dla informacji spalony alternator v-tek

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » śr 25 maja 2016, 07:41

Gywer ma uzywki tez z gwarancja, wtyczki sa.

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: belkot » śr 25 maja 2016, 08:30

Ok zadzwonie do niego dzisiaj i zobacze co odpowie. Dzieki

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: belkot » śr 25 maja 2016, 12:26

Gadałem z gosciem. Powiedzial zeby lutowac kable bo przez upalone wtyczki mogł pojsc altek. Powiedzial tez ze rzadko pada i regler i altek i radzi mi zanim kupie regler sprawdzis stary bo na 99 % działa. Powiedzial tez ze swiatła w tym moto to nieporozumienie i zeby nie jezdzic na drogowych bo zaden altek nie przezyje dlugo jak sie pali 4 zarowki na raz.

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: belkot » pn 30 maja 2016, 13:36

DOstałem odpowiedz ze altek przewiniety i wysłany. Zamowilem nową uszczelke pod alternator. Według serwisowki nalezy nałożyc troche silikony w dwoch miejscach. robiliscie tak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » pn 30 maja 2016, 16:10

Tak, na połączeniu karterów.

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: wydra » pn 30 maja 2016, 17:01

Rozumiem że mam mieć przy 5 tys obrotów 15,5 V ??

bo jeśli tak to po zlutowaniu wszystkiego :D mam brak 2,5 V :D :bye :bye
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: belkot » pn 30 maja 2016, 17:12

ponizej jezeli dobrze widze

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: wydra » pn 30 maja 2016, 18:03

dobra temat ogarnięty :D Będzie mocniejszy Altek do mojego moto włożony ponieważ jest taka możliwość.


Ps: Właściciele V-tec-ów maja Pozdrowienia od gywer24 :D :bye :biggrin
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: belkot » czw 02 cze 2016, 07:42

Ja juz po naprawie. Ładowanie jest, wszystko działa. Kable polutowałem jak gosc sugerował. Altek bardzo ładnie przewiniety.
Ponizej altek jak wyglada, wizytowka goscia i warunki gwarancji dla potomnych...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
DyszerZgr
Posty: 4
Rejestracja: pt 19 lut 2016, 23:31
Imię: Dawid
województwo: łódzkie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zgierz

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: DyszerZgr » wt 07 cze 2016, 23:54

Sam przewijałem regulator u Gywera, i uciąłem wtyczkę od altka bo miałem problem żeby ją przeciągnąć i wszystko zrobił tak jak być powinno ;) Nakręciłem już 2500 tys km i jest ok ;) Mam nadzieję że się to nie zmieni. No i oczywiście wymieniłem regulator na TOURMAXA i nowe aku. Posprawdzałem wszystkie wtyczki, poczyściłem i zakonserwowałem. I dodatkowe dwie masy z aku na silnik i na rame ;)

mrsojer
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: mrsojer » pn 20 cze 2016, 20:56

Witajcie.
Jestem świeżym posiadaczem VFR i zaczynam zgłębiać temat ładowania w moim motocyklu aby nie zostać zaskoczonym. Trochę poszukałem, trochę poczytałem i związku z tym mam pytanie.
W jaki sposób zmierzyć na kostce od alternatora ładowanie. Da się jakoś podejść miernikiem aby tej kostki nie rozłączać - bo to raczej niemożliwe jak pracuje motocykl ;)
Co jeszcze można sprawdzić, zmierzyć aby zorientować się w jakim stanie jest alternator.

Ponadto mam pytanie w którym miejscu winien znajdować się regulator napięcia w oryginale i co to za ustrojstwo za przednią owiewką pod prawą manetką gazu co wygląda jak regulator napięcia.

Motocykl mam z 2003 roku i zastanawiam się czy ktoś już wcześniej tego tematu nie przerabiał w tym motocyklu i nie przeniósł regulatora w inne miejsce aby miał lepsze chłodzenie.

Pozdrawiam :bye

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » pn 20 cze 2016, 22:40

Możesz mierzyć napięcie przemienne na żółtych kablach alternatora jak jest podpięty do reglera, ale żeby mieć pewność, że regulator nie zakłóca pomiaru, na wyłączonym kluczyku rozepnij tą kostkę i odpal moto z aku tak jak jest - bez ładowania. Pamiętaj, że nie można w trakcie pracy silnika odpinać akumulatora, bo można uszkodzić regulator napięcia.

Mierzysz przemienne, czyli ACV, zakres do 200V i uważaj na ręce, bo może się pojawić ok 100V na wysokich obrotach. To są 3 fazy, więc bez różnicy jak pomiędzy nimi będziesz mierzył napięcie, na każdej parze ma wyjść podobny wynik. Pomiędzy fazą a masą motocykla nie powinno się pojawić napięcie, gdyż alternator nie jest uziemiony. Na wolnych obrotach każda para powinna mieć ok 20-30V. Jeśli takie wyniki masz to jest ok. Oporu nie ma co mierzyć, bo to kawał drutu i zawsze wyjdzie podobnie.

Co do dalszych pytań, nie miałem vitka, ale są koledzy, którzy temat lepiej znają. Na pewno jak każda honda, może mieć kiedyś problem z kostką zbiorczą masy - nie wiem, gdzie ona jest w vtecu, za to kolega Koobsky zna temat dobrze - zapewne chętnie odpowie ;)

Z takimi pierdołami jakbyś sobie nie radził kiedy, to możesz podjechać, obadamy co tam piszczy w zielsku ;)

Pozdro

Awatar użytkownika
belkot
klepacz
klepacz
Posty: 749
Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: belkot » wt 21 cze 2016, 09:22

Regulator napiecia jest na ramie koło głowki po prawej stronie. Zeby sprawdzic napiecie na alternatorze odpinasz kostke miedzy altkiem i regulatorem i mierzysz napiecie przemienne miedzy 3 kablami (1i2, 2i3, 3i1) na odpalonym motocyklu. Kostke znajdziesz przy ramie pod prawa owiewka. Musisz ja zdjac.

marek_w
teksciarz
teksciarz
Posty: 163
Rejestracja: pt 05 lip 2013, 15:38
Imię: Marek
województwo: warmińsko-mazurskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Olsztyn

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: marek_w » wt 21 cze 2016, 10:58

chyba ze juz ktoś przerabiał i nie ma tam kostki tylko kable zalutowane ;) kostka masy pod lewa owiewka bardziej z przodu motocykla (taka żółta) następnie w tym gumowym kondomie po lewej tez taka szara i niebieska kostka tam tez masa leci. ja miałem problem z ta żółta i połączeniem regulator/alternator, objawy: gaśnie na światłach, gaśnie przy odpaleniu wentylatora, resetowało zegary, nie działały "długie". i chyba tyle. Po robocie z tymi kostkami temat zapomniany ;) aku sprawny był i jest ;) jeden i ten sam od 3 lat chyba ;) ładowanie tez ok ;)

mrsojer
bywalec
bywalec
Posty: 35
Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
Imię: Adam
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Tychy

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: mrsojer » wt 21 cze 2016, 15:11

Dziękuję za odpowiedzi. W przyszłym tygodniu rozbiorę te owiewki i posprawdzam. Wtedy też napiszę jakie wyniki.

P.S. Znacie kogoś kto przyjrzałby się całej instalacji (masy, i inne ważne elementy), tj zrobił taki przegląd, posprawdzał styki?
emil pisze:Z takimi pierdołami jakbyś sobie nie radził kiedy, to możesz podjechać, obadamy co tam piszczy w zielsku
Będę pamiętał :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości