Philips - żarówki - czy warto ?
- Mazi
- zadomowiony
- Posty: 56
- Rejestracja: wt 18 gru 2007, 23:00
- Imię: Tomek i Mirela
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
W RC36II to muszą być bixenony i to na dodatek dwa, czyli normalny zestaw samochodowy 2xH4. Bixenon oznacza, że zarówno światła mijania, jak i drogowe, są obsługiwane przez palnik wyładowczy(ksenon). Można kupić nieco tańszą opcję i na trzonku H4 mieć tylko ksenonowe mijania(brak świateł drogowych-nie polecam), średnia opcja, że na mijania mamy ksenon a na długich światło halogenowe, lub pełny wypas i mieć bi!
Co do legalności ksenonów, to wiem, że do końca legalnie NIE JEST wsadzanie palników do zwykłych lamp przeznaczonych na żarówki halogenowe. Upierdliwy polcjant może się przyczepić, a i diagnosta może odmówić podbicia przeglądu. Mają na to paragraf. Ale ten paragraf może być interpretowany różnie (dociekliwi poszukają go sobie w necie) i na przykład sprzedawcy cytując ten przepis wmawiają kupującym, że jest to legalne, policja i diagnosta interpretują go odmiennie i robią problemy. Wynika to z tego, że światło palników xenonowych jest znacznie jaśniejsze i ewentualne oślepianie nimi jest bardzo niebezpieczne dla kierującego z naprzeciwka. A oślepiać możnemy jeżeli światła biją za wysoko(stąd potrzeba stosowania automatycznej regulacji), bądz jeżeli mamy brudny klosz i światło się rozprasza i zamiast świecić całą mocą na drogę, świeci równeż (światłem rozproszonym ,ale jednak) w oczy jadącemu z naprzeciwka. No i z tąd potrzeba stosowania spryskiwaczy na reflektory.
Ja mimo wszystko jak uzbieram kapuchy to zainwestuje w lepszą widoczność i nabendę Bixenony!
Co do legalności ksenonów, to wiem, że do końca legalnie NIE JEST wsadzanie palników do zwykłych lamp przeznaczonych na żarówki halogenowe. Upierdliwy polcjant może się przyczepić, a i diagnosta może odmówić podbicia przeglądu. Mają na to paragraf. Ale ten paragraf może być interpretowany różnie (dociekliwi poszukają go sobie w necie) i na przykład sprzedawcy cytując ten przepis wmawiają kupującym, że jest to legalne, policja i diagnosta interpretują go odmiennie i robią problemy. Wynika to z tego, że światło palników xenonowych jest znacznie jaśniejsze i ewentualne oślepianie nimi jest bardzo niebezpieczne dla kierującego z naprzeciwka. A oślepiać możnemy jeżeli światła biją za wysoko(stąd potrzeba stosowania automatycznej regulacji), bądz jeżeli mamy brudny klosz i światło się rozprasza i zamiast świecić całą mocą na drogę, świeci równeż (światłem rozproszonym ,ale jednak) w oczy jadącemu z naprzeciwka. No i z tąd potrzeba stosowania spryskiwaczy na reflektory.
Ja mimo wszystko jak uzbieram kapuchy to zainwestuje w lepszą widoczność i nabendę Bixenony!
synek-06'
VFR'ka-97'
małżonka-84'
ja-83'
VW Ogórek-78'
VFR'ka-97'
małżonka-84'
ja-83'
VW Ogórek-78'
- Grześ
- pisarz
- Posty: 225
- Rejestracja: ndz 09 lip 2006, 13:34
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No właśnie MAZI!Z tego co mnie jest wiadomo to do ksenonów potrzebny i spryskiwacz i żyroskop(automatyczne urządzenie do regulacji wysokości świateł),urządzenie obowiązkowe które non stop koryguje poziom światłą! i koszt do puchy dobrej jakości ksenonów to ok 3-4tyś!Myślę więc,że za 5 stów co cudów nie będzie...Może nam się wydawać,że mamy cudne światło(bo mamy)ale co na to kierowcy jadący z przeciwka???????Zauważcie jak strasznie oślepiają ksenony po zmroku szczególnie przy mokrej nawierzchni!!Nie wspomne już,że po raz pierwszy prawdziwe ksenony trafiły do moto dopiero w ubiegłym roku(2007)tzn do seryjnego moto:BMW K1200GT i to za słoną dopłatą można je otrzymać!!!Zastanówcie się dlaczego???????????Ja osobiście pozostanę przy seryjnym oświetleniu RC36II.Mnie wystarcza.Jeśli jestem zbyt koszerny lub się mylę to z góry przepraszam!
- Achmed
- klepacz
- Posty: 1900
- Rejestracja: śr 04 paź 2006, 22:58
- Imię: Marek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Grześ pisze:Zauważcie jak strasznie oślepiają ksenony po zmroku szczególnie przy mokrej nawierzchni!!
obie racje, poprostu sporo latam w nocy i jak dla mnie to H4 troche malo dają, z drugiej strony piszesz że oslepiają, hymmmmto znaczy że inni mogą a ja nie? wydaje mi się że wystarczy ustawić światła uwzględniająć ciężar dodatkowy (plecaczekGrześ pisze:potrzebny i spryskiwacz i żyroskop(automatyczne urządzenie do regulacji wysokości świateł),urządzenie obowiązkowe które non stop koryguje poziom światłą!
+ ew. bagaż i po kłopocie, wiem zaraz będzie że jak dajesz w palnik to przód się unosi, a jak stawiasz na gume to H4 nie oślepiasz? ja jestem zdecydowany na taką zmianę polatam obacze ilu oslepię pomyślę i powiem czy bylo warto.
VFR 750 RC36II BYŁA
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
VTR 1000F BYŁA
DR 650R BYŁA
VFR 800 FI BYŁA
ZR750C CR W BUDOWIE
TT600R BYŁA
VFR 800 BYŁA
KTM EXC 250 2T BYŁ
TRIUMPH SPRINT ST 1050 BYŁ
Triumph Tiger 1050
VFR 750 RC 36II
- Ruda i Piotr
- stary wyjadacz
- Posty: 3596
- Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
- Imię: Kasia
- województwo: pomorskie
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Czyli mnie moga oślepiać i puszki i inne moto a ja mam przed zmrokiem odstwic moto bo mam słabe światła
Niedoczekanie, ja jeżdze w każdych (prawie ) warunkach i musze dobrze widzieć bo od tego zależy moje bezpieczeństwo i życie. Mam xenony i jestem widoczna, a co najważniejsze ja widzę. A jak nie włączam długich to nikogo nie oślepiam.
R
Niedoczekanie, ja jeżdze w każdych (prawie ) warunkach i musze dobrze widzieć bo od tego zależy moje bezpieczeństwo i życie. Mam xenony i jestem widoczna, a co najważniejsze ja widzę. A jak nie włączam długich to nikogo nie oślepiam.
R
Mamy dwie miłości- i
VFR Viking SeXszyn North Roads
VFR Viking SeXszyn North Roads
- Ruda i Piotr
- stary wyjadacz
- Posty: 3596
- Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
- Imię: Kasia
- województwo: pomorskie
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Ruda i Piotr
- stary wyjadacz
- Posty: 3596
- Rejestracja: wt 26 cze 2007, 10:23
- Imię: Kasia
- województwo: pomorskie
- Płeć: Kobieta
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Zdaje sobie z Tego sprawę, zawsze myśle o sobie i o innych i uwierz mi dużo mniej oślepiamy kierowców puszek (również takim jestem i to juz wstyd sie przyznać ile lat ) mając dobrze ustawione xenony niż jezdząc na długich. A sam wiesz, że spory procent motocyklistów, aby lepiej widzieć lub być lepiej widzianym, jeździ na długich.Grześ pisze:Ale trzeba myśleć również o innych!
Zawsze staram sie wybierać mniejsze zło, nie zapominając oczywiście o swoim bezpieczeństwie
Pozdrawiam
R
[ Dodano: 2008-01-10, 22:52 ]
Mam nadzieję, że mnie wesprzesz i zaświecisz tymi xenonkamiAchmed pisze:nie będzie mi tu Ruda świecić xenonem w samotności......
R
Mamy dwie miłości- i
VFR Viking SeXszyn North Roads
VFR Viking SeXszyn North Roads
- Struś
- pisarz
- Posty: 242
- Rejestracja: wt 02 paź 2007, 00:00
- Imię: Sławek
- województwo: pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Gdańsk
Jeśli auto miało fabrycznie ksenony to zapewne ma również spryskiwacze reflektorów. Zapewne ma również samoregulatory, które wykrywają ustawienie auta( a raczej jego obciążenie w stosunku przód - tył). W moto można przyjąć maksymalne uniesienie przodu w nominalnych warunkach, a zamiast montować spryskiwacze wozić ściereczkę i przecierać klosz jak się zakurzy Jak dla mnie wystarczy , a czy wystarczy na stacji diagnostycznej nie wiem. To zależy od diagnosty, których wiedza jest różna. kiedyś Policja czepiała się, jak miałem żarówki z niebieską poświatą, bo to jest kolor zarezerwowany dla pojazdów uprzywilejowanych (oczywiście VFR do takich należy jak najbardziej). Zakładam jednak że większość ludzi (w tym Policjantów) to daltoniści i nie wiedzą jaka jest różnica miedzy lazurowym , turkusowym , seledynowym czy niebieskim Reasumując (bo już się pogubiłem co chciałem napisać), na przeglądy zawsze można zakładać "legalne" żółte H4 a na drogę śnieżnobiałe biksenony.
Życie to nie czas kiedy oddychasz tylko te chwile, kiedy zapiera Ci dech w piersiach...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 35 gości