Dziwny przypadek? Pomóżcie..
- Pablopbs
- teksciarz
- Posty: 146
- Rejestracja: czw 14 mar 2013, 16:25
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lubartów
Dziwny przypadek? Pomóżcie..
Siemanko,
od jakiegoś miesiąca raz na jakiś czas trapi mnie pewien problem, po krótce mówiąc jadę sobie spokojnie i nagle prędkościomierz zaczyna mi świrować (opada do zera i z powrotem wskakuje na odpowiednie pole i tak przez jakiś czas) dzieje się to bardzo nieregularnie, często towarzyszy temu lekkie przygasanie świateł i kontrolek (bez żadnego spadku mocy). Reszta wskaźników oprócz licznika km bez problemów.
Zdarzyło się nawet ze 2 razy, że vfr'a jak by odłączyła prąd i moto stanęło (zegar się zresetował), gdy spróbowałem odpalić - zero problemu, chociaż czasem musiałem coś niby "ruszyć" przy akumulatorze (klemy dobrze zapięte). Kilka razy miałem też sytuację, że nastąpił nagły zanik prądu w trakcie jazdy, moto zwolniło i z powrotem wróciło do życia. Zdarzyło się nawet że moto chciało zgasnąć po zapaleniu długich świateł lub "traciło" prąd, zdarzało się to sporadycznie, najczęściej zapalanie długich niczym nie skutkowało.
Ostatnio sprawdziłem aku i wygląda to tak (palenie zawsze bez najmniejszego problemu)
Moto na jałowym, światła + długie ok 12,5 V +- 0,5V, przygazówka - lekki skok na ok 13-14V.
Moto zgaszone, wszystkie odbiorniki włączone - ok 10,5 V.
Sprawdzałem "na czuja" regulator na postoju po ok 5 minutach pracy, był ciepły czasem gorący ale dało się na nim rękę utrzymać.
Co do prędkościomierza, gdy kilka razy zaczął świrować spróbowałem lekko szarpnąć maszyną (dość mocno przedni hamulec) i czasem dawało to pozytywny skutek ale nie wiem czy ma to jakiś związek ze sprawą, być może przypadek, wskazówka potrafi spaść na zero na jakieś 10 sekund i wstać z powrotem, a czasem buja się z góry na dół jak oszołom.
Zastanawia mnie czy przypadkiem nie jest to gdzieś wina masy lub jakiegoś zwarcia albo po prostu przewody/klemy słabo stykają? Aku do wymiany? Co Wy na to ?
pozdrawiam
od jakiegoś miesiąca raz na jakiś czas trapi mnie pewien problem, po krótce mówiąc jadę sobie spokojnie i nagle prędkościomierz zaczyna mi świrować (opada do zera i z powrotem wskakuje na odpowiednie pole i tak przez jakiś czas) dzieje się to bardzo nieregularnie, często towarzyszy temu lekkie przygasanie świateł i kontrolek (bez żadnego spadku mocy). Reszta wskaźników oprócz licznika km bez problemów.
Zdarzyło się nawet ze 2 razy, że vfr'a jak by odłączyła prąd i moto stanęło (zegar się zresetował), gdy spróbowałem odpalić - zero problemu, chociaż czasem musiałem coś niby "ruszyć" przy akumulatorze (klemy dobrze zapięte). Kilka razy miałem też sytuację, że nastąpił nagły zanik prądu w trakcie jazdy, moto zwolniło i z powrotem wróciło do życia. Zdarzyło się nawet że moto chciało zgasnąć po zapaleniu długich świateł lub "traciło" prąd, zdarzało się to sporadycznie, najczęściej zapalanie długich niczym nie skutkowało.
Ostatnio sprawdziłem aku i wygląda to tak (palenie zawsze bez najmniejszego problemu)
Moto na jałowym, światła + długie ok 12,5 V +- 0,5V, przygazówka - lekki skok na ok 13-14V.
Moto zgaszone, wszystkie odbiorniki włączone - ok 10,5 V.
Sprawdzałem "na czuja" regulator na postoju po ok 5 minutach pracy, był ciepły czasem gorący ale dało się na nim rękę utrzymać.
Co do prędkościomierza, gdy kilka razy zaczął świrować spróbowałem lekko szarpnąć maszyną (dość mocno przedni hamulec) i czasem dawało to pozytywny skutek ale nie wiem czy ma to jakiś związek ze sprawą, być może przypadek, wskazówka potrafi spaść na zero na jakieś 10 sekund i wstać z powrotem, a czasem buja się z góry na dół jak oszołom.
Zastanawia mnie czy przypadkiem nie jest to gdzieś wina masy lub jakiegoś zwarcia albo po prostu przewody/klemy słabo stykają? Aku do wymiany? Co Wy na to ?
pozdrawiam
Póki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.
- mobiand
- teksciarz
- Posty: 166
- Rejestracja: sob 15 maja 2010, 23:37
- Imię: Andrzej
- województwo: lubuskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Sulęcin
- Kontakt:
Re: Dziwny przypadek? Pomóżcie..
ja bym stawiał na padający regulator. Miałem kiedyś te same objawy i w końcu regulator padł.
Pomierz napięcie na kablach z altka do reglera. (trzy żólte jeśli dobrze pamiętam).
Jest już gdzieś na forum temat jak to dokładnie zrobić.
Pomierz napięcie na kablach z altka do reglera. (trzy żólte jeśli dobrze pamiętam).
Jest już gdzieś na forum temat jak to dokładnie zrobić.
była VFR 750f rc36II 1996 a jest 1100xx, WFM M06 1962, WSK125 1979, Jawa 50
- Hanczak
- zadomowiony
- Posty: 90
- Rejestracja: pn 31 mar 2014, 16:02
- Imię: Kuba
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dziwny przypadek? Pomóżcie..
Mnie to wygląda na problem z masą, sprawdź kostkę zbiorczą pod siedzeniem.
- emil
- stary wyjadacz
- Posty: 4215
- Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
- Imię: Łukasz
- województwo: śląskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: SO/SZA
Re: Dziwny przypadek? Pomóżcie..
1.Pomierz akumulator w trakcie rozruchu - jak napięcie spadnie poniżej 10V to zacznij od niego, może ma zwarcie na celach.
2.Dopiero potem mierz ładowanie - na wolnych jak nie chodzi wiatrak to powinna trzymać ponad 14V, dopiero po włączeniu wentylatora często napięcie spada do ok 13V. Jeśli już na wolnych masz kijowo to patrz punkt 1.
3.Pomierz sobie napięcie na żarówce mijania (pewnie wyjdzie z 10V), a potem między jej plusem i plusem aku, oraz między jej minusem i minusem aku. Jeśli walnięta będzie gdzieś masa to pojawi się wartość inna od 0 w drugim przypadku.
4.Ładowanie mierz w pełnym zakresie obrotów. Fajnie, jak zawsze trzyma się 14,4V- tak miałem w rc36II z reglerem ducati energia. Pomierz też napięcia międzyfazowe na żółtych kablach z alternatora. Napięcie przemienne dochodzi czasem do 100V. Powinno być na niskich obrotach ok 25V na każdej żółtej parze (nie mierz do masy, bo altek "wisi" w powietrzu), a przy 5000obr/min ok nawet 80V na każdej żółtej parze. Jeśli tak nie ma, wyłącz zapłon kluczykiem, rozepnij tą kostkę i pomierz opór cewek alternatora i opór przejścia każdej z nich do masy. Pomiędzy nimi powinno być po niecałym omie - bo to tylko drut, ale do masy ma być nieskończoność, czyli ustaw zakres omomierza na max.
Podaj wyniki na forum
2.Dopiero potem mierz ładowanie - na wolnych jak nie chodzi wiatrak to powinna trzymać ponad 14V, dopiero po włączeniu wentylatora często napięcie spada do ok 13V. Jeśli już na wolnych masz kijowo to patrz punkt 1.
3.Pomierz sobie napięcie na żarówce mijania (pewnie wyjdzie z 10V), a potem między jej plusem i plusem aku, oraz między jej minusem i minusem aku. Jeśli walnięta będzie gdzieś masa to pojawi się wartość inna od 0 w drugim przypadku.
4.Ładowanie mierz w pełnym zakresie obrotów. Fajnie, jak zawsze trzyma się 14,4V- tak miałem w rc36II z reglerem ducati energia. Pomierz też napięcia międzyfazowe na żółtych kablach z alternatora. Napięcie przemienne dochodzi czasem do 100V. Powinno być na niskich obrotach ok 25V na każdej żółtej parze (nie mierz do masy, bo altek "wisi" w powietrzu), a przy 5000obr/min ok nawet 80V na każdej żółtej parze. Jeśli tak nie ma, wyłącz zapłon kluczykiem, rozepnij tą kostkę i pomierz opór cewek alternatora i opór przejścia każdej z nich do masy. Pomiędzy nimi powinno być po niecałym omie - bo to tylko drut, ale do masy ma być nieskończoność, czyli ustaw zakres omomierza na max.
Podaj wyniki na forum

- Pablopbs
- teksciarz
- Posty: 146
- Rejestracja: czw 14 mar 2013, 16:25
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lubartów
Re: Dziwny przypadek? Pomóżcie..
Dzięki za szybką odpowiedź 
Interesujące jest to, że potrafi czasem całkowicie odciąć prąd i zgasnąć, a czasem latam cały dzień i nic się nie dzieje więc może faktycznie sprawa wisi gdzieś na stykach albo masie, posprawdzam jutro co i jak, dzięki

Interesujące jest to, że potrafi czasem całkowicie odciąć prąd i zgasnąć, a czasem latam cały dzień i nic się nie dzieje więc może faktycznie sprawa wisi gdzieś na stykach albo masie, posprawdzam jutro co i jak, dzięki

Póki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.
-
- Posty: 15
- Rejestracja: śr 05 mar 2014, 19:30
- Imię: Witek
- województwo: mazowieckie
- Płeć: Mężczyzna
Re: Dziwny przypadek? Pomóżcie..
Poszukaj po przewodach, szczególnie głównym plusowym od klemy, czy nie przetarł się gdzieś i nie zwiera do masy.
- piter-111
- bywalec
- Posty: 41
- Rejestracja: wt 02 wrz 2008, 12:36
- Imię: Piotr
- województwo: kujawsko-pomorskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Ciechocinek
Re: Dziwny przypadek? Pomóżcie..
Moim zdaniem na bank padający regulator.
Pierwsze objawy - spadające wskazówki na budziku i zaniki prądu.
Przy sprzyjających okolicznościach pogodowych pojeździsz jeszcze trochę.....no ale jak będzie +30 st.C to padnie momentalnie. Lepiej wymienić wcześniej - szkoda akumulatora.
Jakbyś potrzebował regulatora - mam prawie nówkę(chyba Tourmaxa)- kupiłem nowego, pracował może ze 2 tyg, potem musiałem sprzedać motocykl i w uzgodnieniu z nowym właścicielem zostawiłem go sobie niejako na zapas.
Jakby co -prv.
Pozdr.
Pierwsze objawy - spadające wskazówki na budziku i zaniki prądu.
Przy sprzyjających okolicznościach pogodowych pojeździsz jeszcze trochę.....no ale jak będzie +30 st.C to padnie momentalnie. Lepiej wymienić wcześniej - szkoda akumulatora.
Jakbyś potrzebował regulatora - mam prawie nówkę(chyba Tourmaxa)- kupiłem nowego, pracował może ze 2 tyg, potem musiałem sprzedać motocykl i w uzgodnieniu z nowym właścicielem zostawiłem go sobie niejako na zapas.
Jakby co -prv.
Pozdr.
- Pablopbs
- teksciarz
- Posty: 146
- Rejestracja: czw 14 mar 2013, 16:25
- Imię: Paweł
- województwo: lubelskie
- Płeć: Mężczyzna
- Lokalizacja: Lubartów
Re: Dziwny przypadek? Pomóżcie..
Wygląda na to, że znalazłem przyczynę wszystkich problemów
Sprawdziłem porządnie połączenie klem na aku, wyczyściłem, dobrze skręciłem, przeleciałem w siodle ok 200 km i póki co żaden ze wcześniejszych objawów nie wystąpił więc prawdopodobnie to było to
Przelecę jeszcze kilka dni, jeśli nadal się nic nie będzie działo to problem rozwiązany


Przelecę jeszcze kilka dni, jeśli nadal się nic nie będzie działo to problem rozwiązany

Póki nie rozumiesz spróbuj zapamiętać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości