VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
michaldaw
bywalec
bywalec
Posty: 25
Rejestracja: pt 28 sty 2011, 19:32
Imię: Michał
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębno

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: michaldaw » wt 12 cze 2018, 14:51

Mea culpea. Nie doczytałem. Prąd ładowania nie był mierzony, natomiast alternator był jak najbardziej sprawdzany (międzyfazowe sięgające 90-100V @5k rpm) w miarę równe między wszystkimi fazami. Opór też był sprawdzany. Prąd mogę pomierzyć ale nie za długo, bo kabelki będą improwizowane i pewnie jakies 2.5 mm2.

"Wacha się" to znaczy stabilnie i wolno rośnie od 12.8 do 14.2 - spada tylko przy włączeniu odbiorników (np. światła) przy czy po włączeniu i spadku również zaczyna rosnąć, tyle, że, wolniej.

Tak czy inaczej, regel kupie - pytanie czy ten tourmax będzie pasował do VTec z 2002 bo opisany jako 2004+ ?

@K_L_A_M_A
Jak na oscyloskopie wyglądała uszkodzona instalacja? Lecieli kabelek po kabelku?

Awatar użytkownika
SoH
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 64
Rejestracja: wt 30 wrz 2014, 16:22
Model VFR: VTEC, Yama FJR
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Warszawa/Lublin/Świdnik

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: SoH » śr 13 cze 2018, 12:47

michaldaw pisze:
wt 12 cze 2018, 14:51
(...)
"Wacha się" to znaczy stabilnie i wolno rośnie od 12.8 do 14.2 - spada tylko przy włączeniu odbiorników (np. światła) przy czy po włączeniu i spadku również zaczyna rosnąć, tyle, że, wolniej.
(...)
Serwisówka do VTEC'a właśnie podaje, żeby ładowanie mierzyć na włączonych światłach drogowych. Ja ładowanie miałem niby jak ta lala, ale po włączeniu świateł drogowych spadało w okolicę napięcia spoczynkowego akumulatora. Włączenie się wentylatora na chłodnicy powodowało podobny efekt, co w praktyce oznaczyło, że ładowanie miałem tylko w trasie. W jeden sezon zabiłem nowe aku. Okazało się, że miałem spore spadki napięcia w instalacji (nie pamiętam dokładnie gdzie, wydaje mi się że gdzieś na przewodzie minusowym do akumulatora). Po wyczyszczeniu wszystko git. Mogę się turlać w korku a ładowanie jest.
VFR800 V-TEC ABS, rok 2006
FJR1300, rok 2006

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: VFR800 VTec Szarpie w trakcie jazdy

Post autor: K_L_A_M_A » śr 13 cze 2018, 17:22

michaldaw pisze:
wt 12 cze 2018, 14:51

@K_L_A_M_A
Jak na oscyloskopie wyglądała uszkodzona instalacja? Lecieli kabelek po kabelku?
Koleś leci wszystko oscyloskopem ponieważ fajnie sprawdza się takim sprzętem czujniki - sygnały , kable - zwarcia, przerwy, powstałe oporności, dosłownie wszystko - oczywiście jak się wie jak tego użyć:)
wygląda to tak że podaje się na wejście np sinus o amplitudzie 5v - 1 Hz i sprawdza co na wyjściu . Jeżeli wszystko ok to kabel powinien przenieść ten przebieg bez zmian,jeśli coś jest nie tak to przebieg ulegnie zniekształceniu. I lecisz tak jak piszesz kabel po kabelku ...na wejście generator na wyjście oscyloskop. Myślę że zwykłym multimetrem też da radę :) Może nie w takim zakresie jak oscyloskopem ale przerwy, zwarcia oraz wszystko co pomiędzy bez problemu.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości