VFR gaśnie
VFR gaśnie
Witam.
Mam problem ze swoją Hondą.
Dzisiaj jak wracałem , już przy garażu... zgasła - w czasie jazdy.
Było z górki, więc dojechałem na zgaszonym silniku.
Potem ją postawiłem, otworzyłem garaż i... odpaliła. To pomyślałem że się przejadę i sprawdzę czy ok., no i 500 m od garażu zgasła. W pewnym momencie zacząłem się bawić włącznikiem zapłonu i chyba rozłożyłem stopkę, trochę pokręciłem, raptem przy zegarach zaczęło coś tykać i migać kontrolka Fi.Cofnąłem kluczyk, jeszcze raz rozruch i jakoś załapała. Dojechałem.
Nie pamiętam czy jak nie chciała odpalić to włączała się pompka, ale wydaje mi się, że tak.
Teraz kontrolka Fi się nie pali.
Nie wiem czy to może mieć związek, ale rezerwa mi zaczęła mrugać już przy garażu - mało paliwa, ale wydaje mi się, że nie na tyle mało żeby od tego gasł - jak poruszam na boki to bulgocze i widać paliwo przez korek.
Wiem że to mało informacji, ale może ktoś miał taki objaw i mógłby mnie naprowadzić.
Honda VFR VTEC
Mam problem ze swoją Hondą.
Dzisiaj jak wracałem , już przy garażu... zgasła - w czasie jazdy.
Było z górki, więc dojechałem na zgaszonym silniku.
Potem ją postawiłem, otworzyłem garaż i... odpaliła. To pomyślałem że się przejadę i sprawdzę czy ok., no i 500 m od garażu zgasła. W pewnym momencie zacząłem się bawić włącznikiem zapłonu i chyba rozłożyłem stopkę, trochę pokręciłem, raptem przy zegarach zaczęło coś tykać i migać kontrolka Fi.Cofnąłem kluczyk, jeszcze raz rozruch i jakoś załapała. Dojechałem.
Nie pamiętam czy jak nie chciała odpalić to włączała się pompka, ale wydaje mi się, że tak.
Teraz kontrolka Fi się nie pali.
Nie wiem czy to może mieć związek, ale rezerwa mi zaczęła mrugać już przy garażu - mało paliwa, ale wydaje mi się, że nie na tyle mało żeby od tego gasł - jak poruszam na boki to bulgocze i widać paliwo przez korek.
Wiem że to mało informacji, ale może ktoś miał taki objaw i mógłby mnie naprowadzić.
Honda VFR VTEC
- figaro
- ostry klepacz
- Posty: 2639
- Rejestracja: czw 14 lut 2008, 21:40
- Imię: Tomasz
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Trójmiasto; Rumia
Re: VFR gaśnie
Posprawdzaj połączenia elektryczne, raczej tutaj szukałbym winnego.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
Re: VFR gaśnie
Żeby jeszcze ktoś podpowiedział które... VFRkę mam od niedawna i jeszcze nie wszystko ogarnąłem.
- śliniak290
- klepacz
- Posty: 1842
- Rejestracja: pn 07 cze 2010, 09:41
- Imię: Wojciech
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa - Jelonki
Re: VFR gaśnie
Sam sobie odpowiedziałaś, włącznik zapłonu, włącznik od stopki, posprawdzać podłączenia do zbiornika.
Przewody od stacyjki, czy nie są przetarte
Przewody od stacyjki, czy nie są przetarte
Najpierw naucz śmiać się z siebie , a potem śmiej się z innych !!!
- adrianoo
- pisarz
- Posty: 420
- Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
- Imię: Adrian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Józefosław
Re: VFR gaśnie
Sprawdz połączenie od stacyjki ( prawa strona nad chłodnicą -trzy pinowa kostka) jak nie to, to popatrz po lewej stronie dwie duże kostki - tam szukaj. No i jak koledzy radzą przejżyj kable czy coś nie przetarte.
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"
Re: VFR gaśnie
Hmmm... zaczyna się robić grubo:
Oto fotki niektórych elementów przy akumulatorze:
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0326.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0327.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0329.jpg <---- to wygląda masakrycznie - czy to jest jakaś uniwersalna kostka do kupienia wszędzie, czy wynalazek Hondy ? Przy akumulatorze są 2 bezpieczniki 30A. Tak ma być ? Wydaje mi się że jeden z nich powinien mieć 10A, ale może mi się coś przyśniło.
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0338.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0339.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0340.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0341.jpg
A jeszcze przy okazji takie lamerskie pytanie.
Z lewej strony zbiornika zauważyłem taki wężyk:
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0346.jpg
a z prawej taki:
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0342.jpg
One nie powinny być jakoś połączone ??
Oto fotki niektórych elementów przy akumulatorze:
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0326.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0327.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0329.jpg <---- to wygląda masakrycznie - czy to jest jakaś uniwersalna kostka do kupienia wszędzie, czy wynalazek Hondy ? Przy akumulatorze są 2 bezpieczniki 30A. Tak ma być ? Wydaje mi się że jeden z nich powinien mieć 10A, ale może mi się coś przyśniło.
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0338.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0339.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0340.jpg
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0341.jpg
A jeszcze przy okazji takie lamerskie pytanie.
Z lewej strony zbiornika zauważyłem taki wężyk:
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0346.jpg
a z prawej taki:
http://dideveloper.vipserv.org/honda/IMAG0342.jpg
One nie powinny być jakoś połączone ??
- adrianoo
- pisarz
- Posty: 420
- Rejestracja: pt 25 mar 2016, 18:41
- Imię: Adrian
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Józefosław
Re: VFR gaśnie
Słabo to wygląda.
Po pierwsze masz do sprawdzenia wszystkie kostki i polączenia msowe - czyścić, czyścić, czyścić. ( możesz mieć duże opory n minusie , stąd wyższa temp. i potopione kostki
Dalsze czynniści to wymiana popalonych-potopionych kostek.
Tak czy owak cała instalacja do przeglądu - kabel po kablu.
Po pierwsze masz do sprawdzenia wszystkie kostki i polączenia msowe - czyścić, czyścić, czyścić. ( możesz mieć duże opory n minusie , stąd wyższa temp. i potopione kostki
Dalsze czynniści to wymiana popalonych-potopionych kostek.
Tak czy owak cała instalacja do przeglądu - kabel po kablu.
jeden z nich powinien być zapasem jak się nie myle.DanielI pisze:Przy akumulatorze są 2 bezpieczniki 30A. Tak ma być ?
"braku chemii fizyką nie nadrobisz"
- Klarkson
- pisarz
- Posty: 366
- Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czestochowa
- Kontakt:
Re: VFR gaśnie
Na zdjęciach tragedii strasznej nie ma.
Zaczyna Ci się topić gniazdo bezpiecznika, bo masz luz między wsuwkami a samym bezpiecznikiem.
Kup za grosze kontakt spray do elektryki. Oczyść wszystkie gniazda bezpieczników i podoginaj gdzie tylko się da wsuwki, żeby bezpieczniki wchodziły z oporem.
Przekaźnik rozrusznika wygląda na zdrowy - wymaga wyczyszczenia.
Sprawdź koniecznie wtyczki alternatora dochodzące do regulatora napięcia.
Na koniec odprowadzenie masy do ramy / czy nie ma luzu.
Po wszystkim sprawdź ładowanie jakie masz na akumulatorze (prawidłowo ~14,4V - 5000rpm)
Zaniedbaną masz instalację i tyle.
Przewód gumowy, który ewidentnie jest rozpięty, sprawdź wg rysunków w serwisówce gdzie ma iść.
Zaczyna Ci się topić gniazdo bezpiecznika, bo masz luz między wsuwkami a samym bezpiecznikiem.
Kup za grosze kontakt spray do elektryki. Oczyść wszystkie gniazda bezpieczników i podoginaj gdzie tylko się da wsuwki, żeby bezpieczniki wchodziły z oporem.
Przekaźnik rozrusznika wygląda na zdrowy - wymaga wyczyszczenia.
Sprawdź koniecznie wtyczki alternatora dochodzące do regulatora napięcia.
Na koniec odprowadzenie masy do ramy / czy nie ma luzu.
Po wszystkim sprawdź ładowanie jakie masz na akumulatorze (prawidłowo ~14,4V - 5000rpm)
Zaniedbaną masz instalację i tyle.
Przewód gumowy, który ewidentnie jest rozpięty, sprawdź wg rysunków w serwisówce gdzie ma iść.
Klarkson
- Rasta
- bywalec
- Posty: 25
- Rejestracja: śr 30 wrz 2015, 14:24
- Imię: Łukasz
- województwo: małopolskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: VFR gaśnie
Siemka
Miałem ten sam problem czyli jak jeździłem to VFR gasła, i to w taki sam sposób tzn. były dwa cyknięcia i kontrolka od fi się zapalała i kontrolka kluczyka.
W trzech serwisach nie znaleźli awarii, a awarią były niedokręcone śrubki.
Sprawdź czy masz dobrze dokręcony immobilizer do stacyjki, dwie śruby od dołu.
pozdo
Miałem ten sam problem czyli jak jeździłem to VFR gasła, i to w taki sam sposób tzn. były dwa cyknięcia i kontrolka od fi się zapalała i kontrolka kluczyka.
W trzech serwisach nie znaleźli awarii, a awarią były niedokręcone śrubki.
Sprawdź czy masz dobrze dokręcony immobilizer do stacyjki, dwie śruby od dołu.
pozdo
Re: VFR gaśnie
Sprawa rozwiązana. Regulator napięcia.
Latamy dalej .
Latamy dalej .
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości