Regulator napięcia - regeneracja

Macie problem z elektryką VFR? Zapraszam tutaj
Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » sob 18 mar 2017, 21:16

najprostszym sposobem jest podłączenie dodatkowego kabla od minusa akumulatora do ramy i zobaczyc czy wynik się poprawi, jeśli tak to wiesz gdzie tkwi problem.
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

CyberKozA
bywalec
bywalec
Posty: 42
Rejestracja: pn 21 wrz 2015, 12:42
Model VFR: RC36II + dwie Kawy
Imię: Darek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: CyberKozA » pt 31 mar 2017, 11:06

Nie było mnie kilka dni, ale nie miałem czasu nawet się w tyłek podrapać.
Na szybciora podpiąłem wczoraj na wsuwkach nowy regulator, wszystko bangla jak złoto, 13,5V - 14,5V na akumulatorze. Zobaczymy jak długo. Jak mi się zrobi luźniej, to się jeszcze przewodami zajmę.
Dla potomnych - podłączyłem regulator FH020CA od BMW S1000R.
Regulator na mosfet'ach, do 50A ma wytrzymać, więc myślę że ra dadę. Regulator niestety siedzi na jednej śrubie, ale nie wyglądał na zmartwiony tym faktem.

Nawiasem mówiąc, ciekawostka - sprawdziłem dwa poprzednie regulatory, i w obu padła ta sama dioda (pierwsze złącze ze stojana od góry). Trochę mnie to zaniepokoiło, ale sprawdziłem i zarówno na zimnym jak i ciepłym silniku, nie ma żadnych przebić do obudowy, rezystancja między fazami się zgadza, a na ciepłym napięcia są stabilne - od ~16V do ~60V (jałowe / ~5000 obr.). Na zimnym już napięć nie sprawdzałem. Przyjmuję odważne założenie, że nie ma potrzeby :P.

I jeszcze jedna ciekawostka - jedna ze śrub od oryginalnego regulatora ("dolna") była chyba wspawana na stałe, bo próba jej odkręcenia, skończyła się ukręceniem. Tu rada dla wszystkich majsterkowiczów. Nie podchodźcie do motocykla bez dobrej wiertarki i jeszcze lepszego wiertła. O ile sama śruba jest z gównolitu (ukręciłem ją krótkim kluczem, z pomocą dwóch zakontrowanych nakrętek), o tyle ta blacha w którą jest wkręcona, to chyba jakiś stop adamantium z japierdolum. Jeden otwór wierciłem dobre 20 min... :confused

Awatar użytkownika
Mbwene
pisarz
pisarz
Posty: 225
Rejestracja: śr 08 lip 2015, 14:01
Model VFR: 800 FI '98
Imię: Przemek
województwo: wielkopolskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Piła

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Mbwene » sob 01 kwie 2017, 11:29

W sumie to nie zaglądałem wcześniej w te styki bo ładowanie było OK i wszystko działało. Ale przy okazji malowania pokrywy alternatora musiałem to rozłączyć. Moim oczom ukazał się... taki widok:
DSC_0311.JPG
DSC_0310.JPG
Jak to działało nie mam pojęciai zdałem sobie sprawę ile miałem szczęścia ze to gdzieś w trasie nie klękło :D

Kostki wyrzucone, przewody polutowane.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
MZ ETZ 250 -> Yamaha XJ 600 Diversion -> Buell XB9r Firebolt -> VFR 800FI...

Mam w dupie czy ktoś mnie lubi czy nie lubi... swoje myślę, swoje mówię...

Maciek94
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 78
Rejestracja: pt 11 mar 2016, 23:12
Model VFR: RC 46
Imię: Maciek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Maciek94 » wt 04 lip 2017, 22:59

takie pytanko...
jutro będę zakładał regler od vfr 1200, kable plusowe i masowe (po 2 sztuki) skręcić ze sobą i to robi jakby jako jeden plus i jeden minus w tym nowym regulatorze?
(stary ma 7 kabli, nowy 5)

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » śr 05 lip 2017, 08:18

tak
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

Awatar użytkownika
brylek22
klepacz
klepacz
Posty: 551
Rejestracja: pt 31 gru 2010, 20:28
Model VFR: RC46 98r
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: WBR/TSA/było kiedyś LU

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: brylek22 » czw 06 lip 2017, 18:04

Czy wszystkie regulatory oznaczone FH są na mosfet'ach?

Maciek94
zadomowiony
zadomowiony
Posty: 78
Rejestracja: pt 11 mar 2016, 23:12
Model VFR: RC 46
Imię: Maciek
województwo: podkarpackie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Maciek94 » sob 22 lip 2017, 21:01

Regler od VFR 1200 założony ;) trochę zabawy było ale wszystko działa, no i ładuje tak jak ma ładować :D

machoo
Posty: 2
Rejestracja: wt 14 lut 2012, 21:19
Model VFR: Black RC46 '98
Imię: Marcin
województwo: mazowieckie
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: machoo » pn 24 lip 2017, 22:10

Jak rozumiem zakładane tutaj reglery od VFR 1200 to używki.
Jestem przed takim dylematem - jako że kolejny regler padł rozważam zakup właśnie takiego.
Czy zdarzyło się komuś, że zakupiony używany regler okazał się wadliwy?

Awatar użytkownika
shiver
Posty: 11
Rejestracja: sob 17 maja 2014, 17:05
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: shiver » czw 03 sie 2017, 23:05

Panowie do 750 RC2 jaki regler w tym momencie najlepiej założyć?

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Klarkson » pt 04 sie 2017, 12:10

Wszyscy polecają regulatory z większej siostry bo są na tranzystorach Mosfet.

One nie są złe. Na pewno wytrzymalsze od oryginałów. Ale jest jedno ale o którym niewielu wie.
To, że się nie grzeją, nie zmienia faktu, że jak każdy regulator w technologii "shunt style", tylko uziemiają nadmiar niewykorzystanego napięcia.
Bardziej obrazowo - alternator pracuje na maksimum mozliwości, czy to jest potrzebne czy nie.
Ta technologia to lata `60, tylko na wytrzymalszych podzespołach.
Padające alternatory, to obok zaniedbanej instalacji, wypadkowa zastosowanych rozwiązań zasilania.

Całe szczęscie w tym temacie ostatnio też pojawiły się zmiany. W niektórych nowych modelach wchodzą na rynek regulatory w technologii "series style". Pracują one dwutorowo. Uziemiają nadmiar napięcia generowany przez alternator, ale zaraz po tym wysyłają do niego sygnał, żeby się trochę uspokoił. Co oznacza, że alternator będzie pracował na takich obrotach jakie są wymagane w danej chwili, w oparciu o chwilowe zapotrzebowanie AC.

Jak każda nowość na razie kosztują majątek i są wielkie.
Dodatkowo niektóre nie radzą sobie z obrotami >10k RPM.
Ale ważne, że już są i jak stanieją będą idealnym rozwiązaniem potrzeb vfr`y.
Klarkson

serwink
Posty: 1
Rejestracja: sob 12 wrz 2015, 09:25
Model VFR: 800fi
Imię: karol
Płeć: Mężczyzna

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: serwink » sob 12 sie 2017, 12:16

Mam szybkie pytanie kupiłem do swojej vfr regulator turmaxa tylko ze na 8 kabli a u siebie w instalacji mam 7 . I nie wiem gdzie podpiąc ten czarny który wychodzi z regla .
szukałem w tematach na forum o reglach ale nie mogę się doczytać .

Awatar użytkownika
wydra
klepacz
klepacz
Posty: 517
Rejestracja: ndz 16 gru 2012, 09:28
Model VFR: nima
Imię: Mateusz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czeladź

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: wydra » sob 12 sie 2017, 13:11

nie musisz podpinać
Była CBR F2 600
Była Yamaha Fazer FZ6
Był V-TEC '02 Sreberko
Był V-TEC '08 Szarówa
Była X-11 " Skuter"

K_L_A_M_A
teksciarz
teksciarz
Posty: 188
Rejestracja: ndz 12 gru 2010, 21:37
Model VFR: 800 V-TEC
Imię: KAMIL
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: BYTOM

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: K_L_A_M_A » ndz 13 sie 2017, 11:17

Klarkson pisze:
pt 04 sie 2017, 12:10
Wszyscy polecają regulatory z większej siostry bo są na tranzystorach Mosfet.

One nie są złe. Na pewno wytrzymalsze od oryginałów. Ale jest jedno ale o którym niewielu wie.
To, że się nie grzeją, nie zmienia faktu, że jak każdy regulator w technologii "shunt style", tylko uziemiają nadmiar niewykorzystanego napięcia.
Bardziej obrazowo - alternator pracuje na maksimum mozliwości, czy to jest potrzebne czy nie.
Ta technologia to lata `60, tylko na wytrzymalszych podzespołach.
Padające alternatory, to obok zaniedbanej instalacji, wypadkowa zastosowanych rozwiązań zasilania.

Całe szczęscie w tym temacie ostatnio też pojawiły się zmiany. W niektórych nowych modelach wchodzą na rynek regulatory w technologii "series style". Pracują one dwutorowo. Uziemiają nadmiar napięcia generowany przez alternator, ale zaraz po tym wysyłają do niego sygnał, żeby się trochę uspokoił. Co oznacza, że alternator będzie pracował na takich obrotach jakie są wymagane w danej chwili, w oparciu o chwilowe zapotrzebowanie AC.

Jak każda nowość na razie kosztują majątek i są wielkie.
Dodatkowo niektóre nie radzą sobie z obrotami >10k RPM.
Ale ważne, że już są i jak stanieją będą idealnym rozwiązaniem potrzeb vfr`y.
Niestety lecz awykonalne moim skromnym zdaniem w motocyklach takich jak vfr ponieważ tu altek pracuje z takimi obrotami z jakimi pracuje w danym momencie silnik . Do takiego rozwiązania opisanego przez Ciebie altek musiałby pracować na sprzęgle np elektromagnetycznym które byłoby sterowane za pomocą sygnału z regulatora, ewentualnie posiadać inny rodzaj altka z uzwojeniem wzbudzenia tak jak to ma miejsce w puszkach.
Także samo zastosowanie regulatora nowego typu niestety nie wypali , musi to być połączone wraz z modernizacją kawałka instalacji oraz co najważniejsze wymianą altka co niestety raczej będzie nieopłacalne.

Awatar użytkownika
Klarkson
pisarz
pisarz
Posty: 366
Rejestracja: pn 06 lis 2006, 17:00
Model VFR: 781 ccm Ixil Edition
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: Klarkson » pn 14 sie 2017, 12:51

Może mało precyzyjnie się wyraziłem, bo inżynierem dyplomowanym nie jestem.
Zasada działania nowych regulatorów jest taka, że regulują na wejściu prąd generowany przez alternator. W zależności od zapotrzebowania otwierają lub odcinają uzwojenie alternatora. Przez co nie pracuje on non stop na 100% swoich mocy jak jest to teraz, czy jest zapotrzebowanie, czy go nie ma.
I tak, będzie się nadawał do vfr`y, jak do każdego innego motocykla.
Klarkson

Awatar użytkownika
emil
stary wyjadacz
stary wyjadacz
Posty: 4201
Rejestracja: ndz 21 gru 2008, 22:10
Model VFR: Fortepian
Imię: Łukasz
województwo: śląskie
Płeć: Mężczyzna
Lokalizacja: SO/SZA

Re: Regulator napięcia - regeneracja

Post autor: emil » pn 14 sie 2017, 23:18

Czyli powrot do czasu mz-tek i reglerow ze wzbudzeniem :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości