Regulator napięcia
Regulator napięcia
Cześć,
problem z ładowaniem - temat rzeka,
niestety nie znalazłem podobnego pytania.
Napiszę od początku, może historia kogoś naprowadzi.
1. Wiosną tego roku zmieniłem aku na nowy, bo stary nie mógł się doładować. Niestety nie pomogło. Okazało się, że nowa bateria ma podobne objawy, stąd wniosek, że problem jest po stronie ładowania. Motocykl robi trasy 100-200 km max raz w tygodniu, czasem nie. Postanowiłem, że od czasu do czasu będę się wspomagał prostownikiem. Pomogło...
2. ... do czasu kiedy to 2 tyg temu, 5 km od domu, motocykl zgasł. Przepalił się jeden z głównych bezpieczników 30A (B). Szybka wymiana na nowy plastik, 2 minuty pracy i kolejny spalony. Wymiana na 25A (trzydziestek zabrakło) i dojechałem do domu.
3. Jeszcze tego samego dnia po sprawdzeniu napięć (były OK) przeczyszczeniu styków, pojechałem dalej. Zrobiłem około 30 km, przerwa, odpalenie bez problemu, kolejne 30 km i STOP na środku jezdni, brak prądu.
4. Po powrocie do garażu ładowania już nie było, alternator w pomiarach wypadł poprawnie.
5. Kupiłem regulator - używana HONDA, po założeniu okazało się, że ładowanie jest w zakresie 14,5 do ponad 17V. Stwierdziłem, że uszkodzony.
6. Kupiłem kolejny - używana HONDA - to samo
Service manual podaje, że przy zapalonych światłach drogowych i obrotach ok 5000 rpm napięcie ma być 14,5-14,8V, ja mam 17,2V.
Jakieś pomysły?
Sezon się kończy a sprzęt uziemiony - no chyba że tak ma być?
problem z ładowaniem - temat rzeka,
niestety nie znalazłem podobnego pytania.
Napiszę od początku, może historia kogoś naprowadzi.
1. Wiosną tego roku zmieniłem aku na nowy, bo stary nie mógł się doładować. Niestety nie pomogło. Okazało się, że nowa bateria ma podobne objawy, stąd wniosek, że problem jest po stronie ładowania. Motocykl robi trasy 100-200 km max raz w tygodniu, czasem nie. Postanowiłem, że od czasu do czasu będę się wspomagał prostownikiem. Pomogło...
2. ... do czasu kiedy to 2 tyg temu, 5 km od domu, motocykl zgasł. Przepalił się jeden z głównych bezpieczników 30A (B). Szybka wymiana na nowy plastik, 2 minuty pracy i kolejny spalony. Wymiana na 25A (trzydziestek zabrakło) i dojechałem do domu.
3. Jeszcze tego samego dnia po sprawdzeniu napięć (były OK) przeczyszczeniu styków, pojechałem dalej. Zrobiłem około 30 km, przerwa, odpalenie bez problemu, kolejne 30 km i STOP na środku jezdni, brak prądu.
4. Po powrocie do garażu ładowania już nie było, alternator w pomiarach wypadł poprawnie.
5. Kupiłem regulator - używana HONDA, po założeniu okazało się, że ładowanie jest w zakresie 14,5 do ponad 17V. Stwierdziłem, że uszkodzony.
6. Kupiłem kolejny - używana HONDA - to samo
Service manual podaje, że przy zapalonych światłach drogowych i obrotach ok 5000 rpm napięcie ma być 14,5-14,8V, ja mam 17,2V.
Jakieś pomysły?
Sezon się kończy a sprzęt uziemiony - no chyba że tak ma być?
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 19 maja 2021, 23:47
- Imię: Dawid
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SBI
Re: Regulator napięcia
Cześć! No faktycznie trochę wysokie… jak szukałem informacji o regulatorze napięcia w rc46 to trafiłem na taki fajny opis diagnostyki układu ładowania:
viewtopic.php?f=18&t=3521&hilit=Ładowan ... 60#p347870
Może znajdziesz tam coś pomocnego
U mnie ładowanie na postoju jest na poziomie 13V i lubi zejść niżej (nawet do 12V), podczas jazdy 13,8V. Z tego co czytałem to chyba za niskie, ale mam do zrobienia przegląd elektryki, a też nie wiem w jakiej kondycji jest aku…
viewtopic.php?f=18&t=3521&hilit=Ładowan ... 60#p347870
Może znajdziesz tam coś pomocnego
U mnie ładowanie na postoju jest na poziomie 13V i lubi zejść niżej (nawet do 12V), podczas jazdy 13,8V. Z tego co czytałem to chyba za niskie, ale mam do zrobienia przegląd elektryki, a też nie wiem w jakiej kondycji jest aku…
-
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz 05 gru 2021, 23:02
- Imię: Pawel
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wolica k/Błonia
Re: Regulator napięcia
Za niskie masz. Ja u siebie na wolnych obrtach miałem ok 12 v a podczas jazdy napięcie dobijało do 14 V. Okazało się jedna faza statora podawała za niskie napięcie. Wysłałem stator (jeszcze fabryczny) do Gyvera, który zajmuje się takimi rzeczami. Mam nadzieje ze w tyg juz bedzie hulało.
Było: Zipp Manic 125, Yamaha XJ 900
Jest: Honda VFR 800 vtec
Jest: Honda VFR 800 vtec
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 19 maja 2021, 23:47
- Imię: Dawid
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SBI
Re: Regulator napięcia
O, a jak to zdiagnozowałeś? Stator to jest odpowiednik alternatora, co nie?
Dopytuję bo jestem amatorem jeśli chodzi o mechanikę i elektrykę - dopiero Fistaszek mnie uczy „życia”
Dopytuję bo jestem amatorem jeśli chodzi o mechanikę i elektrykę - dopiero Fistaszek mnie uczy „życia”
-
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz 05 gru 2021, 23:02
- Imię: Pawel
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wolica k/Błonia
Re: Regulator napięcia
Pewnie ktoś na ten temat się już produkował, ale napisze, bo jestem bogatszy ostatnio o te doświadczenie. Stator to jest właściwe generator prądu przemiennego 3 fazowego, który ten prąd jest wzbudzany przy pomocy koła magnesowego. A jak diagnozować? Najpierw sprawdzasz czy ma właściwą rezystancję na poszczególnych cewkach. Bierzesz miernik, przestawiasz na rezystancję do 200 omów i musi być tyle ile w serwisówce (bodajże od 0,2-0,8 ohm). U Przykładasz miernik (kabel czarny i czerwony) do każdej pary żółtych kabelków - są trzy kable koloru żóltego (L1, L2, L3 - kolejność obojętna) - pomiar za zasadzie L1 - L2, L2 - L3, L1-L3. Np czarny kabel miernika przykładasz do L1, a czerwony do L2. mnie było 0,5 ohm na każdym z faz, czyli w normie.
Następnie, odpinasz od regulatora napiecia trzy ww. kable (L1,L2,L3) i mierzysz napięcie prądu przemiennego. Przestawiasz miernik na pomiar prądu przemiennego do 200 ~V, i analogicznie do ww. sposobu pomiaru mierzysz napięcie. Na wolnych obrotach na dwóch fazach miałem ok 20 V, a na wyższych do 90-95V, jedna faza miała na wolnych praktyczne zero, a wysokokich max 25 V. Zatem stator nadawał się do regeneracji.
Następnie, odpinasz od regulatora napiecia trzy ww. kable (L1,L2,L3) i mierzysz napięcie prądu przemiennego. Przestawiasz miernik na pomiar prądu przemiennego do 200 ~V, i analogicznie do ww. sposobu pomiaru mierzysz napięcie. Na wolnych obrotach na dwóch fazach miałem ok 20 V, a na wyższych do 90-95V, jedna faza miała na wolnych praktyczne zero, a wysokokich max 25 V. Zatem stator nadawał się do regeneracji.
Było: Zipp Manic 125, Yamaha XJ 900
Jest: Honda VFR 800 vtec
Jest: Honda VFR 800 vtec
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia
Nie ma co mierzyć omów, bo przy zwarciu, przebiciu na inną cewkę będzie to samo, wystarczy pomierzyć 3 pary napięć przemiennych jak piszesz.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz 05 gru 2021, 23:02
- Imię: Pawel
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wolica k/Błonia
Re: Regulator napięcia
Hmm w serwisówce, która mam karzą mierzyć rezystancję. Nie ma ani słowo o pomiarze prądu przemiennego z alternatora. Gdybym miał stosować to co piszą w tej serwisówce to nadal jezdziłbym uszkodzonym statorze. A i jeszcze jedno, również pomiar na zwarcie na mase z poszczególnych faz, też nic nie wykazał.
Było: Zipp Manic 125, Yamaha XJ 900
Jest: Honda VFR 800 vtec
Jest: Honda VFR 800 vtec
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia
Niech każą, ale to odpowiednim sprzętem. Prądu bym nie mierzył, bo zazwyczaj te mierniki mają do 10-20A, z alternatora może czasem chyba więcej pójść, to samo dalej skoro bezpiecznik gł. ma 30A.
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 19 maja 2021, 23:47
- Imię: Dawid
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SBI
Re: Regulator napięcia
Łał, dzięki! a podpowiesz mi jeszcze gdzie te żółte kable znajdę? Gdzieś w okolicy akumulatora?xjpawelec pisze: ↑czw 28 kwie 2022, 09:34Pewnie ktoś na ten temat się już produkował, ale napisze, bo jestem bogatszy ostatnio o te doświadczenie. Stator to jest właściwe generator prądu przemiennego 3 fazowego, który ten prąd jest wzbudzany przy pomocy koła magnesowego. A jak diagnozować? Najpierw sprawdzasz czy ma właściwą rezystancję na poszczególnych cewkach. Bierzesz miernik, przestawiasz na rezystancję do 200 omów i musi być tyle ile w serwisówce (bodajże od 0,2-0,8 ohm). U Przykładasz miernik (kabel czarny i czerwony) do każdej pary żółtych kabelków - są trzy kable koloru żóltego (L1, L2, L3 - kolejność obojętna) - pomiar za zasadzie L1 - L2, L2 - L3, L1-L3. Np czarny kabel miernika przykładasz do L1, a czerwony do L2. mnie było 0,5 ohm na każdym z faz, czyli w normie.
Następnie, odpinasz od regulatora napiecia trzy ww. kable (L1,L2,L3) i mierzysz napięcie prądu przemiennego. Przestawiasz miernik na pomiar prądu przemiennego do 200 ~V, i analogicznie do ww. sposobu pomiaru mierzysz napięcie. Na wolnych obrotach na dwóch fazach miałem ok 20 V, a na wyższych do 90-95V, jedna faza miała na wolnych praktyczne zero, a wysokokich max 25 V. Zatem stator nadawał się do regeneracji.
-
- Posty: 18
- Rejestracja: ndz 05 gru 2021, 23:02
- Imię: Pawel
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Wolica k/Błonia
Re: Regulator napięcia
W vtec te żółte kabelki przechodzą od lewego boku (od statora) do prawego. W oryginalnym stanie powinna być kostka po prawej stronie na trzy kable (żółte). Trzeba zdjąć prawy boczek i wszystko będzie widac
Było: Zipp Manic 125, Yamaha XJ 900
Jest: Honda VFR 800 vtec
Jest: Honda VFR 800 vtec
-
- bywalec
- Posty: 43
- Rejestracja: śr 19 maja 2021, 23:47
- Imię: Dawid
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SBI
Re: Regulator napięcia
Dzięki! Jak ogarnę pierdolnik w garażu to będę rozbierał Hondę i szukał
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob 13 sie 2022, 22:35
- Imię: Adam
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia
Panowie podepnę się pod ten temat.Problem regulatora mam za sobą,kupiłem nowy.
Chciałem tylko zapytać czy to normalne ,że ich ceny kosztują w przedziale 500 a nawet 600zł.
Ja dałem 500.Pytam tylko tak z ciekawości.
Po naprawie ładowanie 14,7 ,wolne obroty,świateł wyłączyć nie ma opcji.
Chciałem tylko zapytać czy to normalne ,że ich ceny kosztują w przedziale 500 a nawet 600zł.
Ja dałem 500.Pytam tylko tak z ciekawości.
Po naprawie ładowanie 14,7 ,wolne obroty,świateł wyłączyć nie ma opcji.
Obecnie tylko VFR800 V-TEC, Pantheon 125 2005 ,560SEC
Miałem yzf 426, zxr 750, 2 x Varadero 125,MZ 150 ,Jawa 350, WSK 175, Honda lead, Piaggio, Majesty i podobnych skuterów minimum z 10
Miałem yzf 426, zxr 750, 2 x Varadero 125,MZ 150 ,Jawa 350, WSK 175, Honda lead, Piaggio, Majesty i podobnych skuterów minimum z 10
- MarcinD
- pisarz
- Posty: 421
- Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
- Imię: Marcin
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PTU
Re: Regulator napięcia
Jest obszerny temat o regulatorach. Tam byś się dowiedział że wystarczyło kupić używany z Yamahy na 100-200zł i by przeżył jeszcze ten nowy, podejrzewam że zamiennik
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4210
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Regulator napięcia
Do której był potrzebny czarny kabel próbkujący? Wiem że w rc36II, xx01 ich nie było, a to wszystko jeden kij. W vfr miałem ducati energia i jeździł u mnie całe 6 lat jak ją miałem, w iksie miałem fabrykę i po wymianie altka i czyszczeniu mas i styków było 14.2-14.4 ze światłami, bez, na niskich wysokich.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: sob 13 sie 2022, 22:35
- Imię: Adam
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Regulator napięcia
Tak tylko z ciekawości pytałem bo mechanik ,który mi to zmieniał twierdził ,że przepłaciłem sprzedawcy ale teraz to już nieważne.
Wygląda jak poprzedni.Z tego co mi się przypomina to na opakowaniu pisało /pasuje do vfr 800/
O tym ,że to wada w tych motocyklach już wyczytałem i że najlepiej od Yamahy założyć.
Wygląda jak poprzedni.Z tego co mi się przypomina to na opakowaniu pisało /pasuje do vfr 800/
O tym ,że to wada w tych motocyklach już wyczytałem i że najlepiej od Yamahy założyć.
Obecnie tylko VFR800 V-TEC, Pantheon 125 2005 ,560SEC
Miałem yzf 426, zxr 750, 2 x Varadero 125,MZ 150 ,Jawa 350, WSK 175, Honda lead, Piaggio, Majesty i podobnych skuterów minimum z 10
Miałem yzf 426, zxr 750, 2 x Varadero 125,MZ 150 ,Jawa 350, WSK 175, Honda lead, Piaggio, Majesty i podobnych skuterów minimum z 10
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości