Odpalanie
-
- Posty: 13
- Rejestracja: śr 09 gru 2015, 21:33
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Odpalanie
Witam mam mały problem który objawia się tym że kiedy wracam do domu ze studiów po kilku tygodniach to vfr odpala od strzała ale gdy trochę pojeżdżę motocykl osiągnie normalna temperaturę i gdy na chwilę się zatrzymam to rozrusznik nie kręci i po chwili zegar się resetuje czyli akumulator totalnie rozładowany dodam że na pych odpala od strzała również i gdy sprawdzałem napięcie ładowania to wynosiło ono ponad 13v. Po konsultacji z tatą wnioskujemy że winny może być rozrusznik który ma wyrobione tulejki i jest zwarcie rozładowujące akumulator i chciałbym aby ktoś potwierdził że to może być przyczyna lub podał co to może być
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Odpalanie
U mnie było to samo - generalne czyszczenie mas się przyda (opisane na forum co i jak), dodatkowo zerknij na połączenie rozrusznika, jest łączony jednym kablem u i mnie końcówka kabla była "stopiona" wraz ze śrubą, to dawało przebicie i po rozgrzaniu silnika robiło się zwarcie.
Po wyjęciu rozrusznika okazało się że bez rozebrania go nie ma opcji wymiany tej śruby do której przykręca się kabel, natomiast przy samym rozbieraniu pomimo wielu kombinacji śruby się po prostu ukręciły ze starości. Rozrusznik poszedł do firmy regenerującej i po zamotowaniu problem zniknął. Zobacz też koniecznie połączenie samych klem na akumulatorze, obowiązkowo odkręcić klemy, przetrzeć papierem ściernym miejsce styku i przed skręceniem posmarować wazeliną.
Ja mam akumulator Motobatt, tam dokręca się najpierw "adapter" pod klemę, a potem do tego adaptera dopiero kabel. Miałem luźne to połączenie między tym adapterem klemy a samą podstawą akumulatora i to też tworzyło problem luźnej masy.
Po wyjęciu rozrusznika okazało się że bez rozebrania go nie ma opcji wymiany tej śruby do której przykręca się kabel, natomiast przy samym rozbieraniu pomimo wielu kombinacji śruby się po prostu ukręciły ze starości. Rozrusznik poszedł do firmy regenerującej i po zamotowaniu problem zniknął. Zobacz też koniecznie połączenie samych klem na akumulatorze, obowiązkowo odkręcić klemy, przetrzeć papierem ściernym miejsce styku i przed skręceniem posmarować wazeliną.
Ja mam akumulator Motobatt, tam dokręca się najpierw "adapter" pod klemę, a potem do tego adaptera dopiero kabel. Miałem luźne to połączenie między tym adapterem klemy a samą podstawą akumulatora i to też tworzyło problem luźnej masy.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: śr 09 gru 2015, 21:33
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Odpalanie
Ok dzięki za sugestie
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Odpalanie
A ile to jest to ponad 13V? I jak było mierzone - niskie, wysokie obroty, światła? Jak wyżej - któryś styk może być upalony, stąd efekt na gorąco, ale czekamy na odp. co z tym ładowaniem.
-
- Posty: 13
- Rejestracja: śr 09 gru 2015, 21:33
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Odpalanie
przy włączonych wszystkich światłach na wolnych było bodajże 12,6 a na średnich obrotach ponad 13 chyba coś około 13,2
- TomTox
- teksciarz
- Posty: 164
- Rejestracja: pn 01 lut 2016, 23:42
- Imię: Tomek
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Odpalanie
Pomierz dokładnie na wolnych obrotach ze światłami oraz bez świateł jaki jest pomiar, potem zmierz przy ok. 5 tyś obrotów. Powinno być ok. 14 - 14,5V, jeśli masz 12,6 lub 13,2 to masz problem z ładowaniem, możliwe że regulator napięcia jest padnięty.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 42 gości