regulator-pytanie z trasy

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

regulator-pytanie z trasy

Post autor: arkadius9 » czw 07 sie 2014, 20:09

Hej..prosze o szybka odpowiedz..wiem ze temat byl juz walkowany tysiac razy ale jestem we francji na poludniu za mna 2500km a przede mna jakies 4000tys km... moj regler zaczynq swirowac i wskaznik ladowania przy dlugiej szybkiej jezdzie albo przy wielogodzi nych przeprawach przez korki i gory potrafi pokazac ladowanie ok 15,2-15,7v mam nagrany nowy regler ale musze dojechac jakiec 2000km po niego :-):-):-) macie jakies rady jak nie zagotowac aku lub co gorszego?? Bede wdzieczny za rady..i jak myslicie jakie napiecie bedzie niebezpieczne?? Wiem wiem ze 14,8to max jaki powinien byc ale jak sie nie ma co sie lubi to......pozdrawiam ze slonecznej Francni:-):-)

Awatar użytkownika
kiki
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2508
Rejestracja: pt 13 sty 2006, 12:53
Imię: Piotr
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Węgrów
Kontakt:

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: kiki » czw 07 sie 2014, 20:12

A jak włączysz długie światła to zmniejsza się troche ładowanie ?

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: arkadius9 » czw 07 sie 2014, 20:16

Minimalnie..ale o jakies 0.1v moze 0.2 ..zastanawiam sie jak go obciazyc bardziej..juz wlaczylem na i ladowarki tel baterii do kamery itp...i ciagle dupa:-(:-(

Biker
pisarz
pisarz
Posty: 266
Rejestracja: czw 30 sie 2012, 20:24
Imię: Paweł
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Żagań

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: Biker » czw 07 sie 2014, 20:26

Najbardziej to chyba obciążyłby wentylator. Jak się nie mylę to przewód z czujnika na chłodnicy po zwarciu z masą załącza wentyla.
Very Funny Ride
Cztery koła poruszają ciało ,2 koła duszę......

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: arkadius9 » czw 07 sie 2014, 20:52

Hmmm to jest jakis pomysl ale troche sie boje o wentyl ..bo tu temperatury po 35 w cieniu..a co jesli wentyl odmowi posluszenstwa a na zegarach 106-108 st celcjusza albo wiecej???

winnetou
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: czw 07 sie 2014, 11:33
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów/Jasło

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: winnetou » czw 07 sie 2014, 20:56

Nie wiem ja w VFRkach ale w XV535 15-15.5V na ładowaniu to nie tragedia. Zacznij się martwić jak Ci przebije >16-16.5V Aku nie powinno zagotować, wciągnij tylko czasem powietrze "w poszukiwaniu zgniłych jaj" - jak coś wyczujesz to znaczy że regler całkiem kaput i nie pozostanie Ci nic innego jak tylko dolać wode i wymienić najszybciej jak to możliwe.
Sława!!
XV 535 '89 USA Obrazek || VFR 800Fi (RC46) 2000 Obrazek

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: arkadius9 » czw 07 sie 2014, 21:10

Mam nadzieje ze masz racje :-)... poki co jade dalej i obserwuje wskaznik...mam nadzieje ze dotre na miejsce :-)..ehhh trzymajcie kciuki zeby ladowanie nie przekroczylo 16v :-) pozdrowienia z saint tropez..jesli wpadniecie na jakies pomocne pomysly piszcie..dzieki z gory

winnetou
bywalec
bywalec
Posty: 45
Rejestracja: czw 07 sie 2014, 11:33
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Rzeszów/Jasło

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: winnetou » czw 07 sie 2014, 21:19

na XV535 wg Haynessa i Clymera (czy jak się ich tam pisze) łądowanie na ~5k rpm powinno być 14.7+- 0.5V Jak to dokładnie wygląda w VRCe to nie wiem bo sam ja od niedawna użytkuję, ale aku mam taki sam jak w XV535, ale za to VFRka "trochę lepiej kręci" i ma mocniejszy alternator. Spec od elektryki nie jestem ale jak dla mnie przy 15-15.5V nie ma co panikować, tym bardziej, że (jak sam piszesz) silnik dostaje trochę w pióra i się mocno kręci cały czas.

Ewentualnie włącz "emerycki mode" i nie kręć jej powyżej 3.5-4.5k rpm ;)
Sława!!
XV 535 '89 USA Obrazek || VFR 800Fi (RC46) 2000 Obrazek

Awatar użytkownika
arkadius9
teksciarz
teksciarz
Posty: 142
Rejestracja: ndz 15 sty 2012, 12:03
województwo: poza granicą Polski
Płeć: Mężczyzna

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: arkadius9 » czw 07 sie 2014, 21:39

Hehehe bracie to sie tak nie da..:-):-)....

Awatar użytkownika
coval
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 71
Rejestracja: pn 23 mar 2009, 09:01
Imię: Piotr
województwo: lubuskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Re: regulator-pytanie z trasy

Post autor: coval » czw 07 sie 2014, 22:51

Można byłoby aku przez jakas rezystancje (opornik albo dlugi przewod mniejszego przekroju) podlaczyc co by wymusilo spadek napiecia, ale zapewne nic takiego nie znajdziesz.
Spokojnej jazdy zycze
Była VFR 800Fi RC46 by Coval
Obecnie CBR 1000rr SC57b
Lepiej jeździć z głową na karku, czy z duszą na ramieniu?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości