Strona 1 z 1
Ładowanie w VFR RC 36 II 1997
: czw 05 cze 2014, 15:17
autor: elkdarek
Witam. Przeglądnąłem wszystkie posty na forum i elektrodzie itp. na ten temat i nie widzę odpowiedzi więc muszę odświeżyć kotleta, a mianowicie pomierzyłem ładowanie w mojej Hondzie. Wyniki były takie:
- ładowanie na wolnych obrotach silnik zimny/ciepły 15,2 v i to mnie niepokoi
- ładowanie pod obciążeniem (włączone światła mijania) 13,5 v do 14,5 V,
- ładowanie przy 5000 rpm 14,5 v - 14,8 v,
- po odpięciu kostki od regulatora na pinach od alternatora jest po 17 v równo na każdym.
Czy te 15,2 V jest niepokojące? Dodam że nie mam problemów z odpalaniem, nie przepalają mi się żarówki, przewody się nie grzeją, aku nowe ma zawsze ok 12,8 V , zamontowałem profilaktycznie wentylator na regulatorze. Wyczyściłem masę na przewodzie od regulatora. Proszę o jakieś podpowiedzi z góry dziękuję .
Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997
: czw 05 cze 2014, 18:05
autor: crucial
prawidłowe napięcie ładowania w rc36II wg serwisówki to 13,5V-16V przy 5000rpm,
alternator sprawdzamy na napięciu przemiennym (z odpiętym regulatorem), i tu jest ważne, żeby napięcia międzyfazowe były równe (na jałowym 17v to ok), a każda faza połączona z masą powinna dawać 0,
czyli wg mnie wszystko w porządku
Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997
: czw 05 cze 2014, 18:48
autor: Fakir
elkdarek pisze:Witam. Przeglądnąłem wszystkie posty na forum i elektrodzie itp. na ten temat i nie widzę odpowiedzi więc muszę odświeżyć kotleta, a mianowicie pomierzyłem ładowanie w mojej Hondzie. Wyniki były takie:
- ładowanie na wolnych obrotach silnik zimny/ciepły 15,2 v i to mnie niepokoi
- ładowanie pod obciążeniem (włączone światła mijania) 13,5 v do 14,5 V,
- ładowanie przy 5000 rpm 14,5 v - 14,8 v,
- po odpięciu kostki od regulatora na pinach od alternatora jest po 17 v równo na każdym.
Czy te 15,2 V jest niepokojące? Dodam że nie mam problemów z odpalaniem, nie przepalają mi się żarówki, przewody się nie grzeją, aku nowe ma zawsze ok 12,8 V , zamontowałem profilaktycznie wentylator na regulatorze. Wyczyściłem masę na przewodzie od regulatora. Proszę o jakieś podpowiedzi z góry dziękuję .
sprawdź czy na rozgrzanym silniku i wyłączonych światłach masz w całym zakresie obrotów napięcie nagle nie skacze, do odcinki zmierz ładowanie.
często jest tak że wszystko ładnie w normie, a dopiero powyżej 8-9tys rpm skacze napięcie do 20V bo regler nie wyrabia i przy szybszej jeździe gotuje się nam akku

Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997
: czw 05 cze 2014, 20:11
autor: emil
15,2 to trochę chyba dużo, nie?
Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997
: czw 05 cze 2014, 22:33
autor: elkdarek
15,2 V dużo trochę mnie to zastanawia ale pozostałe pomiary tak jak opisałem. Pod obciążeniem ładowanie jest w normie w całym zakresie jutro jeszcze raz sprawdzę. Robiłem takie trasy po 150 -200 km jednorazowo i akumulator się nie gotował żadnych nie miałem przykrych niespodzianek. Zastanawia mnie dlaczego na wolnych obrotach bez świateł jest takie wysokie napięcie.
Re: Ładowanie w VFR RC 36 II 1997
: pt 06 cze 2014, 18:23
autor: elkdarek
Dziś zrobiłem pomiary w pełnym zakresie obrotów aż do odcięcia ładowanie nie przekracza 14,8 V rozgrzany silnik i pod obciążeniem i bez obciążenia. Bez obciążenia ładowanie spada z 15,1 V do 14,6 V- 14,8 V. Nie występują gwałtowne skoki napięcia więc może się czepiam
