Cześć wszystkim!
Podejrzewam, że i moją VFRkę dotknęła awaria regulatora napięcia, ale chciałbym poznać Waszą opinię. Opiszę może sytuację: w czasie jazdy zaczął mi się dławić motocykl, po czym zgasł. Nie dało się go uruchomić z elektrycznego startera, ponieważ akumulator się wyładował, więc odpaliłem go "na pych". Wyłączyłem światła, nie używałem kierunkowskazów i tak bez problemów dojechałem do domu. Naładowałem akumulator, następnego dnia, po dwóch godzinach jazdy znowu to samo. Nie ładowałem ponownie akumulatora, pojeździłem pare dni bez świateł i zero problemów. Wczoraj zrobiłem kilka pomiarów na akumulatorze. Napięcie zaraz po uruchomieniu motocykla (około 2,5 tysiąca obrotów), z wyłączonymi światłami: ponad 14V. Kiedy motocykl się rozgrzał i obroty spadły do 1,5 tysiąca, napięcie spadło do 12,65V. Kiedy dodatkowo włączyłem światła to napięcie spadło do 11.55V. Co o tym sądzicie?
Przeglądałem inne wątki i widziałem, że ktoś polecał regulator napęcia firmy tourmax, bądź "polskiej firmy z Rzeszowa".
Znalazłem w necie taki: http://motocyklova.pl/regulator-napieci ... A5CXu20Jt0
Jeśli chodzi o firmę z Rzeszowa to wydaje mi się, że chodzi o tę: [url]http://www.reg_mot.republika.pl/regulatory.htm[/url]
Czy znacie jeszcze jakieś alternatywy godne polecenia?
Problem z ładowaniem, Honda VFR800 fi
- Mbwene
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
- Imię: Przemek
- województwo: wielkopolskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piła
Re: Problem z ładowaniem, Honda VFR800 fi
Regler od VFR 1200
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...
- Falcon
- pisarz
- Posty: 307
- Rejestracja: wt 11 wrz 2012, 21:39
- Imię: Artur
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Problem z ładowaniem, Honda VFR800 fi
Temat o regulatorach już jest i myślę że wystarczy .
Fiu,fiu zaszczekał kot Filemon
-
- teksciarz
- Posty: 134
- Rejestracja: pt 14 paź 2016, 09:45
- Imię: Andrzej
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa/Łomianki
Re: Problem z ładowaniem, Honda VFR800 fi
W tym miesiącu serwis wykonał w mojej VFR800FI 99r. przewinięcie wirnika alternatora i wymieniono regulator napięcia na Tourmaxa . Wydaje mnie się,że coś nie jest w porządku ,bo wraz ze wzrostem obrotów silnika napięcie ładowania maleje , a na wolnych obrotach rośnie. Czasami zapalała mnie się kontrolka FI również po wyjezdzie z serwisu. Obecnie nie zapala się, ale wcześniej też zawsze nie świeciła.
ładowanie bez świateł wolne obroty 14,1V na obrotach spada do 13,7V
ładowanie ze światłami wolne obroty 14,0V na obrotach spada do 13,3V
Może ,któryś z Kolegów wie gdzie jest przyczyna, bo mechanik który wykonał naprawę zdaje się nie bardzo się orientuje
ładowanie bez świateł wolne obroty 14,1V na obrotach spada do 13,7V
ładowanie ze światłami wolne obroty 14,0V na obrotach spada do 13,3V
Może ,któryś z Kolegów wie gdzie jest przyczyna, bo mechanik który wykonał naprawę zdaje się nie bardzo się orientuje
- Falcon
- pisarz
- Posty: 307
- Rejestracja: wt 11 wrz 2012, 21:39
- Imię: Artur
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Piaseczno
Re: Problem z ładowaniem, Honda VFR800 fi
Ja u siebie regler podłączyłem bezpośrednio do aku i ładowanie o 0,5 V więcej . Teraz mam na wolnych ze światłami 14,2 V a na obrotach ok 13,6 V . A wcześniej na obrotach ze światłami jak było 13,2 V to już było dobrze.
Fiu,fiu zaszczekał kot Filemon
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 38 gości