Strona 30 z 30
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: ndz 27 sie 2023, 19:12
autor: Bodzio72
Sprawdź przewody do rozrusznika.
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: wt 29 sie 2023, 19:38
autor: MrScrapdriver
Zrobiłem raz jeszcze pomiary, napięcia i natężenia ładowania oraz napięcia alternatora.
Przy obciążeniu pobór prądu jest zaskakująco wysoki. Natomiast napięcie na wolnych przy obciążeniu też nie zadowala...
Pomiary alternatora ogólnie wydają się w normie. i szczerze nie wiem, gdzie dalej szukać.
Macie jeszcze jakieś pomysły?
Przewody od rozrusznika wydają sie ok i po odpaleniu poboru na nich też nie ma
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: wt 29 sie 2023, 22:13
autor: MarcinMMz
Jak dla mnie wszystko wygląda ok; nie ma powodu do zmartwień
Dla maksymalnego obciążenia wychodzi niecałe 400W poboru mocy. Alternator ma moc 470W więc jest sporo zapasu na pokrycie zapotrzebowania.
Nie wiem jakiej mocy jest regulator od vfr1200 ale ja u siebie zastosowałem z Yamahy mosfet o mocy 500W i jest bardzo Ok.
Pytanie czy masz oryginalny regulator.
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: wt 29 sie 2023, 22:29
autor: diimon
Napisane wyżej że kupił oryginał do vfr 1200
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: śr 30 sie 2023, 22:57
autor: emil
To nie jest wysoki pobór prądu, z przodu masz 2xH4 po 55w, czyli 110W - dla 14V jakieś 8A, z tyłu 2x5W, wiatrak chłodnicy tyle ciągnie, że nawet ma własny bezpiecznik.. Dodaj do tego wszystkie inne odbiorniki, żarówki, kontrolki, spadki na kablach i złączach i jest ok. Na wolnych ładuje słabiej, ale na wolnych się nie jeździ. Załóż woltomierz na stałe i obserwuj po drodze wskazania. Zacząłbym się martwić, jakbym po dluzszej trasie i zgaszeniu moto, go nie odpalił. Jak mierzyłeś ten prąd, napisz, bo chyba nie tak po prostu multimetrem.
Ten pomiar poboru pradu z wiatrakiem coś Ci nie poszedł, sam wiatrak ma bezpiecznik chyba 10A albo więcej, a Ty masz 0.5A większy przepływ. Czym to mierzyłeś i jak? Może to jest klucz do zagadki.
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: pt 01 wrz 2023, 22:33
autor: MrScrapdriver
Mierzone było miernikiem cęgowym, ale możliwe, że wkradł się jakiś błąd. Na tą chwilę po rozmowie z Gywerem doszliśmy do wniosków, że już lepiej nie będzie, ewentualnie jeszcze sprawdzić z nowym aku.
Postanowiłem dokonać jeszcze jednej zmiany, żeby poprawić wyniki i mieć spokojną głowę. Wymieniłem żarówki reflektorów i stopu na led. Zmiana jest na tyle istotna, że ładowanie w żadnym momencie nie spada poniżej 14,2. Poza wątpliwą legalnością takich żarówek są same plusy, bo nie dość, że drastycznie spada obciążenia alternatora i regulatora to jeszcze lepiej świecą.
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: sob 02 wrz 2023, 00:09
autor: emil
To z przodu zostaw 2xH4, reszta ledy i będzie ok.
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: wt 31 paź 2023, 10:40
autor: Henka08
Witam pytanko napewno ktoś już przerabiał regulator w 800fi na ten z vfr1200 kupiłem oryginal
Chodzi o podłączenia w schematach w 800fi widzę jakiś czarny kabel po stacyjce a w tym z 1200 tego nie ma. Wywalić i nie podłączać w załączeniu fotki regulatora i schematu od 800fi.
W załączeniu schemat od 800fi i podłączenia vfr1200
Re: Regulator napięcia - regeneracja
: wt 31 paź 2023, 14:03
autor: diimon
Czarny zaślepić, nie bierze udziału w imprezie