Strona 1 z 1

rc24 dziwne problemy z ładowaniem

: wt 01 kwie 2014, 22:02
autor: regaciarz
cały poprzedni sezon przejeździłem z przeładowującym regulatorem, 16-18v około ciągle dolewając wody do aku. W tym roku zobaczyłem, że przewody z regla wchodzące w przekaźnik rozrusznika są nadpalone i trzymają się na kilku włoskach. Zrobiłem nowe złączki zamiast oryginalnej kostki, kostka z alternatora do regulatora też jest nowa i teraz nie doładowuje o.O
Wolne bez świateł 13,5V
wolne ze światłami 12,4V
4 tyś bez świateł 13,7V
4 tyś ze światłami 12,8V
Akumulator na wyłaczonym około 12,4V, kręci już raczej słabo
Lecz wczoraj odpalałem na pych. Podczas jazdy ładowanie skacze od 12 do 13V nawet przy równych obrotach.
Właśnie mierzyłem alternator i nie ma zwarcia do masy, na wolnych obrotach na żółtych kablach:
1-2 11,4V
2-1 11,4V
1-3 4V
3-1 12,2V
2-3 4V
3-2 13V
Co mnie zdziwiło to przy pierwszej parze nie ma znaczenia plus i minus, lecz na kolejnych ma.

Już jestem durny z tą Hondą. Nie wiem już co wymieniać a co nie.

Re: rc24 dziwne problemy z ładowaniem

: wt 01 kwie 2014, 22:12
autor: Arnold
Źle zmierzyłeś napięcie na alternatorze. Tam nie ma plusa i minusa, to prąd przemienny. Mierzysz miernikiem na wartości do 200V i AC. Nie ma wtedy znaczenia jak przyłożysz kable pomiarowe.

Re: rc24 dziwne problemy z ładowaniem

: wt 01 kwie 2014, 22:23
autor: regaciarz
właśnie temu się dziwię bo mierzyłem na zmiennym, może mój miernik to dokładny jak zegar słoneczny nocą :P

Re: rc24 dziwne problemy z ładowaniem

: śr 02 kwie 2014, 20:16
autor: regaciarz
dzisiaj to zupełnie jaja :/ rano nie odpaliłem nawet na prostowniku i wkurzony pojechałem do roboty. Tylko pomierzyłem opór pomiędzy żółtymi i wychodził w granicach 0,9-1,1 ohma. Później ojciec pospinał kostki i podobno odpalił na dotyk. Podobno nic nie robił więcej i ladowanie przekracza znowu 15v tak jak kiedyś( na wysokich ponad 17v) ze światłami. Już kompletnie zgłupiałem, po 5 minutach znowu gotuje akumulator. Alternator sprawdziłem, na wolnych na nagrzanym silniku ma po 17V, na 4 tyś 66-68-72V. Nie wiem jak wczoraj mierzyłem :P
Czyli diagnoza: regulator Tourmax sztuk raz należy kupić. Ale nie wiem co robić z akumulatorem. Obecny nie wygląda na zasiarczony, zalany jest świeżym kwasem i jakoś niby trzyma, pobór prądu na prostowniku ma poprawny. Muszę zmieniać komplet akumulator i regulator czy mogę jeździć na starym aku jeśli będzie trzymał?

Re: rc24 dziwne problemy z ładowaniem

: śr 02 kwie 2014, 21:31
autor: poscig
regaciarz pisze:Muszę zmieniać komplet akumulator i regulator czy mogę jeździć na starym aku jeśli będzie trzymał?
Kolego zacznij od regulatora,jeśli po wymianie reglera ładowanie wróci do normy,szybko zaobserwujesz czy aku nadaje się,czy przyjmuje i trzyma prąd.

Re: rc24 dziwne problemy z ładowaniem

: śr 09 kwie 2014, 19:14
autor: regaciarz
założyłem tourmaxa i na wolnych ze światłami mam 14,4V a na 4 tyś 13,9V. Tak ma być? Nie ma już skoków i nie spada poniżej 13,6 nawet na długich

Re: rc24 dziwne problemy z ładowaniem

: śr 09 kwie 2014, 20:58
autor: figaro
regaciarz pisze:założyłem tourmaxa i na wolnych ze światłami mam 14,4V a na 4 tyś 13,9V. Tak ma być? Nie ma już skoków i nie spada poniżej 13,6 nawet na długich
I w ten oto prosty, choć może nieco kosztowny sposób osiągnąłeś spektakularny sukces :ok

Re: rc24 dziwne problemy z ładowaniem

: śr 09 kwie 2014, 21:14
autor: regaciarz
285zł za święty spokój z dolewaniem wody do aku, oglądaniem co kilka dni kabli czy się nie topią i za pewność, ze odpalę pod galerią( ostatnio pchałem jak nie doładował) to na prawde mała cena. Ale ciekawi mnie to, ze na niskich mam wyższe ładowanie niż na wysokich