VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy
: pn 11 cze 2018, 19:44
Dzień dobry!
Mam "drobny problem" ze swoją VFR - szarpie w trakcie jazdy. Tak jakby na moment brakowało prądu.
Muszę nagrać to zachowanie ale _wydaje mi się_, że przy szarpnięciu spadają obroty, _nie zapala_ się lampka FI i nie zapala się HISS.
Pali normalnie, przyspiesza normalnie (jeśli akurat nie szarpie). Szarpanie odbywa się w każdym zakresie obrotów (dziś np. poniżej 4k).
Problem zaczął się ze 3 lata temu, z tym, że wtedy gasła w dużym pochyle, zapalało się FI a obrotościomierz nie spadał na łeb na szyję tylko zgodnie z powoli opadającymi obrotami silnika. Próbowaliśmy ominąć czujnik przechyłu - bez rezultatu. Skończyło się wymianą wiązki (całej). Problem na około 1.5 roku znikł. Po tym czasie, z coraz większą częstotliwością, zaczęło się rzeczone szarpanie - odczucie jest takie jakby ktoś odcinał zapłon.
Celem diagnostyki oraz usunięcia innej awarii moto było mocno porozbierane (wymiana termostatu). Po złożeniu, do czasu podniesienia na koło i (przyznaje niezbyt delikatnego) opuszczenia na asfalt wszystko było ok, chwilę po tym jak koło dotknęło asfaltu (10-50s) problem powrócił. Od tego momentu szarpanie jest już "standardowo" - czyli niewiadomo gdzie, kiedy i na jak długo się pojawi. Dotychczas próbowaliśmy:
- szarpać wszystkimi kabelkami i kostkami na postoju, przy zdjętych - zero efektów, moto chodzi i nie kaszle.
- zmierzyć napięcie ładowania - 12V - Oo - międzyfazowe na altku 1V AC @5k RPM - telefon do P.U. Gywer. Alternator w paczkę, wysłany wrócił. Zamontowany, ładowanie na poziomie 13V - telefon do Gywer - aku na prostownik na 8h i mierzyć wtedy. Brak wpływu na szarpanie, przy drugim pomiarze ładowanie > 14V. Zobaczymy za 2-3 dni co miernik pokaże, ale na pierwszy rzut oka nie wygląda na problem związany z niskim napięciem na aku. Po zgaszeniu moto radośnie kręci rozrusznikiem i równie radośnie zapala.
- kolejny etap, wymiana regulatora napięcia. Tu mam probem. Moto jest z 2002 i nie wiem który regel kupić:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 09153.html
czy
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 56929.html
czy
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 13742.html
Wszelkie sugestie co do dalszej diagnostyki oraz co do wyboru regulatora napięcia (Tourmax którego najchętniej bym kupił opisany jest jako od 2004-) mile widziane.
Krótko mówiąc HELP!
Mam "drobny problem" ze swoją VFR - szarpie w trakcie jazdy. Tak jakby na moment brakowało prądu.
Muszę nagrać to zachowanie ale _wydaje mi się_, że przy szarpnięciu spadają obroty, _nie zapala_ się lampka FI i nie zapala się HISS.
Pali normalnie, przyspiesza normalnie (jeśli akurat nie szarpie). Szarpanie odbywa się w każdym zakresie obrotów (dziś np. poniżej 4k).
Problem zaczął się ze 3 lata temu, z tym, że wtedy gasła w dużym pochyle, zapalało się FI a obrotościomierz nie spadał na łeb na szyję tylko zgodnie z powoli opadającymi obrotami silnika. Próbowaliśmy ominąć czujnik przechyłu - bez rezultatu. Skończyło się wymianą wiązki (całej). Problem na około 1.5 roku znikł. Po tym czasie, z coraz większą częstotliwością, zaczęło się rzeczone szarpanie - odczucie jest takie jakby ktoś odcinał zapłon.
Celem diagnostyki oraz usunięcia innej awarii moto było mocno porozbierane (wymiana termostatu). Po złożeniu, do czasu podniesienia na koło i (przyznaje niezbyt delikatnego) opuszczenia na asfalt wszystko było ok, chwilę po tym jak koło dotknęło asfaltu (10-50s) problem powrócił. Od tego momentu szarpanie jest już "standardowo" - czyli niewiadomo gdzie, kiedy i na jak długo się pojawi. Dotychczas próbowaliśmy:
- szarpać wszystkimi kabelkami i kostkami na postoju, przy zdjętych - zero efektów, moto chodzi i nie kaszle.
- zmierzyć napięcie ładowania - 12V - Oo - międzyfazowe na altku 1V AC @5k RPM - telefon do P.U. Gywer. Alternator w paczkę, wysłany wrócił. Zamontowany, ładowanie na poziomie 13V - telefon do Gywer - aku na prostownik na 8h i mierzyć wtedy. Brak wpływu na szarpanie, przy drugim pomiarze ładowanie > 14V. Zobaczymy za 2-3 dni co miernik pokaże, ale na pierwszy rzut oka nie wygląda na problem związany z niskim napięciem na aku. Po zgaszeniu moto radośnie kręci rozrusznikiem i równie radośnie zapala.
- kolejny etap, wymiana regulatora napięcia. Tu mam probem. Moto jest z 2002 i nie wiem który regel kupić:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 09153.html
czy
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 56929.html
czy
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 13742.html
Wszelkie sugestie co do dalszej diagnostyki oraz co do wyboru regulatora napięcia (Tourmax którego najchętniej bym kupił opisany jest jako od 2004-) mile widziane.
Krótko mówiąc HELP!