Strona 1 z 1

Regulator czy alternator?

: śr 27 kwie 2022, 20:54
autor: Gruka
Siemka

Po 2 latach postoju maszyny i przejechaniu się tylko na przegląd, przyszedł czas na porządny serwis. W pierwszym etapie filtry oleje itd i zonk, nie startuje wentylator, chodzi na krótko więc czekam na nowy czujnik. Mam nadzieję że pomoże. Problem pojawił się kiedy moto chodziło dość długo, zgasiłem i zonk, Aku rozładowane do 11.8V. Naładowane, sprawdzone i montaż. Kolejna niespodzianka, na wolnych obrotach 12.35V, na wyższych 13.56V. Czyli raczej znowu nie wyjadę bo ładownia po prostu nie ma. Obstawiać regulator czy alternator? Jak go sprawdzić żeby w końcu wyjechać gdziekolwiek? 🤦‍♂️Vfr 750 91r

Re: Regulator czy alternator?

: czw 28 kwie 2022, 12:15
autor: emil
Wiatrak ma swój bezpiecznik, sprawdzałeś? Na kostce plus ma ciągle po zapłonie, masę dostaje z czujnika po osiągnięciu temp.

Spróbuj podmienić aku, może stary padł po prostu i nie ma co ładować. Pomierz napięcia na kablach z alternatora, na każdej parze powinno być to samo mniej więcej, napięcie przemienne, na niskich obr. ok 20V, na wysokich ponqd 100V.

Re: Regulator czy alternator?

: czw 28 kwie 2022, 16:23
autor: Gruka
Wiatrak na krótko startuje, tzn zwieram kabel czujnika do masy i działa. Nowy czujnik już kupiłem więc mam nadzieję że będzie ok. Co do ładowania to Aku świeży, faktycznie miał 11.5V, naładowany i sprawdzony wygląda na ok. Moto pali po naładowaniu. Obstawiam regulator ten z 5 pinami.