Strona 1 z 1
Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: pn 16 wrz 2013, 13:35
autor: cugi253
Witam,uruchamiam quada z silnikiem vfr750 RC36, dostałem instalacje elektryczna bez przekaźnika pompy paliwa. Chciałbym pompę paliwa uruchomić, ale jest problem. Chciałbym kupić zwykły przekaźnik samochodowy za 10 zł, są tam 4 piny i go podłączyć. Problem polega na tym że na schemacie i wtyczka do podłączenia ma tylko 3 piny. Czy ktoś może mi pomóc, pokazać jak podłączyć na jakimś prostym rysunku.
Nie chciałbym kupować oryginalnego bo cena przekracza 100 zł;/
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: pn 16 wrz 2013, 15:20
autor: juhass
Nie żebym przeglądał te rysunki i patrzył jak to jest w manualu ale... Czy przypadkiem różnica 3 a 4 piny nie wynika z rozszycia na dwa (lub nie) masy układu?

Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: pn 16 wrz 2013, 17:51
autor: brylek22
też tak obstawiam że do wtyczki dochodzi tylko jedna masa
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: pn 16 wrz 2013, 20:16
autor: cugi253
hmm o to juz duzo. Do przekaxnika dochodzi kabel zolto/czerwony z cewki zapłonowej, czarno/niebieski z pompy paliwa oraz czarny króry idzie ze stacyjki poprzez bezpieczniki.
To które to jest masa a ktore +
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: pn 16 wrz 2013, 20:26
autor: emil
sciagnij se schemat, jest tego w pizdu na necie. ktos ma iść rozebrać moto, zeby Ci odpowiedzieć? troche inwencji własnej
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: wt 17 wrz 2013, 18:59
autor: cugi253
schemat to ja mam. Ale ja sie pytam jak podlaczyc normalny przekaznik gdzie sa dwie masy i dwa plusy, w układ w naszych moto. A VFR750 jest 3 przewody.
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: wt 17 wrz 2013, 19:03
autor: Arnold
Zewrzeć dwie masy na przekaźniku.
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: czw 19 wrz 2013, 20:18
autor: skoch84
jakie dwie masy?
Jeśli jest to standardowy przekaźnik to powinno być:
-stałe 12V do styku roboczego (w tym przypadku żółto/czerwony)
-12V np po stacyjce, do zasilania cewki (czarny)
-masa do zasilania cewki
-odejście ze styku roboczego, na nim pojawi się 12V po podaniu napięcia na cewkę (czarno/niebieski)
Nie widzę schematu i nie jestem pewien, którym przewodem powinna być zasilana cewka przekaźnika. Czy na styk roboczy dochodzi + ze stacyjki, czy + z cewki zapłonowej. Efekt finalny teoretycznie powinien być ten sam, ale praktyka czasami nie idzie w parze z teorią
Re: Podłaczenie przekaźnika pompy paliwa.
: czw 19 wrz 2013, 20:42
autor: emil
moze miec plus zwarty i sterowane jest sygnałem zerowym

wszystko zalezy od konstrukcji, a nie chce mi się szukać schematu, zainteresowany mógł go tu wrzucić.
ale z tego co kojarze, to do przekaźnika idzie sterowanie cewki 1., więc pewnie plusem, skoro z bezpieczników idzie czarny, to cos chyba pomyliłeś, bo pompa będzie sterowana też plusem. Przejrzyj schemat dokładnie. Jeśli chodzi o masę, to honda zazwyczaj stosuje kolor ZIELONY.
moze byc tak, ze dostaje zasilanie czarnym na stałe, sygnał z cewki jest zmienny, raz jest raz nie, bo steruje nią impulsator, więc mozna powiedziec, ze jak dostaje mase to działa, a to co wychodzi na pompe to ten plus przeniesiony z czarnego w momencie, gdy z cewki podawany jest minus. innego pomysłu nie mam