Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Cześć,
Przychodzę do was z problemem z którym walczę od dnia kupna VFR. Motocykl szarpie, dostaje czkawki w okolicach 10 tyś obrotów. Są to dosłownie dwa szarpnięcia a czasami jedno. Nie jest to zależne od biegu, szarpie na każdym. Do tej pory przejrzałem całą wiązkę motocykla(zostały poczyszczone styki), świece zmienione, filtr paliwa zmieniony, czujnik stopki bocznej zmostkowany, akumulator podmieniany, wtryski wyciągane(sitka czyściutkie). Ładowanie przy 5 tysiącach obrotów 14.5V.
Proszę pomóżcie bo skończyły mi się już pomysły.
Przychodzę do was z problemem z którym walczę od dnia kupna VFR. Motocykl szarpie, dostaje czkawki w okolicach 10 tyś obrotów. Są to dosłownie dwa szarpnięcia a czasami jedno. Nie jest to zależne od biegu, szarpie na każdym. Do tej pory przejrzałem całą wiązkę motocykla(zostały poczyszczone styki), świece zmienione, filtr paliwa zmieniony, czujnik stopki bocznej zmostkowany, akumulator podmieniany, wtryski wyciągane(sitka czyściutkie). Ładowanie przy 5 tysiącach obrotów 14.5V.
Proszę pomóżcie bo skończyły mi się już pomysły.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Zapomniałem dodać że temat dotyczy VFR800Fi z 2000 roku.
- diimon
- klepacz
- Posty: 518
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Spróbuj zczytać błędy z wtrysku, wtyczka po lewej schowana pod ogonem
- diimon
- klepacz
- Posty: 518
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
W okolicy naklejki HECS3, zewrzyj dwa przewody i policz ile razy mignie kontrolka FI, później rozczytaj w manualu co posprawdzać
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Motocykl sprawdzany wielokrotnie zworką, nie wyświetla żadnych błędów
- diimon
- klepacz
- Posty: 518
- Rejestracja: sob 31 lip 2021, 14:52
- Imię: Adrian
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SZA
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Wszystkie wężyki od zbiornika, odpowietrzenia itd sprawne drożne?
- MarcinMMz
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Szarpie i idzie dalej obrotami do odcinki?
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Po rozebraniu motocykla, sprawdzeniu dosłownie wszystkiego jeszcze raz pomierzyłem dokładnie napięcia i wyszło że ECU daje za mały prąd na mapsensor zlokalizowany przy puszce filtra powietrza, wskazuje 4.14v a w serwisówce napięcia wynoszą od 4.75v do 5.25v. Sądzę że usterka jest znaleziona, motocykl nie wyświetla żadnego błędu, będę próbował znaleźć używane ECU z transponderem żeby wyleczyć Fistaszka
- Arnold
- ostry klepacz
- Posty: 2421
- Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
- Imię: Arnold
- województwo: opolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Sprawdź zatem instalację elektryczną na linii tego czujnika. Może gdzieś jest jakieś przetarcie i zwarło do masy uszkadzając ECU. Z jakiegoś powodu jest problem.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Dobry pomysł Arnold sprawdzę jeszcze to, szczerze mówiąc nawet nie wpadłem na to wcześniej bo przemierzyłem mapsensor i właśnie na jednym z trzech kabli wyszło mi właśnie mniejsze napięcie, znalazłem ten przewód przy ECU, zmierzyłem i napięcie było to samo co przy mapsensorze więc stwierdziłem że nie ma żadnego oporu po kablu tylko z ECU jest coś nie tak. Zrobię tak jak mówisz żeby sytuacja się nie powtórzyła
- MarcinMMz
- teksciarz
- Posty: 189
- Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
- Imię: MARCIN
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Popytaj tych co mają VFR-ki po kolizji na części na znanych portalach. Prawdopodobnie nie jest to towar deficytowy więc nie powinno być problemu aby wyciągnąć z rozbitka to czego szukasz. Chyba ze się mylę, że trzeba to sprawdzić.sopelek823 pisze: ↑pn 12 cze 2023, 12:06Po rozebraniu motocykla, sprawdzeniu dosłownie wszystkiego jeszcze raz pomierzyłem dokładnie napięcia i wyszło że ECU daje za mały prąd na mapsensor zlokalizowany przy puszce filtra powietrza, wskazuje 4.14v a w serwisówce napięcia wynoszą od 4.75v do 5.25v. Sądzę że usterka jest znaleziona, motocykl nie wyświetla żadnego błędu, będę próbował znaleźć używane ECU z transponderem żeby wyleczyć Fistaszka
- kiler80
- teksciarz
- Posty: 118
- Rejestracja: wt 21 cze 2011, 13:16
- Imię: Piotrek
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
a odepnij mapsensor i zmierz napiecie z ecu bez obciązenia, moze to on uwalony i taniej bedzie niz ecu.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: pt 14 kwie 2023, 09:55
- Imię: Łukasz
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Szarpanie w okolicach 10 tyś. RPM
Tak też robiłem, nic to nie zmienia niestety
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 4 gości