Nie ma iskry na dwóch świecach
: czw 23 paź 2014, 19:38
Witam. Dawno temu przywitałem się z Wami opowiadając o zamiarze postawienia starej fiesty mk1 z silnikiem vfr-y rc36 II. Temat doprowadziłem do momentu zamontowania silnika w karoserii, zrobieniu zawieszenia i w połowie napędu.....później projekt przestał już chyba z dwa lata nie ruszany z różnych powodów.
Od kilku dni nadszedł czas na kontynuację tego co zacząłem kilka lat temu. Żeby trochę nabrać zapału postanowiłem odpalić silnik - na dobry początek dalszego projektu.
Podłączyłem instalację elektryczną to jest: cewki, wiązka, przełączniki oryginalne z motocykla, moduł, przekaźnik kierunków. Brakuje mi regla, przekaźnika pompy paliwowej, stacyjki(akurat tutaj podłączyłem na krótko) . przełącznik kosy też dałem na krótko.
Problem polega na tym, że sprawdzając iskrę zauważyłem ją tylko na 1 i 4 cylindrze. 3 i 2 cewka zaczęły się robić ciepłe.
Na wszystkich 4 cewkach dochodzi 12v. dalej przewody sygnałowe z cewek do modułu przewodzą też plus. problem pojawia się w momencie gdy wepnę moduł zapłonowy. w tym momencie na 3 i 2 cewkę w przewodach sygnałowych czyli żółto białym i czerwono niebieskim pojawia się masa!! Z tego powodu na cewkach robi się zwarcie i robią się ciepłe, oczywiście o iskrze nie ma mowy. Cewki są sprawne - sprawdzałem podmieniając przewody od cewki 1 i 4.
Na tym polega problem, w którym nie mogę się odnaleźć - macie jakieś pomysły??
Sam silnik, wiązkę, cewki moduł itp. dostałem w puzlach do składania i nie wiem czy to wszystko było z jednego moto(sprzedawca rozbierał same vfr-y) wiązka jest na pewno od rc36II - ma szerokie wtyczki do zegarów. Moduł nie wiem czy jest od rc36I czy rc36II - może to nie ma znaczenia ale nie wiem.
Ja podejrzewam moduł zapłonowy ale kupowanie nowego gdy nie ma pewności co zawodzi jest dla mnie loterią i strzelaniem w ślepo
Od kilku dni nadszedł czas na kontynuację tego co zacząłem kilka lat temu. Żeby trochę nabrać zapału postanowiłem odpalić silnik - na dobry początek dalszego projektu.
Podłączyłem instalację elektryczną to jest: cewki, wiązka, przełączniki oryginalne z motocykla, moduł, przekaźnik kierunków. Brakuje mi regla, przekaźnika pompy paliwowej, stacyjki(akurat tutaj podłączyłem na krótko) . przełącznik kosy też dałem na krótko.
Problem polega na tym, że sprawdzając iskrę zauważyłem ją tylko na 1 i 4 cylindrze. 3 i 2 cewka zaczęły się robić ciepłe.
Na wszystkich 4 cewkach dochodzi 12v. dalej przewody sygnałowe z cewek do modułu przewodzą też plus. problem pojawia się w momencie gdy wepnę moduł zapłonowy. w tym momencie na 3 i 2 cewkę w przewodach sygnałowych czyli żółto białym i czerwono niebieskim pojawia się masa!! Z tego powodu na cewkach robi się zwarcie i robią się ciepłe, oczywiście o iskrze nie ma mowy. Cewki są sprawne - sprawdzałem podmieniając przewody od cewki 1 i 4.
Na tym polega problem, w którym nie mogę się odnaleźć - macie jakieś pomysły??
Sam silnik, wiązkę, cewki moduł itp. dostałem w puzlach do składania i nie wiem czy to wszystko było z jednego moto(sprzedawca rozbierał same vfr-y) wiązka jest na pewno od rc36II - ma szerokie wtyczki do zegarów. Moduł nie wiem czy jest od rc36I czy rc36II - może to nie ma znaczenia ale nie wiem.
Ja podejrzewam moduł zapłonowy ale kupowanie nowego gdy nie ma pewności co zawodzi jest dla mnie loterią i strzelaniem w ślepo