Alternator - VFR800FI 1999

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
MarcinMMz
teksciarz
teksciarz
Posty: 183
Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
Model VFR: 800FI '99
Imię: MARCIN
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Alternator - VFR800FI 1999

Post autor: MarcinMMz » pt 16 gru 2022, 11:57

Siemka,

Co o tym sądzicie? Czy już nastał na niego czas? Zajrzałem tam wczoraj tak od niechcenia... Zaznaczam, że instalacja przejrzana tip-top bo "regenerowałem" stelaż tylny i w zasadzie wszystko demontowałem i układałem od nowa przy okazji czyszcząc co się da w instalacji elektrycznej.

//Marcin
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Alternator - VFR800FI 1999

Post autor: emil » sob 17 gru 2022, 08:11

A nie łuszczy się ten przypalony lakier? Jak nie, to jeszcze pojeździ, ale pilnuj napięć. Jak się złuszczy to zrobi zwarcie i przestanie ładować.

Awatar użytkownika
MarcinMMz
teksciarz
teksciarz
Posty: 183
Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
Model VFR: 800FI '99
Imię: MARCIN
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Alternator - VFR800FI 1999

Post autor: MarcinMMz » sob 17 gru 2022, 15:13

Nie mam z tym doświadczenia ale najbardziej "ciemne" miejsce jest pokazane na zdjęciu i nie widać aby cokolwiek tam pękało czy też się spaliło aczkolwiek widać, że jest to w jakimś stopniu już przegrzane... Nawet nie wiem czy to jest oryginał czy już ktoś wcześniej cokolwiek tam grzebał ale patrząc po śrubach i uszczelce nie widziałem jakichkolwiek śladów ingerencji. Reszta instalacji też bez "patentów"...

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: Alternator - VFR800FI 1999

Post autor: Bodzio72 » sob 17 gru 2022, 17:53

Jest na allegro zakład, GYWER24 który przewija alternatory motocyklowe. Zadzwoń, pokaz zdjęcia dopytaj się.
Dużo forumowiczów robiło u niego alternatory.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Alternator - VFR800FI 1999

Post autor: emil » sob 17 gru 2022, 21:00

To jest oryginał, one tak ciemnieją, ale jak sie przegrzewają, to lakier zaczyna się kruszyć i robi się zwarcie na fazie, fazach. Wtedy przestaje ladować altek. Gywer jest ok, byłem u niego lata temu z altkiem z xx, wymienilem na używkę oryginała, dopłaciłem chyba 150zł i tyle. Wporzo gość. Jak masz dylematy, załóż sobie woltomierz. Wg mnie altek masz ok, jak lakier się nie sypie, bo jest jeszcze w miarę jasny. Popraw tylko kostkę altek/regiel i masy do ramy, klemy, kostkę zbiorczą. Będzie żył ;).

Awatar użytkownika
MarcinMMz
teksciarz
teksciarz
Posty: 183
Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
Model VFR: 800FI '99
Imię: MARCIN
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Alternator - VFR800FI 1999

Post autor: MarcinMMz » ndz 18 gru 2022, 10:39

Wszelkie kostki, w tym oczywiście ta główna prądowa z/do regulatora, wyglądają jak nowe; dodatkowo jeszcze zostały potraktowane elektrokontaktem i wsunięte z oporem. Masa po prawej stronie ramy wypucowana i skręcona... Nie wiem co jeszcze mógłbym zrobić; chyba tylko tyle że jak coś będzie fikało to zbudować na zregenerowanym alternatorze całkowicie nowy układ ładowania na porządnym przewodach oraz regulatorze.
Sprzęt ma już 100-kę na karku więc wszystko się może zdarzyć ale oprócz alternatora nic niepokojącego nie widzę... Może nadwrażliwy jestem :-)

Awatar użytkownika
Bodzio72
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 79
Rejestracja: śr 23 cze 2021, 08:46
Model VFR: Fi 2000 r
Imię: Bogusław
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Lutynia

Re: Alternator - VFR800FI 1999

Post autor: Bodzio72 » ndz 18 gru 2022, 14:49

Jak prąd trójfazowu za wyjściu z altka jest w normie, to nie szukaj dziury tylko jeździć.
Obecnie VFR 800 FI 2000 r.

Awatar użytkownika
MarcinMMz
teksciarz
teksciarz
Posty: 183
Rejestracja: śr 28 wrz 2022, 15:20
Model VFR: 800FI '99
Imię: MARCIN
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki

Re: Alternator - VFR800FI 1999

Post autor: MarcinMMz » ndz 18 gru 2022, 21:46

Póki co sprzęt w kawałkach więc nie odpalę i nie pomierzę... No chyba że omomierzem uzwojenia. Myślę, że po Nowym Roku jak już będę składał sprzęt w całość to wrócę do tematu i spróbuję zdiagnozować alternator jak uruchomię silnik.
Pamiętam, że był tu opisywany sposób weryfikacji alternatora; rzucę okiem na manual i zobaczymy co dalej. Póki co mam rozgrzebane ważniejsze elementy ale z pewnością do tego punktu wrócę - dzięki za sugestie i wskazówki!

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości