Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebiegi

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Derkos
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wt 01 wrz 2015, 10:05
Imię: Arek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Toruń

Re: Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebie

Post autor: Derkos » pn 23 maja 2016, 13:09

Ta kostka jest łączeniem alternatora do regulatora
Until you fight, you're a winner !

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebie

Post autor: TomTox » pn 23 maja 2016, 13:33

Hmmm, zdjęcie sugerowało mi połączenie gdzieś w okolicy chłodnicy, a łączenie alternatora z regulatorem jest zazwyczaj na wysokości setów pasażera, pod owiewką, po lewej. W każdym razie, jeśli tak spaliło się połączenie alternatora z regulatorem to sprawdź wszystkie kable idące do regulatora, przydałoby się też sprawić stan samego alternatora, jeśli to połączenie się tak przegrzało to musi mieć to jakiś powód (zwarcie, zbyt duże napięcie itp.).

Derkos
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wt 01 wrz 2015, 10:05
Imię: Arek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Toruń

Re: Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebie

Post autor: Derkos » pn 23 maja 2016, 13:51

Bo jest to wtyczka w okolicach chłodnicy, z prawej strony motocykla i łączy ze sobą alternator z regulatorem. Wczoraj pomierzone, regulator daje w normie, alternator pokazywał na jednej fazie trochę mniej ale być może być to spowodowane jej przypaleniem, dziś będzie wymieniona kostka. Na forum można znaleźć tematy z identycznymi sytuacjami.
Rozłączyliśmy wczoraj kostkę i odpalałem motocykl z akumulatora,aby sprawdzić te zegary i nadal nie zapamiętuje moich ustawień :(
Until you fight, you're a winner !

Awatar użytkownika
TomTox
teksciarz
teksciarz
Posty: 164
Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
Imię: Tomek
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebie

Post autor: TomTox » pn 23 maja 2016, 13:58

Jasne że tak, na forum są dziesiątki takich przypadków i w 80% winne jest złe połączenie masowe, przez to palą się regulatory i alternatory (wysokie obciążenie spowodowane złym stanem wiązki elektrycznej = wyższa temperatura pracy = palenie instalacji), a starsze modele Hondy są na to bardzo czułe. Jeśli wszystkie pomiary są w normie tak jak piszesz, to coś mi tu nie gra bo gdyby wszystko było ok, to by się te połączenie same nie spaliło.

Resetowanie podczas odpalania wskazywałoby na problem z czymś podczas odpalania - przycisk zapłonu, starter, stacyjka, rozrusznik, przekaźnik rozrusznika itd. Oglądnij to dokładnie bo gdzieś tam musi robić się zwarcie. Z tym że na początku wymień tą kostkę i przeszukaj inne połączenia czy nie mają tego samego. Najlepiej też zamieść dokonane pomiary napięć na wolnych obrotach\na obrotach 5 tyś\ze światłami\bez świateł.

Cimaj
pisarz
pisarz
Posty: 442
Rejestracja: pt 18 lip 2014, 21:17
Imię: Kamil
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebie

Post autor: Cimaj » śr 25 maja 2016, 19:32

U mnie taki cyrk się stał jak rozebrałem tą kostkę najpierw, popsikałem kontaktem i później złożyłem - moment się zjarała. Według mnie problemem były jakieś luzy na stykach które powiększyłem przez rozebranie. Wcześniej już jeden styk był nadpalony ale po moim zabiegu kostka prawie cała wewnątrz się zjarała. I tak miałem duże szczęście że nic wtedy nie padło. Śmierdziało niemiłosiernie palonym plastikiem. Teraz mam ją wyciętą i z jeden kostki zrobiłem 6 :) ale pojedynczych z grubym przewodem po między poszczególnymi kablami :) Póki co działa więc nie ruszam. Faktem też jest to że posprawdzałem resztę instalacji. Po izolowałem niektóre kostki bo miały luzy na stykach i odpukać działa od zeszłego sezonu i zero błędów :)

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebie

Post autor: emil » czw 26 maja 2016, 13:49

Z tego co kojarzę, te liczniki mają swój bezpiecznik, więc nawet bez kluczyka mają podtrzymanie prądu. Zacznij od niego, schemat w rękę i leć po kablu i ścieżkach licznika. Zdarza się, że ścieżka pod zegarami pęka i licznik dostaje zasilanie tylko po kluczyku, bez niego kasuje dane tymczasowe (bez całościowego przebiegu). Najprościej wyjmij licznik, rozbierz i podłącz kostki, a potem poruszaj płytką ze ścieżkami. Może to też być wina samego złącza przy liczniki, tam piny są małe, może ten od podtrzymania zardzewiał albo nie styka. Innej opcji nie widzę. Przekładanie stacyjek nic tu nie da, bo jak pisałem, licznik ma podtrzymanie zasilane bezpośrednio z bezpieczników, nie przez stacyjkę.

Co do ładowania - pomierz dobrze, bo jak ta wsuwka miała styk z masą, mogło przygrzać altek. Jeśli będzie ok, kostka do wymiany, wsuwki w takich kostkach nie mają prawa mieć luzu (w pozostałych też), polecam wobec tego albo to zlutować, albo doczyścić, albo dać nowe, ale wsuwki żeńskie trzeba dobrze pozaginać na złączach, żeby po wsunięciu męskiej nie miała ona żadnego luzu. Całość zalać podgrzaną wazeliną techniczną i przez następne 15 lat nie zaglądać. Ja tak każdą kostkę zawsze robie w zimie, w nowo zakupionym moto.

Derkos
bywalec
bywalec
Posty: 21
Rejestracja: wt 01 wrz 2015, 10:05
Imię: Arek
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Toruń

Re: Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebie

Post autor: Derkos » pt 27 maja 2016, 20:19

Dokładnie zegary mają swój bezpiecznik od podtrzymania ( CLOCK ) po wymianie, i wymianie kostki wszystko gra i buczy. Pomierzony altek i regulator wszystko w normie na szczęście :) Dziękuję wszystkim za pomoc i poszlaki !
Until you fight, you're a winner !

Awatar użytkownika
Chrzanu
bywalec
bywalec
Posty: 26
Rejestracja: śr 28 wrz 2016, 22:24
Imię: Dawid
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Po odpaleniu pokazuje mile i resetuje zegar oraz przebie

Post autor: Chrzanu » sob 05 lis 2016, 10:04

Koledzy mam ten sam problem w vfr 2003. Gdzie jest ten bezpiecznik ?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości