walka z bledami

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

walka z bledami

Post autor: rafal223 » czw 17 kwie 2014, 23:37

Postanowiłem sprawdzić błędy w vfrce, fi z 2000roku, wywalilo mi na początku dlugi, krótki, 7 krótkich, myślałem, że to błąd numer 7, więc wziąłem Sie za rozkręcanie, lecz gdy podniosłem airbox i odpialem wszystkie wezyki, to stwierdziłem ze nie dostanę Sie do czujnika temp (ECT) i skrecilem wszystko do kupy.

Moto odpalilo, pojechałem na stacje zalać gazoline, i id razu mi się rzuciło, że nie idzie jak powinien, wcześniej rwal z 1 na koło bez zajakniecia, teraz w ogóle. Wrocilem, zrobiłem zworke i wyskoczyło długi krótki, 7 krótkich, długi krotki, 9 krótkich - myślałem, że numer 9 czujnik powietrza w airboxie.
Rozkrecilem, pomuerzylem, wszystko w normie, to skasowalen błędy - zworka, ON, wyciagam, wkladam, czekam 5 sekund i OFF (dobrze?), wyciągnąłem jeszcze kompa, odpisalem, żeby sprawdzić, czy styki czyste, podpialem, kluczyk na ON że wsadzona zworka a tu ciach: 2 krótkie migniecia i tak w kolko, mocy bie odzyskał, pali dobrze, chodzi dobrze. Ma delikatnie niższe obroty.

Odczytałem dopiero pi przyjściu do domu, że długie mrugniecie, to liczenie już od 10, krótkie to kolejna liczba ( jedności)...

Co mogłem popsuć? Ktorys przewód podcisnienia? 2 mrugniecia to map sensie, ale on jest w porządku, podcisnienie do niego przewodem dochodzi. Może zagialem któryś wezyk przy składaniu?

rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: walka z bledami

Post autor: rafal223 » pt 18 kwie 2014, 18:36

Wywalczyłem brak wskazania błędów, tj. lampka Fi po zrobieniu zworki świeci stale, co by wskazywało na zwarcie, uszkodzone ecu, lub problem z kostką (wczesniej nic z tych rzeczy nie szwankowało).

Po przejechaniu kilku kilometrów stwierdzam jednoznacznie okropny brak mocy, motor po prostu kula. Do 200 nawet nie pociągnie, z ledwoscią 160-170.

Obstawiam wymiane świec, może to pomóc? Wcześniej takich rzeczy nie było, dodam jeszcze tyle, że występuje dziwny dźwięk przy około 5500rpm, jakby cos terkotało? W okolicach filtra powietrza.

Awatar użytkownika
puzon
klepacz
klepacz
Posty: 1633
Rejestracja: ndz 26 paź 2008, 12:36
Imię: Piotr
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: HitlerSee
Kontakt:

Re: walka z bledami

Post autor: puzon » pt 18 kwie 2014, 22:44

Ostatnio mieliśmy po złożeniu dwa mignięcia i okazało to się że wtyczka przy airboksie nie do końca złożona. Ta bliżej siedzenia.

rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: walka z bledami

Post autor: rafal223 » pt 18 kwie 2014, 23:46

To co dotknalem, dotknalem po raz kolejny z magicznym kontakt sprayem k2, z błędami już nie ma problemu, cierpi teraz na chroniczny brak kopa w całym zakresie, jutro jadę po świece, wymienię i dam znać :)

A pytanie troszkę poza pulą - byłyby takie objawy przy złym podlaczeniu wezykow podciśnienia na airboxie ibpod nim?

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: walka z bledami

Post autor: kubatron2 » sob 19 kwie 2014, 09:21

rafal223 pisze:Wywalczyłem brak wskazania błędów, tj. lampka Fi po zrobieniu zworki świeci stale, co by wskazywało na zwarcie, uszkodzone ecu, lub problem z kostką (wczesniej nic z tych rzeczy nie szwankowało).

Po przejechaniu kilku kilometrów stwierdzam jednoznacznie okropny brak mocy, motor po prostu kula. Do 200 nawet nie pociągnie, z ledwoscią 160-170.

Obstawiam wymiane świec, może to pomóc? Wcześniej takich rzeczy nie było, dodam jeszcze tyle, że występuje dziwny dźwięk przy około 5500rpm, jakby cos terkotało? W okolicach filtra powietrza.
a mnie sie wydawało ze jak swieci stale to jest wszystko ok

rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: walka z bledami

Post autor: rafal223 » sob 19 kwie 2014, 15:22

-Short circuit in the malfunction indicator wire
-Short circuit in service check connector wire
- faulty ecm

Engine operates normally.

Błąd zero, continuing to light.

rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: walka z bledami

Post autor: rafal223 » pn 21 kwie 2014, 17:22

Świece zmienione, czuje lekką poprawę, ale to wciąż nie to samo...
Ile "układają się" mapy ? Bo zrobiłem około 10 kilometrów i wciąż nie chce wstawać na koło z 1..

Awatar użytkownika
Fakir
klepacz
klepacz
Posty: 1105
Rejestracja: śr 02 lut 2011, 18:51
Imię: Krzysztof
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Poznań

Re: walka z bledami

Post autor: Fakir » pn 21 kwie 2014, 21:06

odłącz akku na ok. 15min, zrób kilkadziesiąt km i ponownie sprawdź błędy
Yamaha XJ600N
Honda VFR750
Yamaha XT600z Ténéré

rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: walka z bledami

Post autor: rafal223 » wt 22 kwie 2014, 14:51

Problem rozwiązany, choć zauważyłem kolejny ( nie zamyka klapki na airboxie ).

Problem był inny, zasniedzialy kabel cewki 1. Cylindra, dopiero dzisiaj rozlozylem cały airbox, złożyłem sprawdzając wszystkie przewody podcisnienia, odpalilem i postanowiłem sprawdzić iskre, i tu zonk, 1 cylinder nie działa.

Szybkie przelaczebie cewek, efekt ten sam, diagnoza wtyczek, i tu był właśnie problem, masa cewki była konkretnie zasniedziala, jeszcze przy manewrowaniu airboxem pewnie się naderwalo.

Po włożeniu nowego konektora wszystkie objawy ustąpiły.

Awatar użytkownika
kubatron2
klepacz
klepacz
Posty: 1164
Rejestracja: czw 23 gru 2010, 17:40
Imię: jakub
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: rajsko/oświęcim

Re: walka z bledami

Post autor: kubatron2 » wt 22 kwie 2014, 21:19

rafal223 pisze:Problem rozwiązany, choć zauważyłem kolejny ( nie zamyka klapki na airboxie ).

Problem był inny, zasniedzialy kabel cewki 1. Cylindra, dopiero dzisiaj rozlozylem cały airbox, złożyłem sprawdzając wszystkie przewody podcisnienia, odpalilem i postanowiłem sprawdzić iskre, i tu zonk, 1 cylinder nie działa.

Szybkie przelaczebie cewek, efekt ten sam, diagnoza wtyczek, i tu był właśnie problem, masa cewki była konkretnie zasniedziala, jeszcze przy manewrowaniu airboxem pewnie się naderwalo.

Po włożeniu nowego konektora wszystkie objawy ustąpiły.
tu masz o tej klapce jak kiedy sie podnosi itd viewtopic.php?f=75&t=8799&p=278036&hilit=klapka#p278036

rafal223
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 95
Rejestracja: ndz 01 wrz 2013, 10:55
Imię: Rafał
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: walka z bledami

Post autor: rafal223 » śr 23 kwie 2014, 00:11

Dzięki, dzięki, czytałem juz chyba wszystkie tematy z klapka, sprawdze czujniki i zaworki, wstępnie po włączeniu biegu w przewodzie podcisnienia 'coś' się dzieje, czuć lekkie ssanie, ale zbyt małe by podnieść klapke, za półtorej tygodnia wracam do walki przy motku :)

Dla kolejnych, którzy mogą mieć problem z mocą, dużym zużyciem paliwa, za niskimi obrotami na ssaniu, na biegu jalowym, polecam na początek sprawdzić jak nagrzewaja Sie kolektory :) jako że ja wsadzilen ręce e podcisnienia, to przy tym grzebalem, po czasie dopiero wpadłem na inny pomysł.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości