Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 592
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Hefajstos » pt 08 lut 2019, 15:18

Dzieki za info. widze takie cós nowe https://allegro.pl/oferta/regulator-nap ... 7545847934

Używki też są.

Czyli taki śmiało podejdzie?

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 381
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinD » pt 08 lut 2019, 19:45

Mimo że nowy to jednak zamiennik, ja poszedłem w ori używkę.
Przykładowy wart uwagi z mt09 tracer
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7187747595

Młody rocznik, mały przebieg moto to też osprzęt niewymęczony.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej -> https://www.wojsko-polskie.pl/bedziesz-/

Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » pt 08 lut 2019, 20:04

emil pisze:
czw 07 lut 2019, 21:12
Dobrze napisałeś, na wopnych ok 20V na każdej parze, na wysokich do ok 100V na każdej - przy tych samych obrotach mierz.
Dzięki :)
MarcinD pisze:
pt 08 lut 2019, 19:45
Mimo że nowy to jednak zamiennik, ja poszedłem w ori używkę.
Przykładowy wart uwagi z mt09 tracer
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=7187747595

Młody rocznik, mały przebieg moto to też osprzęt niewymęczony.
Regler z MT09 podejdzie (i wystarczy) do vitka? O cie żesz... A ja kilka stów wydałem na FH017AA.
Nie masz problemów z tym regulatorem?

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 381
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinD » pt 08 lut 2019, 21:27

Też prawie kupiłem z vfr12 za 400pln ale ktoś był szybszy i zacząłem kopać po internetach . Nie wiem czy widziałeś ale na poprzedniej stronie wypisałem co znalazłem, jaki regel z jakiego moto podejdzie.
I nie tylko od mt09, ja swój kupiłem np z quada yamaha grizzly 700 bo ma tez sam model, trochę ponad 100zł wyszło.
Pomiarów jeszcze nie było bo do zakończenia instalacji brakuje mi gniazda bezpiecznika ale jestem dobrej myśli
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej -> https://www.wojsko-polskie.pl/bedziesz-/

Awatar użytkownika
Arnold
ostry klepacz
ostry klepacz
Posty: 2352
Rejestracja: pt 29 sty 2010, 21:56
Model VFR: 800 FI '00
Imię: Arnold
województwo: opolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Arnold » sob 09 lut 2019, 13:26

Nie będzie pasował plug&play ze względu na inne złącza. Ale fakt jest taki że każdy regulator podejdzie wszędzie jeśli tylko spełni wymogi co do mocy. Zasada działania zawsze jest ta sama. Wchodzą 3 fazy prądu przemiennego, a wychodzi stały prąd z napięciem 14,4V.
Obrazek

Jak głupio pieprzę, to wybaczcie mi, ale jestem po kilku głębszych. :szczerbaty

Awatar użytkownika
MarcinD
pisarz
pisarz
Posty: 381
Rejestracja: pt 28 sie 2015, 18:39
Model VFR: 1200F
Imię: Marcin
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: PTU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: MarcinD » pt 15 lut 2019, 10:20

Aby już było p&p dla przykładowego FH020AA warto zamówić kostki
U chińczyka koszt 10-12 zł/kpl, na allegro widziałem za 60/kpl
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
hornet 600 PC36 > vfr800 vtec > vfr1200f
Zostań żołnierzem Rzeczypospolitej -> https://www.wojsko-polskie.pl/bedziesz-/

Awatar użytkownika
CezARy
Posty: 14
Rejestracja: ndz 18 gru 2016, 22:32
Model VFR: 800 VTec
Imię: Cezary
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: CezARy » sob 02 mar 2019, 21:43

kaamien pisze:Co trzeba zrobić, żeby sprawdzić alternator w vitku?

1. Odpinam 3 żółte przewody od regulatora (te, które idą od alternatora).
2. Na mierniku ustawiam 200V~ prądu zmiennego.
3. Odpalam moto i sprawdzam 3 żółte przewody, każdy z każdym.

Czy coś pokręciłem? Wolę zapytać, robię to pierwszy raz, nie chcę nic przyfurać :) Jakich wartości należy oczekiwać na alternatorze?
Hej. Czytałem kiedyś żeby nieodpalać Moto bez regulatora napięcia. Czy na pewno odłączając tę kostkę nic nie sp.....lę ?

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
kaamien
teksciarz
teksciarz
Posty: 113
Rejestracja: ndz 22 paź 2017, 21:12
Model VFR: VTEC '08
Imię: Mateusz
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Kraków

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: kaamien » sob 02 mar 2019, 22:32

CezARy pisze:
sob 02 mar 2019, 21:43
kaamien pisze:Co trzeba zrobić, żeby sprawdzić alternator w vitku?

1. Odpinam 3 żółte przewody od regulatora (te, które idą od alternatora).
2. Na mierniku ustawiam 200V~ prądu zmiennego.
3. Odpalam moto i sprawdzam 3 żółte przewody, każdy z każdym.

Czy coś pokręciłem? Wolę zapytać, robię to pierwszy raz, nie chcę nic przyfurać :) Jakich wartości należy oczekiwać na alternatorze?
Hej. Czytałem kiedyś żeby nieodpalać Moto bez regulatora napięcia. Czy na pewno odłączając tę kostkę nic nie sp.....lę ?

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka
Nie odpina się regulatora. Odpina się jedynie 3 żółte przewody które idą od alternatora do regulatora. Resztę przewodów do regulatora zostawiamy w spokoju.

Oryginalny regulator ma 2 kostki, jedna z nich to 3 żółte przewody od altka. Drugą kostkę (zielone, czerwone i czarny) zostawiamy wpiętą.

Awatar użytkownika
CezARy
Posty: 14
Rejestracja: ndz 18 gru 2016, 22:32
Model VFR: 800 VTec
Imię: Cezary
województwo: dolnośląskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: CezARy » sob 02 mar 2019, 22:48

Dzięki, a właśnie wie ktoś od czego jest ten czarny przewód ?

Wysłane z mojego MI MAX 2 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Hefajstos
klepacz
klepacz
Posty: 592
Rejestracja: pt 06 lut 2009, 08:31
Model VFR: RC 46 '98
Imię: Maciej
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Pniewy

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Hefajstos » pt 05 kwie 2019, 21:56

Dziś dobrałem się do wtyczki od oryginalnego reglera. Kabel jeden z trzech od altka przerwany (od przepalenia) drugi przy wtyczce nadpalony... Wycialem wtyczkę w to miejsce wstawiłem nowe przewody plus lutowanie i izolacja. Ładowanie jak na razie wróciło do normy.

Awatar użytkownika
Ziamalek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 82
Rejestracja: śr 24 paź 2012, 12:03
Model VFR: VF 750F/VFR 800VTEC
Imię: Paweł
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zakopane

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Ziamalek » pn 08 kwie 2019, 13:16

2.jpg
A u mnie ktoś zaimplementował takie coś i prawie się zjarałem.
Co za bezmózgi łapią się za takie rzeczy...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
dyniox
Posty: 7
Rejestracja: pn 01 kwie 2019, 22:26
Model VFR: 800 FI
Imię: Piotr
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: dyniox » śr 08 maja 2019, 16:37

Witam :bye
Chciałbym się podłączyć w temacie. Mianowicie I moją niedawno zakupiona vfrke 800FI z 98r okazał się męczyc problem z ładowaniem
okazuje sie że coś już jakiś magik grzebał tam wcześniej I połączył trzy żółte kable idące od alternatora zwykła kostką od żyrandola
Niemniej w skrócie: napiecie na przewodach idącychc z altka na wolnych obrotach ok 16V przy wyższych obotach ładnie wzrasta
po podłączeniu do regulatora ( wsensie polutowaniu) napięcie na przewodach (trzech żółtych) spada do 1-1,5V, takie samo tylko prądu stałego jest na wyjściu z regulatrora. Moje pytanie więc, wiem że przewody z altka nie graja roli który gdzie, ale czy również od strony regulatora nie gra to roli?
Bo może I te były zamienione czy to bez różnicy? Czy po prostu do wymiany regulator?

Awatar użytkownika
Ziamalek
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 82
Rejestracja: śr 24 paź 2012, 12:03
Model VFR: VF 750F/VFR 800VTEC
Imię: Paweł
województwo: małopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Zakopane

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Ziamalek » śr 08 maja 2019, 17:00

Nie gra roli, który gdzie przewód od strony altka jak i regulatora. A regulator pewnie do wymiany z takim napięciem jak masz.

Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
antek
pisarz
pisarz
Posty: 309
Rejestracja: pt 15 sie 2014, 23:18
Model VFR: RC 46 FI
Imię: Andrzej
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: antek » śr 08 maja 2019, 17:25

dyniox pisze:Witam :bye
Chciałbym się podłączyć w temacie. Mianowicie I moją niedawno zakupiona vfrke 800FI z 98r okazał się męczyc problem z ładowaniem
okazuje sie że coś już jakiś magik grzebał tam wcześniej I połączył trzy żółte kable idące od alternatora zwykła kostką od żyrandola
Niemniej w skrócie: napiecie na przewodach idącychc z altka na wolnych obrotach ok 16V przy wyższych obotach ładnie wzrasta
po podłączeniu do regulatora ( wsensie polutowaniu) napięcie na przewodach (trzech żółtych) spada do 1-1,5V, takie samo tylko prądu stałego jest na wyjściu z regulatrora. Moje pytanie więc, wiem że przewody z altka nie graja roli który gdzie, ale czy również od strony regulatora nie gra to roli?
Bo może I te były zamienione czy to bez różnicy? Czy po prostu do wymiany regulator?
Między żółtymi 16v na wolnych obrotach a jeszcze napisz do ilu wzrasta przy wyższych bo przy 5k powinno być gdzieś 80v , mógł alternator też dostać w dupę .

Wysłane z mojego Lenovo K53a48 przy użyciu Tapatalka

Jazda na motocyklu to najlepsza rzecz, jaką można robić w ubraniu…

Awatar użytkownika
dyniox
Posty: 7
Rejestracja: pn 01 kwie 2019, 22:26
Model VFR: 800 FI
Imię: Piotr
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: dyniox » śr 08 maja 2019, 17:32

Wzrasta do 80V alternator raczej ok
tylko właśnie mnie zastanawia że po podłączeniu do regla napięcie głupieje również po tej stronie a nie za reglem

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości