Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
jan-xr
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 55
Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
Model VFR: 800 v-tec
Imię: jan
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mirsk

Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: jan-xr » wt 12 gru 2017, 16:14

Witam jak w tytule przeróbki ciąg dalszy otóż moto już działa na kompie od fi .A temat zaworów rozwiąże w następujący sposób. Zamiast obudowy z popychaczem w szklance który załącza vtec-a zostanie założona płytka o odpowiedniej grubości i wadze i to w zasadzie powinno wystarczyć . Jak zrobię te płytki to wrzucę jakieś fotki .Natomiast potrzebuję jeszcze uszkodzonego kompa z vtec-a do zrobienia przejściówki bo nie chcę przerabiać oryginalnej instalacji wiec prozba do forumowiczów może ktoś coś takiego posiada.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: emil » wt 12 gru 2017, 18:48

Chcesz z kazdym elementem zakladac nowy temat??

Awatar użytkownika
jan-xr
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 55
Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
Model VFR: 800 v-tec
Imię: jan
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mirsk

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: jan-xr » pn 25 gru 2017, 15:29

Witam na dzień dzisiejszy wygląda to tak moto zrobione :D przejechałem dzisiaj jakieś 130 km i wszystko wygląda ok o wiele płynniej oddaje moc a w zakresie obrotów około 5 czuć że jest wyraznie mocniejszy. Zamienione elementy na foto poniżej.

Awatar użytkownika
jan-xr
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 55
Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
Model VFR: 800 v-tec
Imię: jan
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mirsk

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: jan-xr » pn 25 gru 2017, 15:43

Niestety trzeba było zastąpić cewkofajki zwykłymi cewkami bo komp od fi z nimi nie współpracował .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 421
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: MarcinD » pn 25 gru 2017, 15:58

Mógłbyś opisać całą modyfikację krok po kroku, wykaz części, orientacyjne koszta itp?
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f :twisted:

Awatar użytkownika
jan-xr
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 55
Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
Model VFR: 800 v-tec
Imię: jan
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mirsk

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: jan-xr » pn 25 gru 2017, 17:33

Niema problemu wygląda to tak ; komp z fi , wtyczki (ja kupiłem całą instalacje) i problem był jak go podłączyć do oryginalnych wtyczek więc tymczasowo polutowałem pojedyncze piny do kabli z wtyczką od fi przykleiłem folię na wtyczkę od vtec-a żeby klej nie wszedł do środka powkładałem w odpowiednie miejsca w wtyczce od vtec-a i zalałem klejem (poxipol bezbarwny) i wyszła taka wtyczka .baro sensor (wtyczka) bo vtec takiego nie posiada, cewki zapłonowe. Elementy mechaniczne zrobił mi znajomy na tokarce numerycznej wiec koszt zależy kto za ile ci to zrobi ja zapłaciłem 60zł za wszystko czyli 16 elementów jak będziesz chciał to podam ci wymiary .Kompa podpinasz kolorami bo pasują prawie wszystkie poza dwoma jeden różowy w fi musisz podłączyć do żółto czerwonego w vtec-u a drugi różowy do różowego w vtec-u tyle że są tam dwa i trzeba znależć który on jest połączony z czujnikiem prędkościomierza , dalej w wtyczce od vtec-a są dwa kable biało żółte a w fi jeden trzeba znależć który jest podłączony do czujnika połozenia wału i tam go podłączyć ,potem cewki od fi mają 2 kable wiec podłączasz czarno biały (wspólny na wszystkie cewki) i kolorowy (jak kupisz całą instalację to też kolory są takie same) a zielony zostawiasz tylko cewki muszą mieć masę na obudowie i działa :D .
A co to wydatków to za kompa dałem 80zł,cewki 60 zł instalacja 65zł, baro sensor 25zł, koszty przesyłek i 60 zł tokarz . A co do części mechanicznej to tak jak na foto vfr2 w tej kolejności są zamienione zaworek vtec-a na te dwa elementy z tym że ten przed szklanką został doszlifowany tak aby zachować odpowiedni luz zaworowy z tego co pamiętam to IN-8.90mm a EX-8.70mm to taki było ciekawe że na wszystkich był taki sam luz mimo ze moto ma już 84000km.

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: K_L_A_M_A » śr 27 gru 2017, 16:18

po takim modzie to tylko zostało wjechać motkiem na hamownie aby porównać wykresy mocy i momentu z oryginałem. :D Poza tym mam pytanie odnośnie tych części które toczyłeś, czy były koniecznie ? Czy nie wystarczyłoby zablokować na stałe zaworów vtec'a tak jak to się robi podczas regulacji ?

Awatar użytkownika
jan-xr
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 55
Rejestracja: sob 11 paź 2014, 00:41
Model VFR: 800 v-tec
Imię: jan
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mirsk

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: jan-xr » czw 28 gru 2017, 13:59

Z hamownią to by było fajnie ale tutaj tylko jeden znajomy ma hamownie tyle że nigdy czasu nie ma :disagree a co do zablokowania zaworków to trzeba by włożyć tam jakiś dodatkowy bolec bardzo możliwe że było by ok ale to dodatkowa waga ruchomej części i pytanie czy sprężyna by nadążyła z odbiciem a element który teraz jest w łożony jest 6gram lżejszy.

Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 612
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: Hefajstos » śr 03 sty 2018, 14:52

Ale silnik zostął z Vteca' czy z rocznika 98-01 dałes i odłaczyłaes dołączane zawory?

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Przeróbka vfr vtec na fi cią dalszy

Post autor: K_L_A_M_A » czw 04 sty 2018, 22:06

Hefajstos pisze:
śr 03 sty 2018, 14:52
Ale silnik zostął z Vteca' czy z rocznika 98-01 dałes i odłaczyłaes dołączane zawory?
A to były w modelach przed vitkiem silniki w vfr z dołączanymi zaworami? bo wydawało mi się że to właśnie tylko vtec taki patent jako pierwszy posiada:)
Przecież kolega napisał że przerabiał zawory vtecowe :) Na zdjęciach też ładnie widać , oj ktoś chyba jeszcze nie wrócił na ziemie po :D Sylwestrze

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości