Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
wolkan
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.

Post autor: wolkan » ndz 13 gru 2015, 08:59

Założyłem temat, bo niestety zaczyna brakować mi pomysłów.

Wolne obroty, ładowanie około 13,9V im obroty wyższe to ładowanie spada.

Wymieniłem regulator, akumulator i ostatnio alternator - nie pomogło :evil: Te kostki do których mogłem się dostać zostały oczyszczone.

Jakieś inne pomysły?
wieczny włóczęga…

Awatar użytkownika
PETER
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4617
Rejestracja: czw 03 lip 2008, 22:22
Imię: PIOTR
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PRUSZKÓW

Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.

Post autor: PETER » ndz 13 gru 2015, 14:02

co to znaczy spada ? ostatnio miałem problemy z nowymi regulatorami pracowały wadliwie
"BO JA JESTEM NIESPOTYKANIE SPOKOINY CZŁOWIEK"

Awatar użytkownika
wolkan
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.

Post autor: wolkan » pn 14 gru 2015, 20:19

PETER pisze:co to znaczy spada ? ostatnio miałem problemy z nowymi regulatorami pracowały wadliwie
Ładowanie spada czyli z powiedzmy 13,9V do 13V -12,9V widać to doskonale na światłach jak przygasają po dodaniu gazu.
wieczny włóczęga…

Awatar użytkownika
Samson1983
pisarz
pisarz
Posty: 433
Rejestracja: pn 24 mar 2014, 06:08
Imię: Sławek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Strzyżów n. Wisłokiem

Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.

Post autor: Samson1983 » wt 15 gru 2015, 14:11

No ok od czegoś trzeba zacząć...
Bo z tego co piszesz to czyściłeś kostkę zbiorczą mas i masy przy ramie??
Mierzyłeś ładowanie na wyjściu w kostce od altka?? sprawdź miernikiem czy masz wszystkie fazy.
Już nie pamiętam bo dawno z tym walczyłem ale - ja np . na wyjściu z altka miałem na:
- wolnych gdzieś 20-30V
- na użytkowych 4-5 tys rpm ok 70V
- na wysokich 9-10 tys rpm miałem prawie 100V
Tą metodą wykluczysz alternator.
Idąc dalej jak masz podłączone kostki alternator-regulator i regulator-instalacja?? jeżeli masz fabryczne to do wywalenia i albo lutujesz na stałe albo ucinasz/cynujesz kable/i skręcasz za pomocą kostek elektrycznych (tych na śrubki) bo na tych konektorach męsko/żeńskich są duże straty.
Dalej masz zrobione obejście z regulatora bezpośrednio na aku? jeżeli nie to masz kolejne pole do popisu.
Na chwile obecną nic więcej mi do głowy nie przychodzi :P
..."kiedyś chciałem umrzeć młodo jak Jim Morrison, ale z czasem zacząłem patrzeć na to inaczej" Ryszard Riedel
...Is there anything?? that love you so much, you'd protect it, no matter the cost or the damage it did to you?

Awatar użytkownika
wolkan
teksciarz
teksciarz
Posty: 111
Rejestracja: ndz 06 wrz 2009, 13:26
Imię: Krzysztof
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dębe Wielkie

Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.

Post autor: wolkan » wt 01 mar 2016, 20:19

Najprawdopodobniej jednak regulator był przyczyną tego dziwnego zachowania. Zmyliło mnie to iż nowy regulator TurMaxa zachowywał się jak stary Shindengen, ale jak je porównałem to się wyjaśniło, to jest niemal to samo.
Obrazek

Podłączyłem regulator od VFR 1200, prądy trzyma ładnie
https://www.youtube.com/watch?v=ICzKalKWwFU

Niestety grzeją mi się bardzo przewody od alternatora do regulatora.
Tak samo się grzeją jak w tych walniętych regulatorach. Podłączyłem na próbę pożyczony polski regulator (ten w którym napięcie skacze zbyt wysoko) i tam kable się nie grzały.
wieczny włóczęga…

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Wzrastają obroty silnika - spada napięcie ładowania.

Post autor: emil » wt 01 mar 2016, 22:56

To co napisałeś o polskim - pamiętaj, że w sumie zawsze chodzi o przekazanie mocy (iloczyn napięcia i prądu), bo każdy odbiornik pobiera jakąś moc. Jak regiel puszcza więcej napięcia, będzie potrzebny mniejszy prąd, żeby bilans mocy wyrównać, stąd może mniejsze grzanie na polskim reglerze, ale za duże napięcie też nie jest dobre.

W instalacji grzeje się to, co ma opór. Może z tytułu złego przewodzenia przewody z alternatora są już zmęczone i grzeją się w trakcie przepływu dużego prądu, albo gdzieś jest słaby styk.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości