Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » ndz 16 cze 2019, 11:08

Witam.
Posiadam vfr 800 fi, przebieg 66tys. Kupiona bardzo zadbana. Zrobiłem 12 tysięcy km. Wymienialem olej i filtry. Od jakiegoś czasu źle pracuje silnik, jakby miał mało mocy od 4 tysięcy obrotów, objaw podobny do zalewania, motorem jakby bardziej wibruje. Pomyślałem że napęd był rozciagnie ty i stąd wibracje. Wymieniłem napęd i bez poprawy. Wymieniłem świece. Poczyscilem kostke masowa i głowna masę. Dalej bez poprawy. Jak przejechałem 12 tys od zakupu to nie robiłem regulacji zaworow ani synchronizacji przepustnic. Mam to w planach. Ostatnio przypadkowo jadąc w spodenkach poczułem na udzie przebicie od baku. Wypaliło mi czerwone kółko na nodze. Pytanie czy to musi być wina kabli wn i cewek, tylko to moze dać takie wysokie napięcie że poczułem czy równie dobrze może to być alternator. Sprawdzałem ładowanie jest ok. Czy vfrka będzie jechała na 3 grach że da takie malo zauważalne objawy? Czy kable wn są wyjmowane z cewek i fajek czy to jest całość, kupuje się uzywke czy można dostać nowe? Jakbyście mieli takie przebicie to jak byście diagnozowali. Po ciemku odpalalem chwilę ale ie zauważem skaczacych iskier. Laickie pytanie czy można odpalać moto że zdjęta jedna fajka? Czy można sprawdzać iskre zdejmując tylko fajkę bez wykrecania świecy i sprawdzać na zapasowej (wkrecone są nowe a ciężko je wykręcić). Przy sprawdzaniu iskry co odłączyć żeby moto nie odpalił? Moto ogólnie pali od strzała. Jedynie co sam mogłem popsuć to przy podnoszeniu baku coś się mogło rozlaczyc ale sprawdzalem i jest ok. Wielka prośba o pomoc i jakies nakierowanie.

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » ndz 16 cze 2019, 11:34

Dodatkowo może nie ten dział ale mam wyciek oleju z prawej strony za chlodnica na przednim cylindrze. O dziwo na wysokości uszczelki głowicy jest sucho. Wyczyscilem silnik benzyna i zrobiłem 25 km ale nic sie nie pojawilo. Nie wiem czy to moze miec coś wspólnego z przebiciem. Najpierw chciałbym zdiagnozować elektryke bo to chyba przez to moto źle chodzi.

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » pn 24 cze 2019, 20:45

Dzięki za podpowiedzi :D
W sumie to szukanie igły wstogu siana....
Zwarlem wtyczkę od błędów przekrecilem kluczyk, dałem zapłon czerwonym przyciskiem i nic się nie dzieje. Fi cały czas się pali... Ciekawe czy w ogóle wszedłem w tryb diagnostyczny? Czy po prostu nie ma błędów.

Pytanie jak rozpinam czujnik luzu? Po prostu ciągne za te wtyczkę na końcu kabla przy czujniku? Pomyślałem że sprawdzę układ podcisnienia skoro do 5 tysięcy obrotow jest w miare ok. Jest to łatwe do sprawdzenia.

Przebicia na bak póki co nie ma... Nie kopie po nodze :D

Wyciek oleju też się zatrzymał... Moze trzeba zrobić więcej km ale wolabym naprawić usterkę.

Czy zła synchronizacja przepustnic może dać takie znaczące objawy że motor jakby bulgocze przy 4-6 tys obrotów? Ile może kosztować taka usluga rrgulacji? Bo taki wakuometr na allegro 450zl do jednej regulacji troche bez sensu.

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » wt 25 cze 2019, 17:50

System podcisnienia z klapka działa bardzo dobrze.
Mogę odpalić moto ze zdjęta fajka?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: emil » wt 25 cze 2019, 18:49

Odpal.
Jak chcesz sprawdzić fajki to weź sobie atomizer z wodą, odpal moto i psikaj na kable WN i fajki, najlepiej w zaciemnionym miejscu. Jak będzie przebicie, zobaczysz je. Zanik iskry może wywoływać takie efekty, ale też byś widział, że dana świeca ma inny kolor, bo nie dopala paliwa.

Nawet inaczej - jak odpalisz to wkręć ją na ten zakres, o którym piszesz i pojedyńczo fajki zdejmuj. Jak się przy danej nic nie zmieni, może to oznaczać uszkodzenie tej linii. Obroty powinny zakuleć i zmaleć przy odłączeniu świecy.

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » wt 25 cze 2019, 19:13

Ok. Dzięki za podpowiedź.
Atomizerem z wodą już psikalem troche ale stwierdziłem że zwarcie zrobię gdzieś, spróbuję jeszcze raz.

Tuatj filmik z pracy. Na samym początku widać o co mi chodzi.
https://youtu.be/Xt0Lc2MEzVI


Świece wymieniłem i stare były w dobrym kolorze i dobrym stanie ale moto stało po zimie więc mało to miarodajne jeśli chodzi o kolor. Tych nowych jeszcze nie wykrecalem.

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » śr 26 cze 2019, 21:46

Popsikałem atomizerem jeszcze raz i znalazłem przebicie na kablu wn. Na allegro używana cewka z kablem i fajka 20 zł. Zauważyłem też że te kable się odkreca z cewek. Myślicie że można kupić same nowe kable z fajkami? Bo wolałbym nowe 4 sztuki wymienić.

Ktoś to kupował nowe?

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » śr 26 cze 2019, 22:05

Znalazłem na tym spareparts
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... ition-coil
Nie wiem które to dokładnie cord assy albo cord ht około 30 euro sztuka...

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: emil » czw 27 cze 2019, 08:04

Wymień narazie to, co walnięte i sprawdź czy sie poprawilo. A potem sie zastanowisz, czy kupowac komplet

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » czw 27 cze 2019, 15:12

W ASO honda 120 zł sztuka bez fajki.
Znacie jakieś tańsze zamienniki? Nada się coś innego?
Kupiłbym cały komplet od razu ale cena mogłaby być niższa.
Fajka cena coś 250 zl
Do sprawdzenia to najwyżej kupię uzywke z allegro.

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » sob 29 cze 2019, 13:15

To chyba pozostaje kupić oryginalne kable. Miałem w ręku sprzedawane takie na metry i to straszna lipa jest. Ewentualnie może jakieś samochodowe pociąć ale też nie ma pewności że będą dobre.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: emil » sob 29 cze 2019, 23:52

Jw. wymień na używkę ten jeden i sprawdź, czy to wystarcza. A potem się zastanawiaj. Walnij do Petera, Arnolda, Gregorego, może coś doradzą.

Ples
bywalec
bywalec
Posty: 27
Rejestracja: ndz 21 kwie 2019, 11:51
Model VFR: Fi
Imię: Paweł
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Problem z moją vfr 800 fi 99r.

Post autor: Ples » ndz 07 lip 2019, 09:58

Wysłałem zapytanie do honda plaza o te kable i sie okazuje ze nie ma wszystkich dostępnych, skończyły się u producenta. Czekam jeszcze na odpowiedź od nich już ostateczna. Japończycy przeszukują półki. Słabo to wygląda. Chciałem sobie zrobić tę vfrke na tip top przynajmniej od strony technicznej ale teraz widać że nie jest to takie oczywiste. Kable drogie a i tak nie ma. Zamienników raczej też nie ma. Jeździć na uzywce w 20 letnim moto też słabo jak już jeden padł. W planach dalsze wyjazdy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 9 gości