Strona 1 z 2
wymiana regulatora i....????
: sob 02 lis 2013, 17:45
autor: arkadius9
Hejka..dzis wymienilem regulator na tourmaxa i jestem mega zadowolony ladowanie w granicach 14,1 -14,9.. poprostu bajka ..ale jedno mnie zastanawia..kiedy bez swiatel podkerce obroty i przytrzymamvtroszke ladowanie potrafi wskoczyc na chwile na 15,1 i potem spada ponizej 13 volt a na swiatlach spada nawet ciut nizej.i nie chce pojsc wyzej..ale jak wylacze motocykl i zapale ponownie ladowanie znow wraca do wskazan 14,4-14,9...czy ktos mial juz takie cuda..jakos nie znalazlem nic takiego na forum....
Re: wymiana regulatora i....????
: sob 02 lis 2013, 19:08
autor: emil
moze nie ma co być zadowolonym przedwcześnie?

ile na nim przejechałeś już?
powyżej 15 to hujoza, poniżej 13,5 też.
jak miałem ducati energia to zawsze miało 14.2-14.4 - czy niskie, czy wysokie obroty, czy ze światłami czy bez nich.
Re: wymiana regulatora i....????
: sob 02 lis 2013, 19:19
autor: arkadius9
Nie przejechalem nic bo przed chwila zmienialem ..a ladowanie dopuszczalne do 14,8 a na 15 potrafi wskoczyc na ulamek sekundy..nie wydaje mi sie ze by narobil krzywdy..zastanawiaja mnie te zwiechy w ladowaniu i to ze jak go wylacze i wlacze ponownie to wszystko wraca do normy
Re: wymiana regulatora i....????
: sob 02 lis 2013, 19:22
autor: arkadius9
Acha chcialem dodac ze na poprzednim reglerze tez mialem te zwiechy tylko ze tam dodatkowo mialem male ladowanie i wspomoglem sie kablami bezposrednio z reglera na aku..tu nie musze bo ladowanie jest ok ..ale zwiechy zostaly
Re: wymiana regulatora i....????
: ndz 03 lis 2013, 13:24
autor: arkadius9
No i po dzisiejszym lataniu kolejne spostrzezenia.. ladowanie na swiatlach podczas jazdy 14,6-15.2...poszla mi zarowka kierunkowskazu..moze to przypadek a mpze przeladowanie.....sam juz nie wiem co robic..chyba bez fachowca sie nie obejdzie
Re: wymiana regulatora i....????
: ndz 03 lis 2013, 13:54
autor: kubatron2
palenie żarówk to pierwsze objawy ,,puszczanoa,,regulator a ostatnie objawy????spalony komputer wiem przerabiałem to.
Re: wymiana regulatora i....????
: ndz 03 lis 2013, 14:38
autor: kiki
Kuba dobrze gada- jak się palą żarówki to już znaczy że regler się nie nadaje. Kupiłes nowy? Jak tak to reklamuj i bierz kolejny/sprawny.
Re: wymiana regulatora i....????
: ndz 03 lis 2013, 16:27
autor: arkadius9
Regulator nowka...powiedzcie mi jeszcze jak mam ustawic multometr do pomiaru rezystancji..tzn mam kikka pozycji po stronie znaczka omegi i nie wiem ktory wybrac..a chcialbym to heszcze sprawdzic
Re: wymiana regulatora i....????
: ndz 03 lis 2013, 17:08
autor: emil
14,8 to juz gotowanie, pomierz sobie alternator, może gdzieś jest przebicie i raz puszcza a raz nie, ale nie powinien i tak tak wysoko ładować.
opór sobie daj na max - jak sie pokaże po lewej 1 tzn, że zakres jest przekroczony, jak się pokaże 0.00 to sobie wtedy zakres zmniejszaj po kolei i zobaczysz jakie wartości pokaże, ale w kierunku przewodzenia regiel pokazuje kilka ohm, "pod prąd" powinna być nieskonczoność.
altek to kawał drutu więc opór to też niecały ohm, ale pomiędzy fazą a masą nie może być przejścia i każda cewka ma mieć ten sam opór.
Re: wymiana regulatora i....????
: ndz 03 lis 2013, 18:00
autor: arkadius9
Dzieki za rade...jutro od rana zabieram sie za pomiary altka....
Re: wymiana regulatora i....????
: pn 04 lis 2013, 12:47
autor: arkadius9
Hmm.wiec tak..przepraszam ze nie mowie do was fachowym jezykiem ale ciagle sie ucze Dzisiejsze pomiary Opor miedzy zoltymi kabelkami wszystkie trzy kombinacje 0,6 ohma Napiecie miedzy zoltymi kabelkami przy 3000 ok 44v na wszystkich trzech kombinacjach tj. 1/2,1/3,2/3 Napiecie miedzy zoltymi kabelkami przy 5000 ok 64 v na wszystkich trzech kombinacjach Probowalem zmierzyc opornosc pomiedzy zoltymi kablami a masa i na wszystkich ustawieniach ohmomierza mialem 1 wiec nie wiem czy czasem czegos zke nie robilem .. Robilem proby na starym i nowym regulatorze Stary regler. Ladowanie z obciazeniem ok 14v Ladowanie bez obiazenia czaem potrafi dijsc do 16.5 po czym spada 12,8 i juz nie chce sie podniesc dopiero wylaczenie moto i ponowne wlaczenie ladowanie wraca w ok 14v Nowy regler Ladowanie pod obciazeniem 14,7-15v Ladowanie bez obciazenia potrafi dojsc do 15,2 i ten sam efekt co na starym reglerze. Spada ponizej 13 i dopiero wylaczenie motocykla i wlaczenie ponowne ladowanie wraca na ok 14.5-15 Czy cos z tego rozumiecie???
Acha co do zarowki to okazalo sie ze nie byla spalona tylko wczoraj jak sciagalem ogon to najzwyczajniej wypiela sie z instalacji sorki za zamieszanie
Re: wymiana regulatora i....????
: pn 04 lis 2013, 13:39
autor: emil
napięcia masz na altku ok, opór też, musiałbyś odpiąć całkiem aku, regler i wtedy pomierzyć opór uzwojeń i opór do masy, oczywiście silnik wcześniej wyłącz.
wygląda jakby się regler nie zawsze wzbudzał, więc pewnie też jest złomem..
Re: wymiana regulatora i....????
: pn 04 lis 2013, 13:43
autor: arkadius9
Ok..ide zaraz pomierzyc opor do masy na wyl aku...myslisz ze obydwa reglery moga miec ta sama wade..
Wiem ze jestem laikiem ale dla mnie to jakby stabilizator nie zabezpieczal instalacji przed skokami napiecia ale tu nie ma stabilizatora no i dlaczego po skoku napiecia spada do minimum i zawiesza sie na niskim poziomie a po wylaczeniu i wlaczeniu wszystko wraca do normy???
Re: wymiana regulatora i....????
: pn 04 lis 2013, 13:52
autor: arkadius9
Aku odlaczony no i przy pomiarze ohmomierzem na kazdej pozycji mam 1.. wiec nie wiem czy dobrze to robie.czerwony kabel podlaczam do jednego z trzech zoltych kabli altka iczarny z miernika do masy silnika...czy moze cos inaczej mam robic?
Re: wymiana regulatora i....????
: pn 04 lis 2013, 14:31
autor: emil
robisz ok.
jeszcze możesz pomierzyć opór między silnikiem a minusem podłaczonym na aku, czasem się zdarza, że przewód się upala przy złaczu, śniedzieje połaczenie itp. i też się jaja robią.
ale to raczej będzie złom z regulatora. Oba są tego samego producenta?