Strona 1 z 2

Jak się dostać do żarówki?

: czw 24 sty 2008, 18:56
autor: Daniel
Hej! Mam maluteńki problem. Mam chyba spaloną żarówkę podświetlania prędkościomierza.
Chcę ją wymienić i tu pytanie jak do niej się dostać? muszę demontować deskę? Jeśli tak to jak się za to zabrać? Czy raczej plastiki ściągać i od spodu? Chodzi o RC 46.
Z góry dzięki.

: czw 24 sty 2008, 19:21
autor: KolczyK
hmm nie rozbierałem samych zegarów....ale żeby dostać się do zegarów....musisz:

- zdjąć praktycznie całą czachę, żeby to uczynić potrzeba:

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 2131181842

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 2260724002

[ Dodano: 2008-01-24, 19:27 ]
potrzebny będzie imbus chyba 6 i wkrętak krzyżowy

jak odkręcisz wszystko co łączy się po bokach i u góry imbusem, potem z przodu czachy możesz dojrzeć plastikowe takie jakby srubki...ale są to jakby śrubko wtyki, tzn....od tyłu wsadasz paluchy i musisz WYtknąć ten plastik ( od przodu jeśli się je zapina az tyłu się rozchodza na dwie fajery,, Ja nie stety ułamałem, bo się wku łem :lol: lipne miałem, chyba oryginalne hehhe :-) uważaj jak odkręcisz już od stelaża u góry czachę co by Ci nie opadła, lampa jedyne 1000zł używana jeśli dobrze znajdziesz :lol: przy okazji zobaczysz czy czasza ok stelaż i lukniesz za kabelki ;-), plastik, który siedzi wokół zegarów wyjmij na końcu

[ Dodano: 2008-01-24, 19:28 ]
nei zapomnij o odkręceniu lusterek najpierw......tam jest w środku śruba od stelaża.......i pamiętajk o trzymaniu czachy ;-)

[ Dodano: 2008-01-24, 20:03 ]
no dobra na pw juz wszystko wiesz, teraż pokaże fotki tutaj ......

zegary na moto:

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 4027769138

żarówki są w plastikach czerownych i niebieskich, przekręca się plastik i wyjmuje wraz z żarówką, są to zwykłe żarówki o mocy 5W- oznaczenie żarówki E8 :drool

fotka mocowania i żarówki :

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 8433415506

jak widać styki są na plastiku i działa to pod wpływem przekręcenia styków na mikrostyki zegarów 8)

a to fotka zegarów " na sucho " każdy chyba sobie wyobrazi co do czego ;-)

http://picasaweb.google.com/przemyslaw. ... 9021533490

: pt 25 sty 2008, 17:38
autor: Mariano
Możesz odkręcić wypełnienie zegarów i znaleść małego chińczyka z drobnymi łapkami, co by mu tam rączka wlazła i wykręcił żaróweczke ;-)
A tak na poważnie to akurat do żarówki prędkoścomierza ja sie dostałem tylko po odkręceniu wypełnienia wokół zegarów i ochyleniu go góry. Do tych żarówek głębiej bedzie potrzebne rozbieranie tak jak napisał kolega wcześniej. Jak by ci przyszło do głowy tuningować podświetlenie to z góry uprzedzam, że diody nie zdają egzaminu. Ja próbowałem z matowymi diodami koloru niebieskiego (bo normalne śiwecą punktowo i totalnie sie nie nadają) i o ile wyświetlacz i cyferblaty wyglądały super to wskazówka nie była podświetlona wcale.
W nocy miałem ładne niebieskie zegary tylko nie wiedziałem ile jade i na jakich obrotach :lol: więc nie polecam :mrgreen:

: pt 25 sty 2008, 18:47
autor: KolczyK
no tak, tyle, że pocharatać można plastiki ;-) ciężko wyjąć z pod kiery ten plastik niestety, oplata nie tylko zegary ale i jest przykręcany do boczku ;-)dlatego wolę zdejmowac i czachę.....

: pt 25 sty 2008, 23:05
autor: wheelman
A propos zdjec podanych w odpowiedzi. Na jednym widac wiatrak na reglu. Tez tak mialem przez chwile ale zdemontowalem bo stwierdzilem iz regel sie tak mocno nagrzewa, ze wiatraczek z predkoscia obrotowa 2500 nie wplynie na jego temperature. Myslilem sie ? Zakladac spowrotem ?

: pt 25 sty 2008, 23:08
autor: KolczyK
to nie jest zdjęcie mojej......ale ..... Ja założe....jak procesorpwi potrafi elegancko trzymać temperaturę to dalczego ma nie chłodzić relgera jeśli zamontowany jest dobrze. Niektórzy maja takie zdanie....że nie zakładają bo regler i tak gorący będzie i tak ...... Ja zrobię to dla św spokoju swojej posranej psychiki 8)

: pn 28 sty 2008, 22:25
autor: Daniel
No więc dziś , przy okazji wymiany oleju zająłem się też wymianą tej nieszczęsnej żarówki. Przez te pier...one zatrzaski do plastików straciłem tyle nerwów że.... No ale obyło się bez ściągania czaszy. Dostałem się do tej żarówki i okazało się że to 12V/1.7W. Wygląda identycznie jak ta od postojówek ale jak by miała taką samą moc to by było k...wa za proste nie? Zjechałem pół rzeszowa i nigdzie nie dostałem takiej. Za to dostałem taką 2W. Włożyłem i świeci. Ale dwa zatrzaski do plastików zepsułem..... :mad:

: sob 30 sty 2010, 14:56
autor: Panasonix82
A czy wymieniał ktoś już żarówkę w zegarach VTEC-a ?

Nie wiem, czy jest sens się wogoole bawić, ale chciałbym zmienić podświetlenie obrotomierza.
Tylko pytanie... Czy jeżeli zmienie na podświetlenie czerwone to nie bedzie zachodzić na LCD kilometrów i temperatury, czy to są 3 oddzielne komory podświetlania, i np. LCD km i temperatury będzie pomarańczowe-tak jak do tej pory, a cyfry w obrotomierzu czerowniaste :) ?

Pzdr

: sob 30 sty 2010, 15:01
autor: PETER
Masz lekki problem w v-tecu nie ma żarówek są na stałe wlutowane mikro-diody multiled więc zeby zmienić barwę jest trochę zabawy z lutowaniem ;-)

: sob 30 sty 2010, 15:07
autor: Panasonix82
To odpuszczam :)

: pt 05 lut 2010, 12:52
autor: Rychu
przynajmniej sie nie spala 8)

: pn 08 lut 2010, 14:12
autor: DeVeDe
oj zebys sie nie zdziwil... :) zadna zarowka nie jest wieczna.. nawet diody led :)

: śr 10 lut 2010, 17:32
autor: szatan
Prawidłowo zasilana dioda bedzie swiecic 20 lat , jedynie drgania sejsmiczne moga jej zaszkodzić

: śr 10 lut 2010, 20:29
autor: PETER
Prawidłowo zasilana
i u jest pies pogrzebany "regulator"

: śr 10 lut 2010, 21:04
autor: szatan
No tak , jezeli te małe japończyki nie zastosowali stablizatora to sie spali szybko , ja w swojej robiłem podswietlanie lcd ledami przez stabilizator 5V i zadne wachania napiecia im niegroźne , zawsze swiecą tak samo i pracuja na tym samym pradzie. Jezeli honda san tak nie zrobił to szkoda