VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
michaldaw
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: pt 28 sty 2011, 19:32
Imię: Michał
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębno

VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: michaldaw » pn 11 cze 2018, 19:44

Dzień dobry!

Mam "drobny problem" ze swoją VFR - szarpie w trakcie jazdy. Tak jakby na moment brakowało prądu.
Muszę nagrać to zachowanie ale _wydaje mi się_, że przy szarpnięciu spadają obroty, _nie zapala_ się lampka FI i nie zapala się HISS.
Pali normalnie, przyspiesza normalnie (jeśli akurat nie szarpie). Szarpanie odbywa się w każdym zakresie obrotów (dziś np. poniżej 4k).
Problem zaczął się ze 3 lata temu, z tym, że wtedy gasła w dużym pochyle, zapalało się FI a obrotościomierz nie spadał na łeb na szyję tylko zgodnie z powoli opadającymi obrotami silnika. Próbowaliśmy ominąć czujnik przechyłu - bez rezultatu. Skończyło się wymianą wiązki (całej). Problem na około 1.5 roku znikł. Po tym czasie, z coraz większą częstotliwością, zaczęło się rzeczone szarpanie - odczucie jest takie jakby ktoś odcinał zapłon.

Celem diagnostyki oraz usunięcia innej awarii moto było mocno porozbierane (wymiana termostatu). Po złożeniu, do czasu podniesienia na koło i (przyznaje niezbyt delikatnego) opuszczenia na asfalt wszystko było ok, chwilę po tym jak koło dotknęło asfaltu (10-50s) problem powrócił. Od tego momentu szarpanie jest już "standardowo" - czyli niewiadomo gdzie, kiedy i na jak długo się pojawi. Dotychczas próbowaliśmy:
- szarpać wszystkimi kabelkami i kostkami na postoju, przy zdjętych - zero efektów, moto chodzi i nie kaszle.
- zmierzyć napięcie ładowania - 12V - Oo - międzyfazowe na altku 1V AC @5k RPM - telefon do P.U. Gywer. Alternator w paczkę, wysłany wrócił. Zamontowany, ładowanie na poziomie 13V - telefon do Gywer - aku na prostownik na 8h i mierzyć wtedy. Brak wpływu na szarpanie, przy drugim pomiarze ładowanie > 14V. Zobaczymy za 2-3 dni co miernik pokaże, ale na pierwszy rzut oka nie wygląda na problem związany z niskim napięciem na aku. Po zgaszeniu moto radośnie kręci rozrusznikiem i równie radośnie zapala.
- kolejny etap, wymiana regulatora napięcia. Tu mam probem. Moto jest z 2002 i nie wiem który regel kupić:

http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 09153.html
czy
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 56929.html
czy
http://allegro.pl/regulator-napiecia-ho ... 13742.html

Wszelkie sugestie co do dalszej diagnostyki oraz co do wyboru regulatora napięcia (Tourmax którego najchętniej bym kupił opisany jest jako od 2004-) mile widziane.

Krótko mówiąc HELP!

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: Rychu » pn 11 cze 2018, 20:16

Moze cos z VTekiem ? Najlepiej nagraj filmik, jak sie zachowuje podczas szarpania . Czujnik stopki i luzu możesz zmostkowac na próbę.

michaldaw
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: pt 28 sty 2011, 19:32
Imię: Michał
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębno

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: michaldaw » pn 11 cze 2018, 22:00

Filmik postaram się nagrać w piątek, prędzej nie dam rady :(

Nóżka boczna raczej nie. Testowaliśmy to na dwa sposoby:
1. Przypięta trytką (było to pierwsze podejrzenie, że na wybojach drga)
2. próbowałem delikatnie ją odchylić w trakcie jazdy piętą (tak, wiem... głupie) i efekt odcięcia za pomocą nóżki bocznej jest zupełnie inny niż moto zachowujące się teraz.

Czy w świetle tego dalej miałbym mostkować neutral? on powoduje odcięcie tylko w połączeniu z nóżką, a to wydaje mi się, że jet wykluczone. Czy może o czymś nie wiem?

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: kaamien » pn 11 cze 2018, 22:06

Na jakiej stacji tankujesz? Od dłuższego czasu najczęściej na tej samej? Mój vitek lekko podszarpywał kilka razy, przepaliłem go do mocnej rezerwy, zatankowałem gdzieś indziej i ręką odjął. Od tamtej pory objawy nigdy nie wróciły.

U Ciebie pewnie przyczyna jest inna bo objawy występują od dawna, ale zawsze to jakiś trop.

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: Rychu » pn 11 cze 2018, 22:36

Mozna tam zrobić jakąś diagnostyke ? Zworkami ? I odczytac mrugnięcia kontroli fi ?

Jac Tom
Posty: 12
Rejestracja: wt 30 sty 2018, 22:30
Model VFR: RC36FII
Imię: Jacek
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Słomianki

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: Jac Tom » pn 11 cze 2018, 22:44

Raczej wyglada na problem prądowy. Sprawdźcie jeszcze raz kabelki i kostki wszystkie. Łącznie z klemami of course.

michaldaw
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: pt 28 sty 2011, 19:32
Imię: Michał
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębno

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: michaldaw » pn 11 cze 2018, 23:21

Więc po kolei:
1. Stacje - bardzo różne, od polskich (staram sie na markowych ale też różne, shell, orlen, lotos, bp - bez preferencji) po zagrabaniczme
2. Diagnostyka - po rozebraniu do naga - pierdyliard błędów, reset błędów (przypadkowy, kabel miał za dużą średnicę i przerywał kontakt), ponowny wyjazd, kilka(naście) szarpnięć, ponowna diagnostyka, brak błędów
3.Prąd - no właśnie przy tym obstajemy, pytanie gdzie szukać. Szarpanie kablami, klemami, zworkami, przy zapalonym motocyklu nie daje żadnych (sic!) objawów. Nie wiadomo nawet gdzie mierzyć prądów :( Stąd pomysł na regel. Pytanie który brać...

Awatar użytkownika
Rychu
pisarz
pisarz
Posty: 464
Rejestracja: czw 19 lis 2009, 07:28
Model VFR: VFR 800 FI - 98
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gryfino ( okolice Szczecina)

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: Rychu » pn 11 cze 2018, 23:36

Watpie , w mojej 800 fi ładowanie padlo i jechala normalnie.

michaldaw
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: pt 28 sty 2011, 19:32
Imię: Michał
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębno

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: michaldaw » pn 11 cze 2018, 23:56

Regel to daleki strzał, jednak uwalony alternator, dziwne prądy ładowania skłaniają mnie do tego, żeby to wyeliminować. Tak po prostu mieć z głowy. W najgorszym przypadku będę miał zapasowy regulator i diagnostyka będzie trwała dalej. Jakieś sugestie odnoście regulatora (i dalszej diagnozy)?

Awatar użytkownika
masa
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 01 sie 2016, 22:54
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: masa » wt 12 cze 2018, 00:32

Sprawdź masę. Miałem podobny problem aż w końcu motocykl padł na amen. Na postoju jak nie telepało to było ok, tylko ruszyłem i był problem. Okazało się, że poluzowała się śruba od masy przy silniku i w jeździe przerywało.
VFR800 RC46 '00
CBR SC50 '03

Awatar użytkownika
masa
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: pn 01 sie 2016, 22:54
Model VFR: RC46 FI
Imię: Marek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: masa » wt 12 cze 2018, 00:36

A poza tym, co to znaczy dziwne prądy ładowania ? Przy 5k obrotów powinieneś mieć około 14-15V i przy zwiększaniu obrotów nie powinno już wyżej rosnąć. Jak jest inaczej to masz coś z regulatorem.
VFR800 RC46 '00
CBR SC50 '03

michaldaw
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: pt 28 sty 2011, 19:32
Imię: Michał
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębno

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: michaldaw » wt 12 cze 2018, 09:13

Dziwne znaczy rosnące od minimalnej 12.8 do maksymalnej 14.2 z tym, że niezależne od obrotów. Akumulator nowy, sucho ładowany. Podłącze go pod ładowarkę i na czwartek/piątek będę miał też nagranie z pomiaru. W każdym razie właśnie z tego wynika pytanie o regulator. Jakaś sugestia co do wyboru z linków powyżej? Mamy w okolicy 3 takie VFR więc statystycznie rzecz biorąc, nawet jak okaże się, że to nie to, to regulator prawdopodobnie i tak się przyda.

Gdzie szukać tej śruby? Pamiętasz? Sprawdzałem masę przy ramie i tam wygląda ok.

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: Mbwene » wt 12 cze 2018, 09:45

nie znam się ale się wypowiem :)

z tych 3 regulatorów - Tourmax

a najlepiej poszukać od VFR1200, wtedy masz gwarancję spokoju ;)

chociaż z tego co pamiętam w VTECu większym problemem nić regulatory były alternatory. Mierzyłeś napięcia na wyjściu z altka ?
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: K_L_A_M_A » wt 12 cze 2018, 10:36

hej
jak już kiedyś gdzieś opisywałem vfra bracika miała podobne problemy z instalacją również czasami nierówno chodziła. Cały czas coś było nie tak aż w końcu podjechał pod dom, normalnie zgasił ,a wieczorem jak chciał gdzieś podjechać moto już nie zagadało nawet na moment. Była również wybebeszona można powiedzieć że do gołej ramy i to u trzech mechaników - co trwało ponad chyba 2 miesiące o ile dobrze pamiętam. Nikt nie potrafił znaleźć przyczyny. Doginali piny w kostkach, podkładali wszystko: regulator, czujnik za czujnikiem włącznie z kompem i kupa:) Więc poprosił kumpla który przytargał generator oraz oscyloskop cyfrowy :) i usterka była zlokalizowana w niecałą godzinę . Okazało się że kable w wiązce po prostu "przegniły" - gołym okiem nie do znalezienia . Izolacja była ok, nigdzie nie była przetarta. Po wymianie wiązki moto jak nowe :)

seler
teksciarz
teksciarz
Posty: 140
Rejestracja: sob 06 sie 2016, 08:54
Model VFR: RC36II
Imię: Łukasz
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: seler » wt 12 cze 2018, 12:21

Prąd ładowania do nie to samo co napięcie ładowania. :-)
Co to znaczy że napięcie ładowania waha się pomiędzy 12,8 a 14,2V? Przy stałych obrotach? To nie jest normalne.
Sprawdź też prąd ładowania (jeśli masz odpowiedni miernik), powinno być 5-9A przy 5000rpm (vfr 750, pewnie podobnie w 800).

Poprowadź minus z regela do minusa aku i sprawdź ponownie. Jak nic się nie zmieni to poprowadź napięcie z regela bezpośrednio do plusa aku (przez bezpiecznik jakiś ~15A) grubym przewodem.
Rozumiem, że alternator sprawdzony (napięcia międzyfazowe, oporność między uzwojeniami, przejśce do masy?) Jesli tak i nadal napięcie ładowania tak skacze przy stałych obrotach a aku jest sprawne to pewnie uwalony regel.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości