RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
Witam wszystkich.
Zanim przejdę do zagadki, krótkie wprowadzenie. Pomiar na akumulatorze, przy włączonych światłach mijania, pokazuje ok. 12,5V, czyli z grubsza tyle ile sam akumulator przy wyłączonym zapłonie.
Zacząłem dłubać, pomierzyłem rezystancję regulatora, i wyszło że z 7 pomiarów, tylko jeden mieści się w granicach poprawności, reszta pokazuje bzdury kompletne (np. 1500 kΩ). Wniosek oczywisty. Wróciłem do domu i rozpocząłem poszukiwania nowego egzemplarza. Po wpisaniu modelu z mojej sztuki, google wypluło mi... Suzuki TL1000. Zacząłem więc przyglądać się dokładniej temu co mam zamontowane przy zadupku... Sami zobaczcie.
Wszystkie regulatory do VFR750 jakie znalazłem, mają pięć pinów. Ten od TL'a, ma niby dwie wtyczki i 7 pinów, ale widzę że u mnie dwa po dwa przewody są wprowadzone do wtyczki razem, więc ok, to nie problem, ogarniam co z tym zrobić. Zagadką dla mnie jest ten brązowy przewód. Z tego co widzę na moto, idzie on do czujnika tylnego hamulca. Dziwnie to trochę wszystko wygląda, i nie bardzo wiem co z tym począć. Pasuje mi szybko ten regulator ogarnąć, bo motocykl służy mi jako podstawowy środek transportu, a kompletnie teraz nie wiem jak się za to zabrać. Normalnie wstawiłbym do serwisu, ale serwis niestety może mnie przyjąć najwcześniej za 2,5-3 tygodnie .
Ktoś coś pomoże?
Zanim przejdę do zagadki, krótkie wprowadzenie. Pomiar na akumulatorze, przy włączonych światłach mijania, pokazuje ok. 12,5V, czyli z grubsza tyle ile sam akumulator przy wyłączonym zapłonie.
Zacząłem dłubać, pomierzyłem rezystancję regulatora, i wyszło że z 7 pomiarów, tylko jeden mieści się w granicach poprawności, reszta pokazuje bzdury kompletne (np. 1500 kΩ). Wniosek oczywisty. Wróciłem do domu i rozpocząłem poszukiwania nowego egzemplarza. Po wpisaniu modelu z mojej sztuki, google wypluło mi... Suzuki TL1000. Zacząłem więc przyglądać się dokładniej temu co mam zamontowane przy zadupku... Sami zobaczcie.
Wszystkie regulatory do VFR750 jakie znalazłem, mają pięć pinów. Ten od TL'a, ma niby dwie wtyczki i 7 pinów, ale widzę że u mnie dwa po dwa przewody są wprowadzone do wtyczki razem, więc ok, to nie problem, ogarniam co z tym zrobić. Zagadką dla mnie jest ten brązowy przewód. Z tego co widzę na moto, idzie on do czujnika tylnego hamulca. Dziwnie to trochę wszystko wygląda, i nie bardzo wiem co z tym począć. Pasuje mi szybko ten regulator ogarnąć, bo motocykl służy mi jako podstawowy środek transportu, a kompletnie teraz nie wiem jak się za to zabrać. Normalnie wstawiłbym do serwisu, ale serwis niestety może mnie przyjąć najwcześniej za 2,5-3 tygodnie .
Ktoś coś pomoże?
- PETER
- stary wyjadacz
- Posty: 4617
- Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
- Imię: PIOTR
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: PRUSZKÓW
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
ciekawostka bo 36II występował regulator zupełnie inny ze zintegrowanym gniazdem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"
- antek
- pisarz
- Posty: 323
- Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
- Imię: Andrzej
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Jaworzno
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
Pewnie poprzedni właściciel już przerobił , regulator który pokazujesz wygląda dość solidnie może poszukaj takiego samego .
Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
AAAAAA! Znalazłem!
Kurde, jednak kimnięcie się i googlowanie ze świeżą głową, przynosi niezłe efekty.
Okazuje się że to regulator od Kawałsraki ZX9R. http://allegro.pl/zx9r-ninja-99-r-regul ... 57439.html
Ciekawi mnie tylko ten przewód poprowadzony do czujnika tylnego stopu, ale chyba nie będę wnikał, im mniej wiem, tym lepiej śpię.
Podziękował i pozdrówka!
Kurde, jednak kimnięcie się i googlowanie ze świeżą głową, przynosi niezłe efekty.
Okazuje się że to regulator od Kawałsraki ZX9R. http://allegro.pl/zx9r-ninja-99-r-regul ... 57439.html
Ciekawi mnie tylko ten przewód poprowadzony do czujnika tylnego stopu, ale chyba nie będę wnikał, im mniej wiem, tym lepiej śpię.
Podziękował i pozdrówka!
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
Temat wraca jak bumerang. Wymieniony regler niestety długo nie wytrzymał, więc szukam alternatywy. Mam wrażenie że wydech podciągnięty na odległość 3cm od zadupka, może mieć jakiś wpływ na żywotność regulatora u mnie...
Szukam więc porady.
http://www.reg_mot.republika.pl/ Jak z nimi jest? Na niektórych forach ludzie piszą że supcio, mega, pancerniki, tutaj znalazłem kilka słabych opinii.
Myślę też żeby wpiąć się np. w tylną lampę z wiatraczkiem jakimś i zamontować go na regulatorze. Bawił się w to ktoś? Jest sens?
Szukam więc porady.
http://www.reg_mot.republika.pl/ Jak z nimi jest? Na niektórych forach ludzie piszą że supcio, mega, pancerniki, tutaj znalazłem kilka słabych opinii.
Myślę też żeby wpiąć się np. w tylną lampę z wiatraczkiem jakimś i zamontować go na regulatorze. Bawił się w to ktoś? Jest sens?
-
- Posty: 6
- Rejestracja: śr 14 sty 2015, 20:39
- Imię: Grzesiek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
Sprawdziłeś instalację przed wymianą regulatora. Weź instrukcję i sprawdź uzwojenia alternatora, napięcia i oporność. Zobacz czy wtyczka przy przekaźniku rozrusznika nie jest stopiona. Wyczyść wszystkie wtyczki. Po wymianie regulatora sprawdziłeś ładowanie?
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
Altka mi sprawdzali w serwisie i było ok, złącza też przeglądnąłem i wyczyściłem, po wymianie regulatora ładowanie było ok. Nie wykluczam też że kupiłem trefny regulator, bo na szybkości kupiłem używkę. Teraz już chcę kupić coś pewniejszego, dlatego rozpatruję ten z linku, albo tourmaxa. Ten z linku ma dla mnie dwie istotne zalety - jest tańszy i do producenta mam 3km .
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
Ok, dopytałem pana producenta tych rzeszowskich regulatorów, i zaskakująco uczciwie przyznał że jego produkty w VFR nie dają rady. Szacun dla gościa za bycie fair, pindol w oko Hondzie .
Szukam więc zamiennika. Wiele razy pojawiał się temat Ducati Energia. Będzie taki?
http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 98254.html
Szukam więc zamiennika. Wiele razy pojawiał się temat Ducati Energia. Będzie taki?
http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 98254.html
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
Do Twojej to DucatiEnergia robiło chyba najlepsze i pewnie to jeszcze da się dostać, sam taki miałem, mając moto przez 5 lat, ale czy to ten..? Wygląda podobnie, na opisie piszą że tak.
-
- bywalec
- Posty: 42
- Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
- Imię: Darek
- województwo: podkarpackie
- Płeć: Mężczyzna
Re: RC36II - zagadka z padniętym regulatorem
Rozważam jeszcze dwie opcje.
Gdzieś na forum VFRworld, czytałem że kolesie zapinają regulatory od R1 po 2004 roku chyba. Ponoć są zbudowane na MOSFETach zamiast tyrystorów, i (znów) ponoć, są dużo wytrzymalsze.
Mowa o tym ustrojstwie: http://allegro.pl/yamaha-r1-rn12-04-06r ... 43506.html
Bardzo też polecają Shindengen FH020AA, ale jego nigdzie u nas nie znalazłem, trafiłem jedynie FH020CA, ale nie mam pojęcia jaka jest różnica.
http://allegro.pl/bmw-s1000r-k47-regula ... 71600.html
Mózg mi już puchnie od tego, z rowerem było jakoś łatwiej...
EDIT:
O, i jeszcze FH19 kolesie też montowali gdzieś widziałem.
http://allegro.pl/regulator-napiecia-do ... 38248.html
Przy okazji znalazłem taką tabelę:
Gdzieś na forum VFRworld, czytałem że kolesie zapinają regulatory od R1 po 2004 roku chyba. Ponoć są zbudowane na MOSFETach zamiast tyrystorów, i (znów) ponoć, są dużo wytrzymalsze.
Mowa o tym ustrojstwie: http://allegro.pl/yamaha-r1-rn12-04-06r ... 43506.html
Bardzo też polecają Shindengen FH020AA, ale jego nigdzie u nas nie znalazłem, trafiłem jedynie FH020CA, ale nie mam pojęcia jaka jest różnica.
http://allegro.pl/bmw-s1000r-k47-regula ... 71600.html
Mózg mi już puchnie od tego, z rowerem było jakoś łatwiej...
EDIT:
O, i jeszcze FH19 kolesie też montowali gdzieś widziałem.
http://allegro.pl/regulator-napiecia-do ... 38248.html
Przy okazji znalazłem taką tabelę:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości