Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
marcincurly
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
Imię: Marcino
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: marcincurly » czw 09 cze 2016, 16:37

Panowie,
mieliście rację co do akumulatora te 12,5V dla akumulatora to za mało aby VFR-ka działała prawidłowo.
Zmieniony na nowy akumulator, sprawił, że problem z tykającym przekaźnikiem znikł, kierunkowskazy działają.
Nie myślałem, że taka różnica w wartościach odgrywa taką wielką rolę.
Na tym etapie Dziękuję Wam i proszę o dodatkowe wskazówki.

Ale nie załącza się pompa paliwa.
-po przekręceniu zapłonu gaśnie kontrolka Fi
-pompa sprawna- po podłączeniu na krótko z akumulatora działa.
-kabel zasilający pompę nie ma napięcia, ten od poziomu paliwa ma 4,8V
- na przekaźniku tym z prawej strony za dupka jest napięcie tylko na dwóch konektorach na pozostałych dwóch nie ma
-bezpieczniki całe
:) ?
Ostatnio zmieniony czw 09 cze 2016, 16:42 przez marcincurly, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: emil » czw 09 cze 2016, 16:40

No to to jest ta druga rzecz, która buczy pod zegarami.
Zdejmuj szybę i licznik, powinieneś się tam dostać do przekaźników, najlepiej spraw, aby właśnie buczały a znajdziesz problem ;) ewentualnie czerwony knefel na prawej manetce.

Awatar użytkownika
marcincurly
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
Imię: Marcino
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: marcincurly » czw 09 cze 2016, 16:46

emil pisze:No to to jest ta druga rzecz, która buczy pod zegarami.
Pod zegarami już nie buczy
-rozrusznik działa
-światła działają
-kierunki też
A czy podczas rozruchu, normalnym jest pojedyńcze cyknięcie w przekaźnik ten od rozrusznika?

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: emil » czw 09 cze 2016, 16:54

Jak naciskasz przycisk rozrusznika no to przekaźnik powinien wtedy podać prąd na rozrusznik ;) więc tak.
Zobacz więc prawy przełącznik zapłonu, lubi się wysypać.

Awatar użytkownika
marcincurly
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
Imię: Marcino
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: marcincurly » czw 09 cze 2016, 19:17

Nie wiem czy się dobrze rozumiemy,
Emil rozrusznik kręci silnikiem...
tylko ta pompa paliwa się nie załącza.
Dobra sprawdzę ten przełącznik zapłonu

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: emil » czw 09 cze 2016, 19:58

Ja Ciebie rozumiem ;)
rozrusznik ma swój przycisk, a cały zapłon i zasilanie cewek, wtrysków swój. Czerwony. Zdarza się, że z brudu nie działa, albo coś się przypiecze/odpadnie. Skoro błędów nie wywala, to zapewne coś przy nim. Ewentualnie masa pod bakiem w wiązce głównej - pomierz napięcie nie na pinach tej kostki, tylko między plusem na niej a ramą. Wyeliminujesz problem z masą.

Awatar użytkownika
marcincurly
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
Imię: Marcino
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: marcincurly » czw 09 cze 2016, 20:04

przełącznik wydaję się być ok- czysty, nic w nim nie jest urwane.
Nie mam napięcia na kostce którą wpina się do pompy pod bakiem.
przykładam miernik i przełączam ten przełącznik czerwony z prawej.
Na przekaźnikach prąd jest. hmmm...
Mówisz może masa.... pod bakiem.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: emil » czw 09 cze 2016, 21:08

Mierzysz napięcie, czyli różnicę potencjałów. Jeśli jesteś pewien, że plus jest podawany, to brakuje masy. Albo na kostce zbiorczej, albo w którejkolwiek, gdzie tylko jest ta masa łączona.

Awatar użytkownika
marcincurly
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
Imię: Marcino
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: marcincurly » pt 10 cze 2016, 17:39

wykonałem takie oto pomiary w spoczynku.
aku- 12,7
jeśli chodzi o kostkę ta od strony regulatora to jest tam napięcie 12,6
w przekaźnikach : ten od zbiorniczka p.hamulcowego na jednej parze konektorów 12,5 i na drugiej parze 12,2
dalszy przekaźnik ten koło prawego seta pokazuje na jednej parze konektorów 12,5, na drugiej 0 ( Tu plus jest bo żarówka świeci się po dodaniu masy z ramy) więc chyba brakuje masy.
dodam, że napięcie wskakuje podczas przełączania włącznika( czerwonego)
kostka pod bakiem ta od pompy 0
kostka pod bakiem od prawdopodobnie wskaźnika poziomu paliwa 4,8
Zrobiłem mały test:
I Problem jest chyba rzeczywiście "masowy", bo po podaniu masy z ramy do kostki przekaźnika, tego koło seta prawego, pompa się załączy ale nie zgaśnie. Tak jak to się dzieje prawidłowo po włączeniu zapłonu.
Nie rozumiem gdzie szukać, może prościej przekazane wskazówki mi pomogą :)

Awatar użytkownika
marcincurly
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
Imię: Marcino
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: marcincurly » pt 10 cze 2016, 19:52

skąd idzie sygnał, że pompa gaśnie po kilku sek?

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: TomTox » pn 13 cze 2016, 11:19

Pompa gaśnie w momencie załadowania paliwa do wtrysków więc ten sygnał idzie z samego sterowania wtryskami. Wydaje mi się że masz ciągle problem z masowym połączeniem w motocyklu, nigdzie chyba nie napisałeś o zbiorczej kostce i o poprawieniu styków w tamtym miejscu. Szukaj prostokątnego zgrubienia w instalacji w okolicy regulatora napięcia, rozbierz tą kostkę i podociskaj wszystkie styki. Spróbuj też ewentualnie pociągnąć masę grubym kablem od minusa akumulatora do ramy, jeśli Twój problem zniknie to wtedy na pewno problem jest gdzieś w masowym połączeniu.

Awatar użytkownika
marcincurly
bywalec
bywalec
Posty: 32
Rejestracja: pn 03 lis 2014, 09:44
Imię: Marcino
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: marcincurly » pn 13 cze 2016, 20:59

Brak masy- to prawda.A dokładnie brak masy na przekaźniku pompy.
Masa do przekaźnika jest podawana w/g serwisówki przed moduł zapłonowy.
Test modułu na innym motocyklu pokazał , że komputer jest do wymiany.
Sprawę naświetlił testował m.in nasz forumowy kolega piotrek_vfr którego mam w swoim zasięgu.
Więc, sprawa wyjaśniona, pozostaje wymienić moduł.
Dziękuję, TomTox-owi, Emilowi za zainteresowanie i za chęć udzielenia wskazówek.
A cała reszta naszej społeczności VFR niech dba o swoje akumulatory.
THE END

adam.ada
pisarz
pisarz
Posty: 494
Rejestracja: sob 17 paź 2009, 23:24
Imię: Adam
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: W-wa Ursynów

Re: Tykanie, bezpieczników podczas próby odpalenia

Post autor: adam.ada » pn 11 lip 2016, 21:07

U mnie okazało się, że winnym tykania przekaźnika był akumulator. Niech Was nie zwiedzie fakt , jak mnie, tyka a nie resetuje zegarka.
Adam

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości