Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
PawełH
Posty: 1
Rejestracja: czw 02 cze 2016, 14:10
Imię: Paweł
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

Post autor: PawełH » czw 02 cze 2016, 15:08

Witam
Po wizycie w "powitalni" przechodzę do sedna sprawy :)
Moja VFR RC46 '98r. w listopadzie zeszłego roku miała awarię. Już piszę jak to wyglądało.
Normalny dzień, bez upałów, bez deszczu, podczas wyprzedzania i przy obrotach w okolicy 7 - 7,5 tyś motocykl nagle przestał pracować. Zgasł silnik, brak prądu. Generalnie motor nie odpowiadał, dlatego musiałem zabrać go do garażu na przyczepie. Już na miejscu znalazłem przepalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa oraz wtrysku. Wymieniłem na dobry, zatem próba odpalenia. Przekręcam kluczyk, prąd wrócił. Wciskam "killswitch" i.... wywala ten sam bezpiecznik.
Chwila zastanowienia, konsultacja z bardziej doświadczonym kolegą i trop idzie w stronę pompy paliwa. Całkiem możliwe, że jeśli się zatarła, będzie wywalać ten właśnie bezpiecznik, prawda? Wymianiłem pompę na sprawną (przed zamontowaniem sprawdziłem) i dalej to samo! Znowu wywala bezpiecznik 20A od pompy paliwa oraz wtrysku.
Co jest grane? Może mieliście podobne doświadczenia? Moto rozebrąłem z plastików żeby zobaczyć stan kabli, ale nie są poprzecierane. Wszystko wygląda na dobrze zaizolowane, bez uszczerbków oraz przetarć. Gdzie może leżeć problem? Gdzie zacząć sprawdzać? Moto w 2013 roku miał wymieniony regulator napięcia, ponieważ stary odmówił posłuszeństwa. Czy tutaj może leżeć problem?
Nie będę ukrywał, że jeśli chodzi o prąd to można powiedzieć, że nie znam się kompletnie :) no, potrafię zmieżyć napięcie w akumulatorze miernikiem, ale nic bardziej skomplikowanego.
Pytam Was i proszę o pomoc, ponieważ już kilka osób odmówiło mi "warsztatu" zasłaniając się brakiem czasu lub brakiem kompeterncji (jeśli chodzi o elektrykę motocyklową). Jeśli jest to coś drobnego, może sam uporam się z problemem?

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

Post autor: PETER » czw 02 cze 2016, 18:10

po kolei odłączaj urządzenia które mogą powodować zwarcie ,odłącz przewód od pompy paliwa i spróbuj zakręcić rozrusznikiem ,tak samo z innymi urządzeniami ,listwa wtryskowa regulator itp.
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
LudwigVan
teksciarz
teksciarz
Posty: 184
Rejestracja: pn 17 cze 2013, 11:47
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

Post autor: LudwigVan » sob 11 cze 2016, 21:04

Zmień kable pod siedzeniem. Cała wiązkę. Załóż grube, porządne. Zmień gniazdo bezpiecznika. Generalnie pełny lift kabli pod tyłkiem. Polecam proforma zmienić regler na Borg, Obowiązkowo przeleć wszystkie dostępne masy. Wyczyść i nasmaruj. Powtarzaj co rok. Moja franca, w prawdzie vtec chciała mnie zabić w ten sposób dwa razy.
- hmm, mówi Pan że nie był malowany, to dlaczego czacha ma inny odcień?
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...

Awatar użytkownika
LudwigVan
teksciarz
teksciarz
Posty: 184
Rejestracja: pn 17 cze 2013, 11:47
Imię: Piotr
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Mikołów

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

Post autor: LudwigVan » sob 11 cze 2016, 21:07

Poczytaj moje watki odnośnie elektryki i egzemplarza. W końcu udało sie go wyprowadzić na prosta. Elektryka to straszne gooowno w tych sprzętach.
- hmm, mówi Pan że nie był malowany, to dlaczego czacha ma inny odcień?
- Panie, widzisz pan te przetłoczenia i zagięcia? To metalik jest, to dla tego. Światło załamuje.
Pan spojrzy na Allegro, wszystkie tak mają...

Randalllmub
Posty: 6
Rejestracja: czw 08 gru 2016, 11:56
Imię: HarriettmubTD
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poland
Kontakt:

Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

Post autor: Randalllmub » czw 15 gru 2016, 14:57

brak paliwa albo dalej kran zamkniety. albo jakis waz zalamany. albo nadpalone styki pompy

Awatar użytkownika
M4NI3K
Posty: 18
Rejestracja: pn 05 wrz 2016, 21:40
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

Post autor: M4NI3K » czw 27 lip 2017, 10:13

LudwigVan pisze:
sob 11 cze 2016, 21:04
Polecam proforma zmienić regler na Borg, Obowiązkowo przeleć wszystkie dostępne masy. Wyczyść i nasmaruj.
Siema, jestem na etapie wczytywania sie w forum wiec pewnie odkopie pare tematow jeszcze. Dla wiekszego zrozumienia watkow chcialem zapytać:

1. Co to jest ten regler?
2. Czym nasmarowac masy?
Maniek
GPZ500S '98 >> XJ900 DIVERSION '01

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Wywalony bezpiecznik 20A od pompy paliwa i wtrysku

Post autor: Mbwene » czw 27 lip 2017, 13:57

1. Co to jest ten regler? - regulator napięcia
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości