Strona 1 z 1
Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.
: ndz 13 gru 2015, 08:59
autor: wolkan
Założyłem temat, bo niestety zaczyna brakować mi pomysłów.
Wolne obroty, ładowanie około 13,9V im obroty wyższe to ładowanie spada.
Wymieniłem regulator, akumulator i ostatnio alternator - nie pomogło

Te kostki do których mogłem się dostać zostały oczyszczone.
Jakieś inne pomysły?
Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.
: ndz 13 gru 2015, 14:02
autor: PETER
co to znaczy spada ? ostatnio miałem problemy z nowymi regulatorami pracowały wadliwie
Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.
: pn 14 gru 2015, 20:19
autor: wolkan
PETER pisze:co to znaczy spada ? ostatnio miałem problemy z nowymi regulatorami pracowały wadliwie
Ładowanie spada czyli z powiedzmy 13,9V do 13V -12,9V widać to doskonale na światłach jak przygasają po dodaniu gazu.
Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.
: wt 15 gru 2015, 14:11
autor: Samson1983
No ok od czegoś trzeba zacząć...
Bo z tego co piszesz to czyściłeś kostkę zbiorczą mas i masy przy ramie??
Mierzyłeś ładowanie na wyjściu w kostce od altka?? sprawdź miernikiem czy masz wszystkie fazy.
Już nie pamiętam bo dawno z tym walczyłem ale - ja np . na wyjściu z altka miałem na:
- wolnych gdzieś 20-30V
- na użytkowych 4-5 tys rpm ok 70V
- na wysokich 9-10 tys rpm miałem prawie 100V
Tą metodą wykluczysz alternator.
Idąc dalej jak masz podłączone kostki alternator-regulator i regulator-instalacja?? jeżeli masz fabryczne to do wywalenia i albo lutujesz na stałe albo ucinasz/cynujesz kable/i skręcasz za pomocą kostek elektrycznych (tych na śrubki) bo na tych konektorach męsko/żeńskich są duże straty.
Dalej masz zrobione obejście z regulatora bezpośrednio na aku? jeżeli nie to masz kolejne pole do popisu.
Na chwile obecną nic więcej mi do głowy nie przychodzi

Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.
: wt 01 mar 2016, 20:19
autor: wolkan
Najprawdopodobniej jednak regulator był przyczyną tego dziwnego zachowania. Zmyliło mnie to iż nowy regulator TurMaxa zachowywał się jak stary Shindengen, ale jak je porównałem to się wyjaśniło, to jest niemal to samo.
Podłączyłem regulator od VFR 1200, prądy trzyma ładnie
https://www.youtube.com/watch?v=ICzKalKWwFU
Niestety grzeją mi się bardzo przewody od alternatora do regulatora.
Tak samo się grzeją jak w tych walniętych regulatorach. Podłączyłem na próbę pożyczony polski regulator (ten w którym napięcie skacze zbyt wysoko) i tam kable się nie grzały.
Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.
: wt 01 mar 2016, 22:56
autor: emil
To co napisałeś o polskim - pamiętaj, że w sumie zawsze chodzi o przekazanie mocy (iloczyn napięcia i prądu), bo każdy odbiornik pobiera jakąś moc. Jak regiel puszcza więcej napięcia, będzie potrzebny mniejszy prąd, żeby bilans mocy wyrównać, stąd może mniejsze grzanie na polskim reglerze, ale za duże napięcie też nie jest dobre.
W instalacji grzeje się to, co ma opór. Może z tytułu złego przewodzenia przewody z alternatora są już zmęczone i grzeją się w trakcie przepływu dużego prądu, albo gdzieś jest słaby styk.