty: 496
Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
Imię: Adrian
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SZA

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: diimon » czw 06 lip 2023, 17:23

W sumie każdy po kolei trzeba sprawdzać czy na chwilę obejść, ale po kolei nie wszystko na raz!

sopelek823
Posty: 15
Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: sopelek823 » czw 06 lip 2023, 19:57

Emil, stopka boczna zmostkowana, byłem właśnie się przejechać. Zauważyłem coś dziwnego. Jadąc na jedynce i wkręcając powoli motocykl, raz szarpał raz nie, ale do sedna, gdy już przerwał i odpuściłem całkowicie gaz usłyszałem strzał w wydech i pojawia się to tylko jak szarpnie. Wcześniej tego nie słyszałem, ponieważ testowałem to od 3 wzwyż gdyż na niższych biegach nie szarpał bądź robił to bardzo rzadko. Obstawiałbym wtryskiwacze a wy jak sądzicie ?

Awatar użytkownika
MarcinMMz
teksciarz
teksciarz
Posty: 186
Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
Imię: MARCIN
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: MarcinMMz » czw 06 lip 2023, 21:48

Jak strzela to zapłon.... Może to jest trop.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: emil » czw 06 lip 2023, 21:54

A kable WN, fajki przebicia nie mają? Weź jakis atomizer i tam psikaj na odpalonym silniku przy głowicy, zobaczysz burzę jak będzie gdzieścspierdalać iskra. W wydech wali, bo jak odcięło zapłon a paliwa nie spalił od razu, to dopalił na wylocie.

sopelek823
Posty: 15
Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
Imię: Łukasz
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM

Post autor: sopelek823 » sob 08 lip 2023, 17:10

Cewki, kable WN i fajki zmierzone na zimno, wszystko wygląda dobrze. Psikałem atomizerem iskra nigdzie nie przeskakuje. Zmierzę oporność jeszcze na rozgrzanym silniku jak to wszystko się nagrzeje. Jeżeli nic nie wyjdzie następnym krokiem będzie wyjęcie wtryskiwaczy..

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości