dla informacji spalony alternator v-tek
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Gywer ma uzywki tez z gwarancja, wtyczki sa.
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Ok zadzwonie do niego dzisiaj i zobacze co odpowie. Dzieki
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Gadałem z gosciem. Powiedzial zeby lutowac kable bo przez upalone wtyczki mogł pojsc altek. Powiedzial tez ze rzadko pada i regler i altek i radzi mi zanim kupie regler sprawdzis stary bo na 99 % działa. Powiedzial tez ze swiatła w tym moto to nieporozumienie i zeby nie jezdzic na drogowych bo zaden altek nie przezyje dlugo jak sie pali 4 zarowki na raz.
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
DOstałem odpowiedz ze altek przewiniety i wysłany. Zamowilem nową uszczelke pod alternator. Według serwisowki nalezy nałożyc troche silikony w dwoch miejscach. robiliscie tak?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Tak, na połączeniu karterów.
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Rozumiem że mam mieć przy 5 tys obrotów 15,5 V ??
bo jeśli tak to po zlutowaniu wszystkiego mam brak 2,5 V
bo jeśli tak to po zlutowaniu wszystkiego mam brak 2,5 V
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
ponizej jezeli dobrze widze
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
dobra temat ogarnięty Będzie mocniejszy Altek do mojego moto włożony ponieważ jest taka możliwość.
Ps: Właściciele V-tec-ów maja Pozdrowienia od gywer24
Ps: Właściciele V-tec-ów maja Pozdrowienia od gywer24
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Ja juz po naprawie. Ładowanie jest, wszystko działa. Kable polutowałem jak gosc sugerował. Altek bardzo ładnie przewiniety.
Ponizej altek jak wyglada, wizytowka goscia i warunki gwarancji dla potomnych...
Ponizej altek jak wyglada, wizytowka goscia i warunki gwarancji dla potomnych...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- DyszerZgr
- Posty: 4
- Rejestracja: pt 19 lut 2016, 23:31
- Imię: Dawid
- województwo: łódzkie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Zgierz
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Sam przewijałem regulator u Gywera, i uciąłem wtyczkę od altka bo miałem problem żeby ją przeciągnąć i wszystko zrobił tak jak być powinno Nakręciłem już 2500 tys km i jest ok Mam nadzieję że się to nie zmieni. No i oczywiście wymieniłem regulator na TOURMAXA i nowe aku. Posprawdzałem wszystkie wtyczki, poczyściłem i zakonserwowałem. I dodatkowe dwie masy z aku na silnik i na rame
-
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
- Imię: Adam
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Witajcie.
Jestem świeżym posiadaczem VFR i zaczynam zgłębiać temat ładowania w moim motocyklu aby nie zostać zaskoczonym. Trochę poszukałem, trochę poczytałem i związku z tym mam pytanie.
W jaki sposób zmierzyć na kostce od alternatora ładowanie. Da się jakoś podejść miernikiem aby tej kostki nie rozłączać - bo to raczej niemożliwe jak pracuje motocykl
Co jeszcze można sprawdzić, zmierzyć aby zorientować się w jakim stanie jest alternator.
Ponadto mam pytanie w którym miejscu winien znajdować się regulator napięcia w oryginale i co to za ustrojstwo za przednią owiewką pod prawą manetką gazu co wygląda jak regulator napięcia.
Motocykl mam z 2003 roku i zastanawiam się czy ktoś już wcześniej tego tematu nie przerabiał w tym motocyklu i nie przeniósł regulatora w inne miejsce aby miał lepsze chłodzenie.
Pozdrawiam
Jestem świeżym posiadaczem VFR i zaczynam zgłębiać temat ładowania w moim motocyklu aby nie zostać zaskoczonym. Trochę poszukałem, trochę poczytałem i związku z tym mam pytanie.
W jaki sposób zmierzyć na kostce od alternatora ładowanie. Da się jakoś podejść miernikiem aby tej kostki nie rozłączać - bo to raczej niemożliwe jak pracuje motocykl
Co jeszcze można sprawdzić, zmierzyć aby zorientować się w jakim stanie jest alternator.
Ponadto mam pytanie w którym miejscu winien znajdować się regulator napięcia w oryginale i co to za ustrojstwo za przednią owiewką pod prawą manetką gazu co wygląda jak regulator napięcia.
Motocykl mam z 2003 roku i zastanawiam się czy ktoś już wcześniej tego tematu nie przerabiał w tym motocyklu i nie przeniósł regulatora w inne miejsce aby miał lepsze chłodzenie.
Pozdrawiam
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Możesz mierzyć napięcie przemienne na żółtych kablach alternatora jak jest podpięty do reglera, ale żeby mieć pewność, że regulator nie zakłóca pomiaru, na wyłączonym kluczyku rozepnij tą kostkę i odpal moto z aku tak jak jest - bez ładowania. Pamiętaj, że nie można w trakcie pracy silnika odpinać akumulatora, bo można uszkodzić regulator napięcia.
Mierzysz przemienne, czyli ACV, zakres do 200V i uważaj na ręce, bo może się pojawić ok 100V na wysokich obrotach. To są 3 fazy, więc bez różnicy jak pomiędzy nimi będziesz mierzył napięcie, na każdej parze ma wyjść podobny wynik. Pomiędzy fazą a masą motocykla nie powinno się pojawić napięcie, gdyż alternator nie jest uziemiony. Na wolnych obrotach każda para powinna mieć ok 20-30V. Jeśli takie wyniki masz to jest ok. Oporu nie ma co mierzyć, bo to kawał drutu i zawsze wyjdzie podobnie.
Co do dalszych pytań, nie miałem vitka, ale są koledzy, którzy temat lepiej znają. Na pewno jak każda honda, może mieć kiedyś problem z kostką zbiorczą masy - nie wiem, gdzie ona jest w vtecu, za to kolega Koobsky zna temat dobrze - zapewne chętnie odpowie
Z takimi pierdołami jakbyś sobie nie radził kiedy, to możesz podjechać, obadamy co tam piszczy w zielsku
Pozdro
Mierzysz przemienne, czyli ACV, zakres do 200V i uważaj na ręce, bo może się pojawić ok 100V na wysokich obrotach. To są 3 fazy, więc bez różnicy jak pomiędzy nimi będziesz mierzył napięcie, na każdej parze ma wyjść podobny wynik. Pomiędzy fazą a masą motocykla nie powinno się pojawić napięcie, gdyż alternator nie jest uziemiony. Na wolnych obrotach każda para powinna mieć ok 20-30V. Jeśli takie wyniki masz to jest ok. Oporu nie ma co mierzyć, bo to kawał drutu i zawsze wyjdzie podobnie.
Co do dalszych pytań, nie miałem vitka, ale są koledzy, którzy temat lepiej znają. Na pewno jak każda honda, może mieć kiedyś problem z kostką zbiorczą masy - nie wiem, gdzie ona jest w vtecu, za to kolega Koobsky zna temat dobrze - zapewne chętnie odpowie
Z takimi pierdołami jakbyś sobie nie radził kiedy, to możesz podjechać, obadamy co tam piszczy w zielsku
Pozdro
- belkot
- klepacz
- Posty: 749
- Rejestracja: ndz 28 kwie 2013, 16:51
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Miasto Świętej Wieży
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Regulator napiecia jest na ramie koło głowki po prawej stronie. Zeby sprawdzic napiecie na alternatorze odpinasz kostke miedzy altkiem i regulatorem i mierzysz napiecie przemienne miedzy 3 kablami (1i2, 2i3, 3i1) na odpalonym motocyklu. Kostke znajdziesz przy ramie pod prawa owiewka. Musisz ja zdjac.
-
- teksciarz
- Posty: 163
- Rejestracja: pt 05 lip 2013, 15:38
- Imię: Marek
- województwo: warmińsko-mazurskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
chyba ze juz ktoś przerabiał i nie ma tam kostki tylko kable zalutowane kostka masy pod lewa owiewka bardziej z przodu motocykla (taka żółta) następnie w tym gumowym kondomie po lewej tez taka szara i niebieska kostka tam tez masa leci. ja miałem problem z ta żółta i połączeniem regulator/alternator, objawy: gaśnie na światłach, gaśnie przy odpaleniu wentylatora, resetowało zegary, nie działały "długie". i chyba tyle. Po robocie z tymi kostkami temat zapomniany aku sprawny był i jest jeden i ten sam od 3 lat chyba ładowanie tez ok
-
- bywalec
- Posty: 35
- Rejestracja: śr 25 maja 2016, 21:36
- Imię: Adam
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Tychy
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Dziękuję za odpowiedzi. W przyszłym tygodniu rozbiorę te owiewki i posprawdzam. Wtedy też napiszę jakie wyniki.
P.S. Znacie kogoś kto przyjrzałby się całej instalacji (masy, i inne ważne elementy), tj zrobił taki przegląd, posprawdzał styki?
P.S. Znacie kogoś kto przyjrzałby się całej instalacji (masy, i inne ważne elementy), tj zrobił taki przegląd, posprawdzał styki?
Będę pamiętałemil pisze:Z takimi pierdołami jakbyś sobie nie radził kiedy, to możesz podjechać, obadamy co tam piszczy w zielsku
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 39 gości