Strona 26 z 30

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 16 sie 2020, 14:08
autor: maati
emil pisze:
śr 12 sie 2020, 08:20
A skąd wiesz, że regiel padł? Naładuj aku jeśli się da i pomierz to, szkoda kasę wyrzucać.

Serwisówka do starej vfr, do xxa ma obrazki, na których wskazane są elementy danej instalacji, do vteca myślę, że będzie podobnie.
Sprawdzone miernikiem. Alternator ma napięcia ok. Natomiast za regulatorem brak ładowania.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 16 sie 2020, 14:23
autor: vfr13
Pytanie z innej beczki... Panowie czy do wyciągnięcia altka trzeba spuszczać olej w v-tecu 2005r??
A kolejne... pomiar napięcia na trzech żółtych na wyjściu z altka daje max. ok 50V przy 5000 obr/min. Na wolnych ok 10-15V. Przebicia między żółtymi nie ma i nie ma też przebicia na masę motocykla... czy szykować się do przewijania altka???
Ładowania praktycznie nie ma. Podpowiedzcie coś... Do tej pory nic nie grzebane. Moto u mnie od 7lat bezproblemowo.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 16 sie 2020, 16:08
autor: maati
Czy pomiar robiles z odlaczonym regulatorem?

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 16 sie 2020, 16:09
autor: maati
MarcinD pisze:
śr 12 sie 2020, 10:23
Vtek ma z prawej regulator.
I lepiej zamiast drogich zamienników kup tańszy regulator na mosfetach z innego moto. Zaoszczędzisz połowę kasy.
Prześledź temat, wszystko jest opisane
Tak. Dzięki za info. Wątek cały właśnie przeczytałem. Kupię ten od vfr1200. Jest kilka używek na necie.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 16 sie 2020, 16:23
autor: vfr13
maati pisze:
ndz 16 sie 2020, 16:08
Czy pomiar robiles z odlaczonym regulatorem?
Tak maati... pomiar robiłem na odłączonym regulatorze.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 16 sie 2020, 19:25
autor: emil
50V na wysokich to za mało. Nie musisz oleju spuszczać, postaw na centralnej i możesz grzebać.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 16 sie 2020, 20:58
autor: vfr13
A powiedzcie czy jeśli do altka w tym stanie podłączyłem nowy regulator to uwaliłem go? Czy nie?
Przestudiowałem cały wątek, obejrzałem trochę filmików:
https://youtu.be/X9I1BYEMFNA
między innymi tego gościa, który sporo spraw rozjaśnia na podstawie VFR V-TEC bodajże 2003r.
Na podstawie tego filmiku dokonałem pomiarów regulatorów dwóch, które posiadam i na moich wynik oporności wychodzi na poziomie 2,3 a na filmiku w okolicach 4 omów.
O czym świadczą moje wyniki?

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: wt 18 sie 2020, 20:00
autor: vfr13
Altek wymontowany... trochę przypalony. Jutro idzie do Gyvera. Jak złożę dam znać co do wyników.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: pt 28 sie 2020, 10:02
autor: vfr13
Tymczasem problemy z ładowaniem zniknęły. Altek przewinięty od Gywera (gywer24 - jakby ktoś szukał na allegro). Wszystko poskładane na starym oryginalnym regulatorze i działa jak należy. Ładowanie na wolnych obrotach 14,2V z włączonymi światłami. Najbardziej spada z drogowymi - w okolice 13V. Grzane manetki nieznacznie obciążają - spadek rzędu 0,2-0,3V.
Oczywiście na początku problemów z ładowaniem zakupiłem nowy regulator, wymieniłem i nic się nie zmieniło. Dopiero lektura wątku, pomiary - diagnoza - altek, rozwiązało problem braku ładowania.
Pozdrawiam.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: pt 28 sie 2020, 13:35
autor: ZioLek-82-
super że się udało rozwiązać problem

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: sob 29 sie 2020, 21:44
autor: maati
A czy kable od altka do regulatora ciężko wymienić? Jak to wygląda, może ktoś ma fotki.
Jak sprawdzić alternator miernikiem. Czy pomiędzy kablami z faz ma być przejście na masę, czy pomiędzy fazami ma być przejście "przebicie"

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 30 sie 2020, 10:52
autor: vfr13
Między altkiem a regulatorem masz oczywiście kostki. Problemem może być wymiana bezpośrednio przy alternatorze bo będzie oczywiście konieczność wyciągnięcia go ale tam chyba bezpośrednio z uzwojeń przechodzi w przewody wychodzące z altka.
Podstawowy pomiar altka to sprawdzenie miernikiem prądu na wyjściu z niego czyli na kostce. Ustawiasz prąd zmienny i mierzysz między fazami na wolnych i przy 5000rpm. Powinieneś mieć wartości od bodajże 10V do 80-90V. Ja na uszkodzonym na obrotach uzyskiwałem do 30V. Chwilowo pojawiło się 50V. Altek był upalony. Nie miałem ładowania.
Lektura wątku się kłania... wszystko jest.

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: śr 21 kwie 2021, 21:47
autor: shiver
Witajcie, kierujac sie opiniami na forum na temat przejscia na MOSFET kupiłem taki regulator od FJR. Jest to model FH001 natomiast ilość pinów w szarym gnieździe się zgadza (są 3 do alternatora) to w czarnym gnieździe też są 3 zamiast 2 jak najczęściej na forum widziałem.

Czy spotkaliście się z tym regulatorem i możecie podpowiedzieć jak wyprowadzić kable? Dzięki!

Obrazek

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: czw 22 kwie 2021, 00:07
autor: shiver
Udało się uzyskać odpowiedz w innej grupie ale tutaj zostawie też - dla potomnych :) Rozwiazanie jest na zdjeciu :) Śrdokowy pin zostaje pusty.
Obrazek

Re: Regulator napięcia - regeneracja

: ndz 25 kwie 2021, 19:58
autor: losysiok
Czyli zakładałeś nowa kostkę czy jak
Ile kosztował cię ten regulator