Strona 30 z 30

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 27 sie 2023, 19:12
autor: Bodzio72
Sprawdź przewody do rozrusznika.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: wt 29 sie 2023, 19:38
autor: MrScrapdriver
Zrobiłem raz jeszcze pomiary, napięcia i natężenia ładowania oraz napięcia alternatora.
Przy obciążeniu pobór prądu jest zaskakująco wysoki. Natomiast napięcie na wolnych przy obciążeniu też nie zadowala...
Pomiary alternatora ogólnie wydają się w normie. i szczerze nie wiem, gdzie dalej szukać.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Przewody od rozrusznika wydają sie ok i po odpaleniu poboru na nich też nie ma

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: wt 29 sie 2023, 22:13
autor: MarcinMMz
Jak dla mnie wszystko wygląda ok; nie ma powodu do zmartwień ;-)
Dla maksymalnego obciążenia wychodzi niecałe 400W poboru mocy. Alternator ma moc 470W więc jest sporo zapasu na pokrycie zapotrzebowania.
Nie wiem jakiej mocy jest regulator od vfr1200 ale ja u siebie zastosowałem z Yamahy mosfet o mocy 500W i jest bardzo Ok.
Pytanie czy masz oryginalny regulator.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: wt 29 sie 2023, 22:29
autor: diimon
Napisane wyżej że kupił oryginał do vfr 1200

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: śr 30 sie 2023, 22:57
autor: emil
To nie jest wysoki pobór prądu, z przodu masz 2xH4 po 55w, czyli 110W - dla 14V jakieś 8A, z tyłu 2x5W, wiatrak chłodnicy tyle ciągnie, że nawet ma własny bezpiecznik.. Dodaj do tego wszystkie inne odbiorniki, żarówki, kontrolki, spadki na kablach i złączach i jest ok. Na wolnych ładuje słabiej, ale na wolnych się nie jeździ. Załóż woltomierz na stałe i obserwuj po drodze wskazania. Zacząłbym się martwić, jakbym po dluzszej trasie i zgaszeniu moto, go nie odpalił. Jak mierzyłeś ten prąd, napisz, bo chyba nie tak po prostu multimetrem.

Ten pomiar poboru pradu z wiatrakiem coś Ci nie poszedł, sam wiatrak ma bezpiecznik chyba 10A albo więcej, a Ty masz 0.5A większy przepływ. Czym to mierzyłeś i jak? Może to jest klucz do zagadki.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: pt 01 wrz 2023, 22:33
autor: MrScrapdriver
Mierzone było miernikiem cęgowym, ale możliwe, że wkradł się jakiś błąd. Na tą chwilę po rozmowie z Gywerem doszliśmy do wniosków, że już lepiej nie będzie, ewentualnie jeszcze sprawdzić z nowym aku.
Postanowiłem dokonać jeszcze jednej zmiany, żeby poprawić wyniki i mieć spokojną głowę. Wymieniłem żarówki reflektorów i stopu na led. Zmiana jest na tyle istotna, że ładowanie w żadnym momencie nie spada poniżej 14,2. Poza wątpliwą legalnością takich żarówek są same plusy, bo nie dość, że drastycznie spada obciążenia alternatora i regulatora to jeszcze lepiej świecą. :D

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: sob 02 wrz 2023, 00:09
autor: emil
To z przodu zostaw 2xH4, reszta ledy i będzie ok.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: wt 31 paź 2023, 10:40
autor: Henka08
Witam pytanko napewno ktoś już przerabiał regulator w 800fi na ten z vfr1200 kupiłem oryginal
Chodzi o podłączenia w schematach w 800fi widzę jakiś czarny kabel po stacyjce a w tym z 1200 tego nie ma. Wywalić i nie podłączać w załączeniu fotki regulatora i schematu od 800fi.
W załączeniu schemat od 800fi i podłączenia vfr1200

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: wt 31 paź 2023, 14:03
autor: diimon
Czarny zaślepić, nie bierze udziału w imprezie