Problem z HISS i stacyjką
- Rasta
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 30 wrz 2015, 14:24
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Problem z HISS i stacyjką
Witam
Mam problem z stacyjką i systemem HISS.
W tamtym roku odcinało mi zapłon podczas jazdy, jedyne co zauważyłem to, że zapala się kontrol od HISSa,
a działo się to tylko po przejeździe przez jakieś wertepy. Naprawiłem ten problem dokręcając śruby od stacyjki.
Problem znikł na jakąś chwilę, ale w tym roku powrócił. Dokładnie to samo plus brak możliwości odpalenia motocykla,
ponieważ po przekręceniu stacyjki na on i przełączeniu killswitcha na on nie zapalała się kontrolka HISSa, która gasła po chwili
i wtedy można odpalić moto. Stacyjkę zdemontowałem, rozkręciłem częściowo ponieważ nie miałem torxa z dziurą, wyczyściłem trochę
i już zaczęła lepiej działać. Stacyjkę zabrałem do znajomego który mówił że ma takie klucze, ale nie miał i pojechał do swojego kolegi,
czyli krótko nie widziałem czyszczenia i stanu elektroniki. Podobno była stasznie brudna. Po kilku dziesięciu próbach zamontowałem ją spowrotem.
Dziasiaj podczas jazdy problem wrócił i wiem że to ewidentnie stacyjka ponieważ po energiczny ruchu kiere w prawo, lewo kontrolka HISS się zapala i gaśnie po czym mogę odpalić moto. Podobno jakieś piny mogły się wytrzeć, można je przelutować czy coś innego??
Zna ktoś rozwiązanie tego problemu oprócz wymiany stacyjki??
Z góry dziekuję za info
Mam problem z stacyjką i systemem HISS.
W tamtym roku odcinało mi zapłon podczas jazdy, jedyne co zauważyłem to, że zapala się kontrol od HISSa,
a działo się to tylko po przejeździe przez jakieś wertepy. Naprawiłem ten problem dokręcając śruby od stacyjki.
Problem znikł na jakąś chwilę, ale w tym roku powrócił. Dokładnie to samo plus brak możliwości odpalenia motocykla,
ponieważ po przekręceniu stacyjki na on i przełączeniu killswitcha na on nie zapalała się kontrolka HISSa, która gasła po chwili
i wtedy można odpalić moto. Stacyjkę zdemontowałem, rozkręciłem częściowo ponieważ nie miałem torxa z dziurą, wyczyściłem trochę
i już zaczęła lepiej działać. Stacyjkę zabrałem do znajomego który mówił że ma takie klucze, ale nie miał i pojechał do swojego kolegi,
czyli krótko nie widziałem czyszczenia i stanu elektroniki. Podobno była stasznie brudna. Po kilku dziesięciu próbach zamontowałem ją spowrotem.
Dziasiaj podczas jazdy problem wrócił i wiem że to ewidentnie stacyjka ponieważ po energiczny ruchu kiere w prawo, lewo kontrolka HISS się zapala i gaśnie po czym mogę odpalić moto. Podobno jakieś piny mogły się wytrzeć, można je przelutować czy coś innego??
Zna ktoś rozwiązanie tego problemu oprócz wymiany stacyjki??
Z góry dziekuję za info
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: Problem z HISS i stacyjką
Podejrzewam że jeden z przewodów jest urwany w środku w izolacji ( od stacyjki ).
Sprawdź przewody od stacyjki do kostki
Sprawdź przewody od stacyjki do kostki
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- Rasta
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 30 wrz 2015, 14:24
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z HISS i stacyjką
Sprawdzilem przewody wszyatkie sa ok.
Teraz po wyczeszczenii wogole nie reaguje i nie moge odpalic moto.
Ma ktos jakis pomysl ????
Teraz po wyczeszczenii wogole nie reaguje i nie moge odpalic moto.
Ma ktos jakis pomysl ????
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Problem z HISS i stacyjką
a antena do hissa jest dobrze podłączona? to pewnie taki pierścień wokół stacyjki odczytujący kluczyk, jak będzie słaby styk to może wariować.
- Rasta
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 30 wrz 2015, 14:24
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z HISS i stacyjką
Znaalzlem problem w nagromadzonej wodzie w oslonach od przelocznikow na kierownicy tzn start/stop i odrazu problem znikl po usunięciu wody.
Niestety po zrobie 500km bez jakichkolwiek oznak nagle sytuacja sie powtorzyla i moto musial wrocic z bieszczad na lawecie
Postanowilem rozebrac moto i poprosilem o ponoc elektryka. Jak dowien się co i jak to napisze.
Antena jest sprawna i działa.
Niestety po zrobie 500km bez jakichkolwiek oznak nagle sytuacja sie powtorzyla i moto musial wrocic z bieszczad na lawecie
Postanowilem rozebrac moto i poprosilem o ponoc elektryka. Jak dowien się co i jak to napisze.
Antena jest sprawna i działa.
- Niron
- klepacz
- Posty: 657
- Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemień
Re: Problem z HISS i stacyjką
I co znalazł elektryk coś? Bo i u mnie zaczął pojawiać się problem, z załączeniem hiss, ale jak zaskoczy to działa do póki nie wyłączę moto, później znowu jak ze chce zaskoczy, albo dopiero za którymś razem
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
- Niron
- klepacz
- Posty: 657
- Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemień
Re: Problem z HISS i stacyjką
A ja właśnie wróciłem od moto, bo jak podali to jeździ, więc było ok, myślałem nawet że się naprawiło , ale jak wprowadzałem do garażu i zgasiłem, to pojawił się kolejny objaw, mianowicie, kontrolka od hiss zaczęła szybko migać i po kilku sekundach zaskoczyło i dało się moto odpalić i tak 2x za koleją się zrobiło, o co to może chodzić, dodam że zmieniłem aku, bo wczoraj miałem z nim problemy i też raz jak pamiętam na starym aku, był motyw z tą kontrolką.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
- Rasta
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 30 wrz 2015, 14:24
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z HISS i stacyjką
Hejka,
Można powiedzieć że częściowo naprawiłem Vifke.
Problem z odpalanie został rozwiązany tzn nie mam problemu już z odpaleniem motocykla, ale podczas jazdy mi przerywa, tzn. gaśnie i się odpala jak mam odkręconą manete, a jak nie mam odkręconej manety to tylko gaśnie.
historii ciąg dalszy:
Oddałem moto do elektryka, który znalazł najpierw źle połączoną masę w dwóch miejscach i poprawił, ale to nic nie zmieniło.
Podczas dalszych poszukiwań znalazł zwarcie na kostce między alternatorem a regulatorem napięcia. Kostka z zewnątrz wyglądała jak nówka sztuka nie śmigana, ale po rozpięciu była spalona na maksa tzn spięcie było między główny pinem a sterowniczym (tak się tylko domyślam, bo najgrubszy pin był najbardziej spalony).
https://naforum.zapodaj.net/70a84e4825ba.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/f4a8a63f31b7.jpg.html
Kostka została wycięta i kable zlutowane na stałe, problem znikł tzn, można odpalać motocykl bez problemu.
Teraz moto jeździ ale gaśnie, czyli pół sukces.
Moto gaśnie w specyficznych warunkach:
- na wysokim biegu i przy niskich obrotach jak maneta pójdzie na maxa przy wyprzedzaniu to wtedy odcina, po czym włącza się
- jak przód moto jest wysoko i kończy się już bieg, czyli też przy dowaleniu na maxa mocy
- jak jestem złożony nisko w łuku,wychodzę z niego i odkręcam manetę do końca
- jak dojeżdżam do czerwonego światła i się dohamowuję z wciśniętym sprzęgłem to tylko gaśnie
Dzisiaj byłem u znajomego mechanika samochodowego i powiedział mi że to może być wina przekaźnika pompki paliwa, bo elektryki nie tracę,
a wracając na rezerwie ciągle gasła mi maleńka,po czym pojechałem na stację benzynową, zalałem do pełna i jak wracałem dałem do ostro do pieca
i dopiero jak odpuściłem i puściłem manete to moto zgasło.
Mam dwa pytania:
- czy to rzeczywiście może być ten przekaźnik ??
- co może spowodować odcięcie zapłonu w motocyklu - nie patrząc na mają sytuacje - tzn co jest odpowiedzialne za odcięcie zapłonu ??
z góry dziękuję za pomoc
Można powiedzieć że częściowo naprawiłem Vifke.
Problem z odpalanie został rozwiązany tzn nie mam problemu już z odpaleniem motocykla, ale podczas jazdy mi przerywa, tzn. gaśnie i się odpala jak mam odkręconą manete, a jak nie mam odkręconej manety to tylko gaśnie.
historii ciąg dalszy:
Oddałem moto do elektryka, który znalazł najpierw źle połączoną masę w dwóch miejscach i poprawił, ale to nic nie zmieniło.
Podczas dalszych poszukiwań znalazł zwarcie na kostce między alternatorem a regulatorem napięcia. Kostka z zewnątrz wyglądała jak nówka sztuka nie śmigana, ale po rozpięciu była spalona na maksa tzn spięcie było między główny pinem a sterowniczym (tak się tylko domyślam, bo najgrubszy pin był najbardziej spalony).
https://naforum.zapodaj.net/70a84e4825ba.jpg.html
https://naforum.zapodaj.net/f4a8a63f31b7.jpg.html
Kostka została wycięta i kable zlutowane na stałe, problem znikł tzn, można odpalać motocykl bez problemu.
Teraz moto jeździ ale gaśnie, czyli pół sukces.
Moto gaśnie w specyficznych warunkach:
- na wysokim biegu i przy niskich obrotach jak maneta pójdzie na maxa przy wyprzedzaniu to wtedy odcina, po czym włącza się
- jak przód moto jest wysoko i kończy się już bieg, czyli też przy dowaleniu na maxa mocy
- jak jestem złożony nisko w łuku,wychodzę z niego i odkręcam manetę do końca
- jak dojeżdżam do czerwonego światła i się dohamowuję z wciśniętym sprzęgłem to tylko gaśnie
Dzisiaj byłem u znajomego mechanika samochodowego i powiedział mi że to może być wina przekaźnika pompki paliwa, bo elektryki nie tracę,
a wracając na rezerwie ciągle gasła mi maleńka,po czym pojechałem na stację benzynową, zalałem do pełna i jak wracałem dałem do ostro do pieca
i dopiero jak odpuściłem i puściłem manete to moto zgasło.
Mam dwa pytania:
- czy to rzeczywiście może być ten przekaźnik ??
- co może spowodować odcięcie zapłonu w motocyklu - nie patrząc na mają sytuacje - tzn co jest odpowiedzialne za odcięcie zapłonu ??
z góry dziękuję za pomoc
- Rasta
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 30 wrz 2015, 14:24
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z HISS i stacyjką
Niron to masz prawdopodobnie to co ja, czyli albo zwarcie w rejonach regulatora albo walnięty regulator.
Ja wymieniłem już aku dwa razy. Za pierwszym razem myślałem, że kupiłem moto z starym aku, za drugim razem myślałem,
że kupiłem dziadowski aku i się zjeb....ł po roku użytkowania. Prawda była taka że aku był ciągle niedoładowany,
albo przez spięcie na kostce dostawał w ostro w tyłek i padał.
Dodam że po wymianie aku problem z elektryką znikał i wszystko było super
Ja wymieniłem już aku dwa razy. Za pierwszym razem myślałem, że kupiłem moto z starym aku, za drugim razem myślałem,
że kupiłem dziadowski aku i się zjeb....ł po roku użytkowania. Prawda była taka że aku był ciągle niedoładowany,
albo przez spięcie na kostce dostawał w ostro w tyłek i padał.
Dodam że po wymianie aku problem z elektryką znikał i wszystko było super
- Rasta
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 30 wrz 2015, 14:24
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Problem z HISS i stacyjką
Problem rozwiązany
Upalony/pękniety/przerwany kabel od wiązki przy samej kostce do kompa.
Zdjęcie wrzucę jutro.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
Upalony/pękniety/przerwany kabel od wiązki przy samej kostce do kompa.
Zdjęcie wrzucę jutro.
Pozdrawiam i dziękuję za pomoc
- Niron
- klepacz
- Posty: 657
- Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemień
Re: Problem z HISS i stacyjką
a ja mam takie pytanko bo się w końcu dobrałem do swojego hissa, czy taki oto stan rzeczy może powodować to że hiss żyje własnym życiem?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
- Niron
- klepacz
- Posty: 657
- Rejestracja: ndz 08 lut 2015, 23:20
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Siemień
Re: Problem z HISS i stacyjką
kurde problem, wziąłem drugi hiss od innej vfr i dalej nic nie działa, ja już nie wiem co robić, sprawdziłem kostkę od anteny i jak sprawdziłem wszystkie kable i prąd przepływa, może być problem w tym, że jak sprawdzałem prąd na kablu żółto czerwonym, to prą był w każdym innym kablu przy kompie? tak powinno być czy jednak gdzieś się może okazać że wiązka jest walnięta? jest jakiś przekaźnik od hiss? bo kontrolka wcale się nie zapala.
„If everything seems under control you’re just not going fast enough”
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
CB 500 -> CBR 600 F3 -> VFR 800 FI
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości