Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
tomek12
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 20 lut 2017, 12:55
Model VFR: 800 vtec
Imię: Tomek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL/UK

Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: tomek12 » pt 22 lut 2019, 11:45

Witam boryka sie z problem jak większość posiadaczy vfr.czyli slabe ładowanie itd.
Wymienilem rwgler na nowy Tourmax nowe aku Yuasa i dalej ten sam problem niski prąd ladowania. Wyczytałem gdzie na necie że uszkodzone podgrzewane manetki to zabojca statora .
Czy to prawda czy ktoś miał taka sytuacje?
Na chwile obecna spradzilem wszystkie kostki,mase pod zbiornikiem,bezpieczniki itd.nadal jest słabe ladowanie około 12V.
Fakt faktem ze mam cos nie tegez z manetkami bo nie chcą sie załączyc aby podgrzewać tylko diody na sterowaniu manetek migają.
Ktoś coś z góry dzieki

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: Mbwene » pt 22 lut 2019, 12:07

Odłącz manetki i wtedy sprawdź ładowanie. Jeśli ulegnie poprawie - masz winnego; jeśli nie - szukaj dalej :)
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: emil » pt 22 lut 2019, 12:13

Jakie to manetki? Pomierz ładowanie na wyjściu z alternatora, napięcia powinny być podobne na każdej parze żółtych kabli, na niskich obr. ok 20V, na wysokich do 100V napięcia przemiennego. Pewnie tak nie masz, więc altek będzie do przewinięcia, regulator puszcza zazwyczaj wyższe napięcie przy uszkodzeniu. Nie masz ładowania 12V, tylko widzisz stan naładowania aku.

Awatar użytkownika
prusak81
Posty: 12
Rejestracja: sob 22 mar 2014, 11:20
Model VFR: 750F RC24 ll
Imię: Sylwester
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: LB / WLS

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: prusak81 » pt 22 lut 2019, 12:36

U mnie w takiej sytuacji musiałem masę przetrzeć między regulatorem a ramą.

Awatar użytkownika
tomek12
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 20 lut 2017, 12:55
Model VFR: 800 vtec
Imię: Tomek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL/UK

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: tomek12 » pt 22 lut 2019, 12:56

emil pisze:
pt 22 lut 2019, 12:13
Jakie to manetki? Pomierz ładowanie na wyjściu z alternatora, napięcia powinny być podobne na każdej parze żółtych kabli, na niskich obr. ok 20V, na wysokich do 100V napięcia przemiennego. Pewnie tak nie masz, więc altek będzie do przewinięcia, regulator puszcza zazwyczaj wyższe napięcie przy uszkodzeniu. Nie masz ładowania 12V, tylko widzisz stan naładowania aku.
Moze tak być bo ładowanie jest ledwo co 12V.

Awatar użytkownika
tomek12
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 20 lut 2017, 12:55
Model VFR: 800 vtec
Imię: Tomek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL/UK

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: tomek12 » pt 22 lut 2019, 12:57

prusak81 pisze:
pt 22 lut 2019, 12:36
U mnie w takiej sytuacji musiałem masę przetrzeć między regulatorem a ramą.
Juz też tak robilem i większość połączen przeczyscilem i masy także i dalej lipa.

Awatar użytkownika
tomek12
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 20 lut 2017, 12:55
Model VFR: 800 vtec
Imię: Tomek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL/UK

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: tomek12 » pt 22 lut 2019, 12:59

emil pisze:
pt 22 lut 2019, 12:13
Jakie to manetki? Pomierz ładowanie na wyjściu z alternatora, napięcia powinny być podobne na każdej parze żółtych kabli, na niskich obr. ok 20V, na wysokich do 100V napięcia przemiennego. Pewnie tak nie masz, więc altek będzie do przewinięcia, regulator puszcza zazwyczaj wyższe napięcie przy uszkodzeniu. Nie masz ładowania 12V, tylko widzisz stan naładowania aku.

Manetki oryginalne Hondy i ciągle migaja diody na sterowoniu ale się nie załaczają.

Awatar użytkownika
tomek12
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 20 lut 2017, 12:55
Model VFR: 800 vtec
Imię: Tomek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL/UK

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: tomek12 » pt 22 lut 2019, 13:01

Mbwene pisze:
pt 22 lut 2019, 12:07
Odłącz manetki i wtedy sprawdź ładowanie. Jeśli ulegnie poprawie - masz winnego; jeśli nie - szukaj dalej :)
Tak wlasnie myślałem zeby sobie odłaczyć inne odbiorniki prąydu od aky czy co gdzie jest połaczone a mam manetki,navi ,gniazdko 12V, i wtyczke on optimizera i to wszystko.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: emil » pt 22 lut 2019, 13:41

A weź podłącz prostownik i spróbuj włączyć manety. Może mają zabezpieczenie, jak nowsze oxfordy i przy za niskim zasilaniu się nie włączają. Ale i tak pomiar ładowania potrzebny.

Awatar użytkownika
tomek12
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 20 lut 2017, 12:55
Model VFR: 800 vtec
Imię: Tomek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL/UK

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: tomek12 » pt 22 lut 2019, 14:04

emil pisze:
pt 22 lut 2019, 13:41
A weź podłącz prostownik i spróbuj włączyć manety. Może mają zabezpieczenie, jak nowsze oxfordy i przy za niskim zasilaniu się nie włączają. Ale i tak pomiar ładowania potrzebny.
Tak wyczytalem na jakimś forum że mrugające diody kontrolera manetek objawia się za niskim prądem

Awatar użytkownika
tomek12
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 20 lut 2017, 12:55
Model VFR: 800 vtec
Imię: Tomek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL/UK

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: tomek12 » pt 22 lut 2019, 17:04

Wygląda na to że padł altek zrobiłem pomiar rezystanci i wyszło 0.00 na każdy z pinów jak kolwiek bym nie podłączył. A w manual jest że ma być od 0.1 do 1.0 ohma w temp. 20° oraz ładowanie na aku przy niskich jak i wysokich oborotach nie znacznie sie zwieksza czyli padł altek.
Teraz pytanie jak za to sie zabrać??

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: kaamien » pt 22 lut 2019, 17:27

Można kupić nowy albo przewinąć. Dużo osób poleca firmę Grywer. Podobno gość zna się na rzeczy. Na Twoim miejscu uderzyłbym najpierw do niego, zapewne dowiesz się o możliwych rozwiązaniach i kosztach związanych z naprawą altka.

Alternatory motocyklowe P.U. Gywer
Wiejska 117, 44-323 Gogołowa
tel. 503 038 126
(info z google)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: emil » pt 22 lut 2019, 17:46

Nie mierz oporu, bo jak pokazuje 0 to masz zajebisty miernik ;-) przerwa to zakres przekroczony, 1 z lewej na lcd.
Pomierz ładowanie na pinach z alternatora, na zakresie 250V AC, na wolnych i wysokich, pomiędzy każdą parą pinów żółtych.

Awatar użytkownika
tomek12
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 20 lut 2017, 12:55
Model VFR: 800 vtec
Imię: Tomek
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PL/UK

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: tomek12 » pt 22 lut 2019, 18:37

emil pisze:
pt 22 lut 2019, 17:46
Nie mierz oporu, bo jak pokazuje 0 to masz zajebisty miernik ;-) przerwa to zakres przekroczony, 1 z lewej na lcd.
Pomierz ładowanie na pinach z alternatora, na zakresie 250V AC, na wolnych i wysokich, pomiędzy każdą parą pinów żółtych.

Nie wiem czy to róznica ale pokazywalo na mierniku " 0.00" a nie " 0 " na każdym pinie z altka na uruchomionym silniku jak i na wyłączonym

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Uszkodzone podgrzewane manetki powoduja problem w ładowaniu aku

Post autor: emil » pt 22 lut 2019, 21:08

Opór drutu pokaze zawsze taki sam(chociaż i niekoniecznie, bo multimetr mierzy to pośrednio), ale 0 to nie opór drutu, a spalony drut nie ma oporu. Pomierz napięcia..

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 18 gości