dla informacji spalony alternator v-tek
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
ja robiłem tu:
Janusz Krzynówek
16-400 Suwałki
ul. Piotrkowska 14
tel. 505 474 173
z forum BMW GS800 praktycznie wszyscy tam robią
zapłaciłem w czerwcu 150pln
Janusz Krzynówek
16-400 Suwałki
ul. Piotrkowska 14
tel. 505 474 173
z forum BMW GS800 praktycznie wszyscy tam robią
zapłaciłem w czerwcu 150pln
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
pada tak samo jak w xxwydra pisze:w X- 11 nie pada Altek
tu
http://allegro.pl/alternator-honda-cbr- ... 43313.html
- wydra
- klepacz
- Posty: 517
- Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
- Imię: Mateusz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Czeladź
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
czyli jak często?emil pisze:pada tak samo jak w xxwydra pisze:w X- 11 nie pada Altek
tu
http://allegro.pl/alternator-honda-cbr- ... 43313.html
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Chciałbym wymienić przewody od altka i tu mam tylko jedno pytanie, czy ktoś mógłby mi opisać jak to zrobić czy lepiej żebym sam się za to nie zabierał?
LWL 74HN
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Pewnie druga opcja lepsza..
Musiałbyś mieć kable odpornę na temp i olej, a raczej ich izolację, do tego połączenie z cewkami musiało by być dokładnie polutowane a następnie zalane lakierem w celu prawidłowej izolacji, gdzie używkę altek można kupić za 150-200zł, więc nie wiem czy jest sens się bawić w takie przeróbki.
Czemu chcesz te kable zmieniać? Gdzieś są upalone - gdzie? Jeśli nie przy samym altku to może da się je w połowie np. obciąć i przełużyć, tak, żeby połączenie lutowane nie było wystawione na dużą temperaturę silnika, a i dałoby się dobrze zaizolować?
Musiałbyś mieć kable odpornę na temp i olej, a raczej ich izolację, do tego połączenie z cewkami musiało by być dokładnie polutowane a następnie zalane lakierem w celu prawidłowej izolacji, gdzie używkę altek można kupić za 150-200zł, więc nie wiem czy jest sens się bawić w takie przeróbki.
Czemu chcesz te kable zmieniać? Gdzieś są upalone - gdzie? Jeśli nie przy samym altku to może da się je w połowie np. obciąć i przełużyć, tak, żeby połączenie lutowane nie było wystawione na dużą temperaturę silnika, a i dałoby się dobrze zaizolować?
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Kiedyś na forum Afrika Twin była opisana akcja wymiany przewodów na grubsze.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4209
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
U nas też ktoś wymieniał kable, z tego co kojarzę to nawet kilka osób.
- Gota
- teksciarz
- Posty: 154
- Rejestracja: wt 13 sty 2015, 21:48
- Imię: Małgorzata
- województwo: lubelskie
- Płeć: Kobieta
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Ten temat obszernie poruszony był w Poroninie więc dzwoń np. do RedfordaZając pisze:Chciałbym wymienić przewody od altka
"Biali nie zabijają się w klubie"
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
t
Mam nowy regel TOURMAX wykorzystałem również patent z przewodem od kostki bezpośrednio do aku by mieć lepsze ładowanie i mam na poziomie 13,4 - 13,6 max, a piszą o 14.
Dlatego pomyślałem o wymianie przewodów gdyż przypomniało mi się w jakim są stanie. To że są zbyt twarde i sztywne może takie mają być?
Wyczytałem na forum, że niższe ładowanie może być również spowodowane nadpalonymi przewodami od altka, raz mi się kostka zjarała połączenia latka z reglem, wywaliłem kostkę i połączyłem na lut, wtedy zauważyłem, że te przewody od altka są jak by zbyt sztywne i w środku zaśniedziałe wiadomo całych nie odizolowałem.emil pisze:Czemu chcesz te kable zmieniać? Gdzieś są upalone - gdzie?
Mam nowy regel TOURMAX wykorzystałem również patent z przewodem od kostki bezpośrednio do aku by mieć lepsze ładowanie i mam na poziomie 13,4 - 13,6 max, a piszą o 14.
Dlatego pomyślałem o wymianie przewodów gdyż przypomniało mi się w jakim są stanie. To że są zbyt twarde i sztywne może takie mają być?
LWL 74HN
- Robertos
- pisarz
- Posty: 223
- Rejestracja: sob 29 mar 2014, 22:05
- Imię: Robert
- województwo: zachodniopomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Nie wiem czy wymiana przewodów cokolwiek zmieni lub poprawi. Styki na kostkach można śmiało poczyścić i zregenerować.
Alternatory palą się dlatego, iż praca regulatora polega na tym, że nadwyżka niewykożystanej mocy jest kierowana na masę = zwarcie. Regulator podaje część wyprodukowanej energii elektrycznej na odbiory (silnik, żarówki, manetki...) a to co jest niewykożystane a wyprodukowane przez alternator idzie na masę i w ten sposób właśnie uzwojenia alternatora dostają po dupie.
Czemu tak jest? aby ograniczyć masę statora alternatora.
Ponoć BMW w najnowszym GS-ie 1200 wstawiło alternator z dodatkowym uzwojeniem wzbudzenia (typowe rozwiązanie w samochodach, gdzie nikt nie patrzy na masę w taki sposób jak w motocyklach), które ma na celu regulować wartość produkowanej mocy tak aby nie było zbyt dużej nadwyżki mocy.
Dlatego wracając do twojego pytania ja bym nic nie ruszał oprócz styków lub wymienił bym uzwojenia na nowe tylko nie wiem czy nie lepiej wówczas sprawić sobie nowy/używany a oryginalny stator.
Alternatory palą się dlatego, iż praca regulatora polega na tym, że nadwyżka niewykożystanej mocy jest kierowana na masę = zwarcie. Regulator podaje część wyprodukowanej energii elektrycznej na odbiory (silnik, żarówki, manetki...) a to co jest niewykożystane a wyprodukowane przez alternator idzie na masę i w ten sposób właśnie uzwojenia alternatora dostają po dupie.
Czemu tak jest? aby ograniczyć masę statora alternatora.
Ponoć BMW w najnowszym GS-ie 1200 wstawiło alternator z dodatkowym uzwojeniem wzbudzenia (typowe rozwiązanie w samochodach, gdzie nikt nie patrzy na masę w taki sposób jak w motocyklach), które ma na celu regulować wartość produkowanej mocy tak aby nie było zbyt dużej nadwyżki mocy.
Dlatego wracając do twojego pytania ja bym nic nie ruszał oprócz styków lub wymienił bym uzwojenia na nowe tylko nie wiem czy nie lepiej wówczas sprawić sobie nowy/używany a oryginalny stator.
FZ6S->VFR800 V-tec ABS "06->brak
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Ja wymieniałem u siebie na grubsze, przy 5k obr. aptek dawał mi 48V. Przewody były nadlalone, z wiadomych przyczyn. Po wymianie bez zmian. Pomogło jak umarłych kadzidło. Na plus ze mam nowe, grubsze przewody. Ostatecznie ładowanie mam 14.4V. mimo trafione altka.
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Wcześniej miałem kostki teraz mam przewody polutowane i ładowanie się nie zmieniło.
LWL 74HN
- brylek22
- klepacz
- Posty: 551
- Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Przy wymianie kabli ciężko się wlutować w uzwojenia alternatora, musi być mocniejsza lutownica bo zwykła transformatorówka nie radzi sobie z tak grubym lutem, przewody 1.5 mieszczą się w przelotkę, troszeczkę trzeba ją podciąć ale daje rade, tylko pytanie tak naprawdę czy to ma sens, w moim przypadku nic nie pomogło, altek i tak do wymiany. A jaki masz napięcie międzyfazowe z alternatora?
- Zając
- klepacz
- Posty: 1018
- Rejestracja: sob 06 sie 2011, 15:10
- Imię: Dariusz
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Hanna
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
Nie pamiętam dokładnie ale jak mierzyłem jakiś czas temu to było takie jak powinno być.
LWL 74HN
- ksiegowy
- bywalec
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz 24 lis 2013, 21:28
- Imię: Marcin
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: dla informacji spalony alternator v-tek
chwalić się kto dawał tam przezwajać.Robertos pisze:ja robiłem tu:
Janusz Krzynówek
16-400 Suwałki
ul. Piotrkowska 14
tel. 505 474 173
z forum BMW GS800 praktycznie wszyscy tam robią
zapłaciłem w czerwcu 150pln
lepiej przewinąć czy kupić używkę?
mam przebicie do masy (poniżej 1 Ohma) no i brak ładowania
jestem ciekaw czy legler jest dobry (ostatnio miałem ładowanie do 15 V)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 56 gości