dla informacji spalony alternator v-tek

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Robertos » czw 03 wrz 2015, 07:58

ja robiłem tu:
Janusz Krzynówek
16-400 Suwałki
ul. Piotrkowska 14
tel. 505 474 173

z forum BMW GS800 praktycznie wszyscy tam robią
zapłaciłem w czerwcu 150pln
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » czw 03 wrz 2015, 17:17

wydra pisze:w X- 11 nie pada Altek :)
pada tak samo jak w xx :)

tu
http://allegro.pl/alternator-honda-cbr- ... 43313.html

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: wydra » czw 03 wrz 2015, 17:29

emil pisze:
wydra pisze:w X- 11 nie pada Altek :)
pada tak samo jak w xx :)

tu
http://allegro.pl/alternator-honda-cbr- ... 43313.html
czyli jak często? :P
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Zając » śr 14 paź 2015, 20:51

Chciałbym wymienić przewody od altka i tu mam tylko jedno pytanie, czy ktoś mógłby mi opisać jak to zrobić czy lepiej żebym sam się za to nie zabierał?
LWL 74HN

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » śr 14 paź 2015, 21:36

Pewnie druga opcja lepsza..

Musiałbyś mieć kable odpornę na temp i olej, a raczej ich izolację, do tego połączenie z cewkami musiało by być dokładnie polutowane a następnie zalane lakierem w celu prawidłowej izolacji, gdzie używkę altek można kupić za 150-200zł, więc nie wiem czy jest sens się bawić w takie przeróbki.

Czemu chcesz te kable zmieniać? Gdzieś są upalone - gdzie? Jeśli nie przy samym altku to może da się je w połowie np. obciąć i przełużyć, tak, żeby połączenie lutowane nie było wystawione na dużą temperaturę silnika, a i dałoby się dobrze zaizolować?

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: brylek22 » śr 14 paź 2015, 22:39

Kiedyś na forum Afrika Twin była opisana akcja wymiany przewodów na grubsze.

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4209
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: emil » śr 14 paź 2015, 23:02

U nas też ktoś wymieniał kable, z tego co kojarzę to nawet kilka osób.

Awatar użytkownika
Gota
teksciarz
teksciarz
Posty: 154
Rejestracja: wt 13 sty 2015, 21:48
Imię: Małgorzata
województwo: lubelskie
Płeć: Kobieta

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Gota » śr 14 paź 2015, 23:46

Zając pisze:Chciałbym wymienić przewody od altka
Ten temat obszernie poruszony był w Poroninie więc dzwoń np. do Redforda :D
"Biali nie zabijają się w klubie"

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Zając » czw 15 paź 2015, 06:54

t
emil pisze:Czemu chcesz te kable zmieniać? Gdzieś są upalone - gdzie?
Wyczytałem na forum, że niższe ładowanie może być również spowodowane nadpalonymi przewodami od altka, raz mi się kostka zjarała połączenia latka z reglem, wywaliłem kostkę i połączyłem na lut, wtedy zauważyłem, że te przewody od altka są jak by zbyt sztywne i w środku zaśniedziałe wiadomo całych nie odizolowałem.
Mam nowy regel TOURMAX wykorzystałem również patent z przewodem od kostki bezpośrednio do aku by mieć lepsze ładowanie i mam na poziomie 13,4 - 13,6 max, a piszą o 14.
Dlatego pomyślałem o wymianie przewodów gdyż przypomniało mi się w jakim są stanie. To że są zbyt twarde i sztywne może takie mają być?
LWL 74HN

Awatar użytkownika
Robertos
pisarz
pisarz
Posty: 223
Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
Imię: Robert
województwo: zachodniopomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Robertos » czw 15 paź 2015, 09:25

Nie wiem czy wymiana przewodów cokolwiek zmieni lub poprawi. Styki na kostkach można śmiało poczyścić i zregenerować.
Alternatory palą się dlatego, iż praca regulatora polega na tym, że nadwyżka niewykożystanej mocy jest kierowana na masę = zwarcie. Regulator podaje część wyprodukowanej energii elektrycznej na odbiory (silnik, żarówki, manetki...) a to co jest niewykożystane a wyprodukowane przez alternator idzie na masę i w ten sposób właśnie uzwojenia alternatora dostają po dupie.

Czemu tak jest? aby ograniczyć masę statora alternatora.
Ponoć BMW w najnowszym GS-ie 1200 wstawiło alternator z dodatkowym uzwojeniem wzbudzenia (typowe rozwiązanie w samochodach, gdzie nikt nie patrzy na masę w taki sposób jak w motocyklach), które ma na celu regulować wartość produkowanej mocy tak aby nie było zbyt dużej nadwyżki mocy.

Dlatego wracając do twojego pytania ja bym nic nie ruszał oprócz styków lub wymienił bym uzwojenia na nowe tylko nie wiem czy nie lepiej wówczas sprawić sobie nowy/używany a oryginalny stator.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: brylek22 » czw 15 paź 2015, 09:32

Ja wymieniałem u siebie na grubsze, przy 5k obr. aptek dawał mi 48V. Przewody były nadlalone, z wiadomych przyczyn. Po wymianie bez zmian. Pomogło jak umarłych kadzidło. Na plus ze mam nowe, grubsze przewody. Ostatecznie ładowanie mam 14.4V. mimo trafione altka.

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Zając » czw 15 paź 2015, 21:41

Wcześniej miałem kostki teraz mam przewody polutowane i ładowanie się nie zmieniło.
LWL 74HN

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: brylek22 » pt 16 paź 2015, 11:46

Przy wymianie kabli ciężko się wlutować w uzwojenia alternatora, musi być mocniejsza lutownica bo zwykła transformatorówka nie radzi sobie z tak grubym lutem, przewody 1.5 mieszczą się w przelotkę, troszeczkę trzeba ją podciąć ale daje rade, tylko pytanie tak naprawdę czy to ma sens, w moim przypadku nic nie pomogło, altek i tak do wymiany. A jaki masz napięcie międzyfazowe z alternatora?

Awatar użytkownika
Zając
klepacz
klepacz
Posty: 1018
Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
Imię: Dariusz
województwo: lubelskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Hanna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: Zając » pt 16 paź 2015, 19:16

Nie pamiętam dokładnie ale jak mierzyłem jakiś czas temu to było takie jak powinno być.
LWL 74HN

Awatar użytkownika
ksiegowy
bywalec
bywalec
Posty: 22
Rejestracja: ndz 24 lis 2013, 21:28
Imię: Marcin
województwo: kujawsko-pomorskie
Płeć: Mężczyzna

Re: dla informacji spalony alternator v-tek

Post autor: ksiegowy » pn 21 gru 2015, 22:13

Robertos pisze:ja robiłem tu:
Janusz Krzynówek
16-400 Suwałki
ul. Piotrkowska 14
tel. 505 474 173

z forum BMW GS800 praktycznie wszyscy tam robią
zapłaciłem w czerwcu 150pln
chwalić się kto dawał tam przezwajać.
lepiej przewinąć czy kupić używkę?
mam przebicie do masy (poniżej 1 Ohma) no i brak ładowania

jestem ciekaw czy legler jest dobry (ostatnio miałem ładowanie do 15 V)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości